منو
Home 9 بلاگ 9 پرداخت های بین المللی 9 آموزش عضویت در PMI

آموزش عضویت در PMI

آموزش عضویت در PMI

موسسه مدیریت پروژه یا PMI) Project management Institute) بدون شک یکی از بهترین و معتبرترین مراکزی است که می‌توانید در زمینه مدیریت پروژه ببینید. این موسسه قدرتمند امریکایی برای نخستین بار در سال 1969 تاسیس شد. موسسه مدیریت پروژه به گردآوری اطلاعات درباره روش‌های مدیریت پروژه، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی، تدوین استانداردهای بین‌المللی مدیریت پروژه و ترغیب متخصصان مدیریت پروژه به چاپ کتاب‌های علمی، ارائه مطالب و به طورکلی در زمینه مدیریت پروژه فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید با آموزش عضویت در PMI آشنا شوید تا پایان این مطلب از تهرانیکس همراه باشید تا درباره روش ثبت نام در این سایت صحبت کنیم.

عضویت در PMI چگونه است؟

اگر قصد دارید تا از خدمات موسسه مدیریت پروژه استفاده کنید باید حتماً در وبسایت این موسسه ثبت نام کنید. از طرفی دیگر اگر می‌خواهید برای دوره‌های بعدی از خدمات آن‌ها استفاده کنید باید حتماً عضویت خود را در این سایت تمدید کنید. با عضویت رسمی در وب سایت موسسه مدیریت پروژه می‌توانید از مزیت‌های بسیار زیادی بهره مند شوید. در حالت کلی عضویت در این سایت در سه حالت زیر دسته‌بندی می‌شود:

عضویت Individual:

این عضویت برای تمام افراد امکان پذیر بوده و حق عضویت آن 129 دلار است. همچنین برای اولین بار 10 دلار به عنوان هزینه درخواست به این مبلغ گفته شده اضافه خواهد شد. با این حال اگر قصد تمدید عضویت داشته باشید فقط لازم است همان 129 دلار را پرداخت کنید و هزینه‌ای به آن اضافه نخواهد شد. اگر تا به حال در یکی از دانشگاه‌های آمریکا تحصیل نکرده‌اید و یا در گذشته هیچ وقت در سایت موسسه مدیریت پروژه نبودید، عضویت Individual برای شما مناسب خواهد بود.

عضویت Student:

این عضویت فقط برای دانشجویان امکان پذیر است. البته نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که عضویت فقط به آن دسته از دانشجویانی که در کشور امریکا به صورت تمام وقت و در مقطع بالاتر از لیسانس مشغول به تحصیل هستند خواهد بود. هزینه حق عضویت آن 32 دلار است و اگر عضویت داشته باشید، برای تمدید عضویت هم باید 32 دلار پرداخت کنید.

عضویت Retirement:

این عضویت فقط مخصوص آن دسته از کسانی است که پنج سال به صورت متوالی عضو فعال در وبسایت موسسه مدیریت پروژه باشند. هزینه تمدید عضویت برای این دسته از افراد 65 دلار خواهد بود.

راهنمای ثبت نام و عضویت در PMI

حالا که با انواع عضویت موسسه مدیریت پروژه آشنا شدید، در این قسمت می‌خواهیم به آموزش گام به گام ثبت نام و عضویت در وب سایت رسمی PMI بپردازیم:

برای عضویت ابتدا باید وارد وب سایت رسمی موسسه مدیریت پروژه به نشانی https://www.pmi.org/ مراجعه کنید. پس از وارد شدن به سایت در بالای صفحه بر روی گزینه JOIN PMI کلیک کنید.

آموزش عضویت در PMI

پس از ورود به صفحه Membership Types در قسمت Individual Member روی JOIN PMI کلیک کنید‌.

آموزش عضویت در PMI

در مرحله بعد لازم است تا تمام اطلاعات و مشخصات فردی خود را وارد کرده و به مرحله بعد بروید.

آموزش عضویت در PMI

در صفحه بعد لازم است اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را وارد کنید و به صفحه بعد بروید.

آموزش عضویت در PMI

در این مرحله در صورت تمایل می‌توانید یک Chapter را انتخاب کنید. با این حال اگر علاقه‌ای به انتخاب آن ندارید می‌توانید بر روی گزینه Skip, I do not want to join a chapter کلیک کرده و از این مرحله عبور کنید.

آموزش عضویت در PMI

در مرحله بعد باید اطلاعات Address Biilling کارت اعتباری بین‌المللی یعنی ویزاکارت یا مسترکارت که قصد پرداخت هزینه عضویت در سایت موسسه مدیریت پروژه دارید را وارد کنید.

آموزش عضویت در PMI

در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را بر اساس کاری که در اختیار دارید تکمیل کنید.

آموزش عضویت در PMI

در مرحله آخر تمام قوانین و مقررات مربوط به سایت را بپذیرد و فرایند عضویت خود را تکمیل کنید.

آموزش عضویت در PMI

چگونه می‌توانیم هزینه عضویت در سایت موسسه مدیریت پروژه را بپردازیم؟

اما نکته بسیار مهمی که باید در پایان به آن اشاره کنیم این است که برای پرداخت حق عضویت خود در این وب سایت باید حتماً کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند ویزاکارت و مسترکارت را در اختیار داشته باشید. با این حال اگر در حال حاضر این کارت‌ها را ندارید باید هر چه سریع‌تر یکی از این کارت‌ها را تهیه کرده و هزینه عضویت در سایت را بپردازید. برای خرید انواع کارت‌های اعتباری بین‌المللی می‌توانید از خدمات مجموعه تهرانیکس استفاده کنید یا اگر قصد تهیه این کارت‌ها را ندارید، می‌توانید پرداخت هزینه عضویت در PMI را به کارشناسان ما بسپارید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره آموزش عضویت در PMI صحبت کردیم. موسسه مدیریت پروژه یا PMI استانداردهای زیادی را به بازار عرضه کرده است که به طور معمول هر چند سال یکبار به روزرسانی می‌شود. این موسسه شعبه‌های بسیار مختلفی در سراسر نقاط جهان دارد. با این حال عضویت تمامی موسسه‌ها به یک شکل است. اما متأسفانه این موسسه در حال حاضر هیچ شعبه‌ای در کشور ایران ندارد. نکته جالب دیگر درباره موسسه مدیریت پروژه این است که جایزه‌هایی را در زمینه مدیریت پروژه و دسته‌های مختلف اعطا می‌کند. به عنوان مثال به متخصصان پروژه، نویسندگان، سازمان‌ها، دانشگاهیان و… این جایزه‌ها هر ساله اهدا می‌شوند.