منو

ثبت نام آزمون GRE

ثبت نام GRE در کمترین زمان و بهترین نرخ

Graduate Record Examinations یا همان GRE به آزمونی گفته می‌شود که افراد می‌توانند با کسب مدرک آن به درجات بالاتر تحصیلی مثل کارشناسی ارشد و دکترا وارد شوند. نمره آزمون GRE یکی از ملاک های اکثر دانشگاه کشورهای انگلیسی زبان است. دانشجویانی که در رشته های حقوق و پزشکی تحصیل می‌کنند، نیاز به این آزمون ندارند و باید در آزمون‌های LSAT یا MCAT مطابق نیاز دانشگاه مقصد خود شرکت نمایند. مدرک GRE برای تمامی دانشگاه‌های آمریکا معتبر است و بیشتر از دانشجویان فنی و مهندسی این مدرک خواسته می‎شود. آزمون GRE در ایران برگزار می‌گردد و هزینه‌ی آن 205 دلار آمریکا است. در صورت نیاز می‌توانید از با استفاده از خدمات پرداخت های ارزی تهرانیکس ثبت خود را تکمیل نمایید.

مراحل ثبت نام آزمون GRE

ایجاد اکانت در سایت ETS

انتخاب تاریخ و ساعت آزمون

پرداخت هزینه ریالی آزمون

ثبت نام شما تکمیل شد!

درباره GRE بیشتر بدانید

همه جزییات لازم قبل از انجام آزمون GRE

هدف اصلی برگزاری آزمون GRE بررسی توانایی و مهارت افراد در سه حوزه ریاضی، نگارش مطلب و درک آن‌ها است. شاید فکر کنید که سوالات فوق‌العاده سختی از شما پرسیده می‌شود، اما اینطور نیست. سوالات که مطرح می‌شود بسیار ساده هستند، ولی بخش چالش برانگیز این آزمون درک درست سوالات و دادن جواب ها منطقی و تحلیل شده است. این آزمون را نمی‌توان با آزمون‌های تافل و آیلتس مقایسه نمود، زیرا این آزمون بیشتر با منطق شما کار دارد. اما چرا در این آزمون باید شرکت کنیم؟ اصلی‌ترین دلیل این است که متصدیان ثبت نام دانشگاه راحتتر بتوانند افراد را مورد بررسی قرار دهند و سطح شرکت کنندگان را با یکدیگر مقایسه نمایند. بنابراین هر چقدر بتوانید در این آزمون نمره بالاتری کسب کنید، تضمین بیشتر برای پذیرش دانشگاه مقصد خود پیدا کردید.

این آزمون انواع و بخش‌های مختلفی دارد که حدود 220 دقیقه طول می‌کشد. در ادامه مقاله نگاه دقیق‌تری به انواع و بخش‌های مختلف این آزمون خواهیم داشت.

درخواست ثبت نام آزمون GRE

در صورتی که اکنون قصد قصد ثبت نام GRE را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

انواع آزمون GRE

آزمون GRE در دو نوع اصلی و تکمیلی برگزار می‌شود. نوع اصلی با عنوان جنرال (General) می‌باشد که دارای سه بخش است:

  1. نگارش مطلب (verbal section)
  2. مباحث ریاضی (quantitative section)
  3. تحلیل نگارش (analytical writing section)

قبل از اینکه این سه بخش را توضیح دهیم، باید بگوییم که پاسخگویی اشتباه به سوالات این نوع آزمون نمره منفی نخواهد داشت.

نگارش مطلب؛ این بخش برای سنجش شما برای تسلط‌تان به زبان انگلیسی است. سوالات این بخش به صورت جاخالی و پنج گزینه ای است که در دو دسته ارائه می شود. زمان تعیین شده برای این بخش از آزمون نیم ساعت می‌باشد و نحوه نمره دهی به آن از 130 تا 170 است.

مباحث ریاضی؛ سطح سوالات این بخش از آزمون در حد ریاضی پیش دانشگاه است. از جمله موضوعاتی که در این بخش از آزمون GRE وجود دارد می توان به هندسه، جبر، حل مسئله و آمار و احتمالات اشاره نمود. این بخش از آزمون حدود 50 سوال دارد که در دو قسمت ارائه می‌شود و مدت زمان پاسخگویی به آن ها 35 دقیقه است.

تحلیل نگارش؛ موضوعاتی در این بخش به شما داده خواهد شد که باید آنها را مورد تحلیل قرار داده و منطق و نظر خود را به درستی برای پاسخ خود بنویسید. بخش تحلیل نگارش این آزمون حدود 75 دقیقه زمان دارد که در دو قسمت Issue و Argument برگزار می‌شود. در قسمت Issue بیشتر مهارت‌های نگارشی و دایره کلماتی شما به چالش کشیده می‌شود که حداکثر شش نمره برای آن در نظر گرفته شده و در قسمت Argument متنی برای شما ارائه می‌شود که باید ایرادات این متن را به لحاظ نگارشی پیدا و آن را به شکل صحیح ارائه کنید.

نوع تکمیلی؛ با عنوان سابجکت (Subject) به طور کلی یک بخش دارد.

سوالات این نوع آزمون GRE در حوزه های شیمی، زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، روانشناسی، ریاضی و فیزیک است. افرادی که در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند، خود را کمی از بقیه جلو می‌اندازند. افرادی به هر دلیل در سنوات قبل نمرات خوبی نتوانستند کسب نمایند، این آزمون فرصت خوبیست برای آن ها تا بتوانند در بهترین دانشگاه‌ها پذیرش شوند. سوالات مطرح شده به صورت پنج گزینه‌ای است و به طور کلی باید به 100 سوال پاسخ دهید. به این نکته توجه کنید که این نوع آزمون GRE دارای نمره منفی است، بنابراین به سوالاتی که شک دارید یا اصلا چیزی راجب آن نمی‌دانید به هیچ وجه پاسخ ندهید.

مراکز برگزار کننده آزمون GRE در ایران

شهر نام مرکز
تهران سازمان سنجش
تهران مجتمع آموزشی امیربهادر
تهران موسسه زبان های خارجی نگار
تهران دانشگاه خاتم
تهران موسسه علامه سخن
تهران مرکز دانشگاه علوم پزشکی مجازی
اصفهان دانشگاه اصفهان
ارومیه آواتاک پردیس ارومیه
آمل مرکز آموزش علمی کاربردی فذا
زنجان مجتمع آموزشی گسترش انفورماتیک
تبریز دانشگاه تبریز
کرمان موسسه آموزش عالی کرمان
مشهد موسسه اندیشه معین
یزد موسسه امام جواد یزد
برای اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری آزمون می‌توانید نام مرکز مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و در سایت این مراکز از شرایط برگزاری این آزمون باخبر شوید. همچنین می‌توانید از طریق تماس تلفنی از شرایط آزمون اطلاعات دقیق‌تری برای شرکت در این آزمون در مرکز مورد نظرتان کسب نمایید.

ثبت نام آزمون GRE در ایران

برای ثبت نام آزمون GRE ابتدا کلمه ETS را در گوگل جستجو نمایید. پس از ورود به سایت سازمان ETS روی بخش GRE کلیک کنید. در مرحله اول باید وارد حساب خود شوید، برای این منظور روی گزینه ETS Account در سمت راست قسمت ابتدای صفحه کلیک کنید. در صورتی در سامانه ETS از قبل حساب دارید می‌توانید با وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود وارد سامانه شوید اما در صورتی که هنوز در این سامانه حسابی ایجاد نکردید می‌توانید روی دکمه Create An Account کلیک نمایید.

در صفحه پیش رو باید سه مرحله را پشت سرگذاشته تا بتوانید حساب خود را با موفقیت ایجاد کنید. در مرحله اول باید یک سری اطلاعات اولیه و شخصی خود را وارد نمایید. در مرحله دوم یوزرنیم و پسورد خود را وارد نموده و سپس شرایط ذکر شده آزمون را تایید می کنید. در مرحله آخر تمامی اطلاعاتی که شما در این سامانه وارد کردید برای بازبینی و تایید به شما نشان خواهد داد.

زمانی که ثبت نام خود را در سامانه ETS نهایی کردید برای شما ایمیلی ارسال می‌شود. این ایمیل حاوی لینک تایید است که شما با کلیک روی آن ایمیل خود را تایید و به صفحه ای هدایت می‌شود که می‌توانید با یوزرنیم و پسوردی که قبلا وارد نمودید، وارد سامانه شوید.

برای پرداخت هزینه‌ی آزمون GRE باید یکی از روش های پرداخت بین المللی را انتخاب کنید. از جمله این نوع پرداخت داشتن دبیت کارت، کردیت کارت یا حساب پی پال است. در صورتی که هیچ یک از روش های ذکر شده برایتان ممکن نیست می‌توانید از خدمات شرکت تهرانیکس استفاده کنید. با ثبت درخواست خود می‌توانید به راحتی هزینه‌های مربوط به این آزمون را پرداخت کنید.

سوالات متداول
1) آزمون GRE چند بار در سال برگزار میشود؟
3 بار در سال، در ماه های فروردین، شهریور و مهر.
2) اعتبار مدرک GRE چقدر است؟
بصورت کلی اعتبار این مدرک 5 سال میباشد.
3) برای تغییر زمان و تاریخ آزمون، چند روز قبل باید اقدام کرد؟

حداکثر تا 4 روز قبل از برگزاری آزمون باید اقدام کنید و باید هزینه 50 دلار امریکا پرداخت کنید که میتوانید درخواست خود را به مجموعه تهرانیکس بسپارید.

4) در صورت قبول نشدن در آزمون اول، چه زمانی مجددا میتوانیم در آزمون شرکت کنیم؟

فاصله بین دو آزمون نمیتواند کمتر از 3 هفته باشد و البته در سال بیش از 5 مرتبه نمیتوانید در آزمون شرکت کنید.

5) این آزمون نمره منفی دارد؟
خیر. این آزمون نمره منفی ندارد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.