منو

ثبت نام آزمون CFA

ثبت نام CFA در کمترین زمان و بهترین نرخ

CFA مخفف Chartered Financial Analyst که معتبرترین آزمون در زمینه مهارت‌های تحلیلگر مالی است و توسط موسسه CFA آمریکا برگزار و شرط گرفتن مدرک آن قبولی در سه سطح آزمون است.

سطح اول: متشکل از سوالات دانش پایه و درک است که بر ابزار های سرمایه گذاری تمرکز دارند.

سطح دوم: تحلیل پیچیده و ارزش گذاری دارایی هاست.

سطح سوم: تمام مفاهیم و روش های تحلیلی را دربردارد. هر سطح از آزمون سالانه در سراسر جهان برگزار می‌شود.

افرادی که سه دوره را طی کنند و تخصص های لازم را داشته باشند یک گواهی نامه حرفه ای در زمینه سرمایه گذاری و امور مالی دریافت می‌کنند و به عنوان خبره مالی شناخته می‌شوند.

مراحل ثبت نام آزمون CFA

ایجاد اکانت CFA

انتخاب تاریخ و ساعت آزمون

پرداخت هزینه ریالی آزمون

ثبت نام شما تکمیل شد!

نکات لازم برای انجام آزمون CFA

جزییاتی که لازم است شما از نحوه برگزاری آزمون بدانید

‌افرادی که سه دوره را طی کنند و تخصص‌های لازم را داشته باشند یک گواهی نامه حرفه ای در زمینه سرمایه گذاری و امور مالی دریافت می‌کنند و به عنوان خبره مالی شناخته می‌شوند. دوره خبرگی 2 تا 5 سال طول می‌کشد و تاکنون 140.000 نفر این مدرک را دریافت کرده‌اند.

آزمون موضوعات زیر را شامل می‌شود: استانداردهای اصول اخلاقی و حرفه ای، روش های کمی، اقتصاد، گزارش مالی و تحلیل، دارایی شرکت، سرمایه گذاری های سرمایه، درآمد ثابت، مشتقات، سرمایه گذاری های جایگزین، مدیریت پورتفولیو.

این مدرک موضوعاتی مثل مدیریت سرمایه‌گذاری، تحلیل مالی، سهام، اوراق قرضه، مشتقات و دانش عمومی در سایر زمینه های مالی و اقتصادی را شامل می‌شود.این موسسه کار خود را از امریکا شروع کرد و سهامداران زیادی را پرورش داد. تاکنون بیش از 150 هزار سهامدار، مدیر برگزیده و متخصص مالی در 165 کشور با هدف ارتقا سطح استانداردهای آموزشی، اخلاقی و حرفه ای در زمینه سرمایه‌گذاری در این موسسه جمع شده اند.

درخواست ثبت نام آزمون CFA

در صورتی که اکنون قصد ثبت نام آزمون CFA را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

هزینه آزمون CFA چقدر است؟

هزینه آزمون CFA شامل دو بخش است، بخش اول مربوط به شرکت کنندگانی است که برای نخستین بار و قبل از ثبت نام سطح 1 پرداخت می شود و دیگر تکرار نمی شود و برای آزمون 2020 مبلغ 450 دلار است. دومین بخش برای شرکت در آزمون پرداخت می شود و از 11 سپتامبر 2020 هزینه آزمون 1380 دلار است. با پرداخت این هزینه ها از خدماتی مثل ثبت نام آزمون، نسخه الکترونیکی مجموعه آموزشی CBOK و شرکت در یک آزمون آزمایشی MOCK EXAM برخوردار می شوید و با پرداخت 150 دلار بیشتر می توان نسخه چاپی منابع CBOK را در اختیار داشت. هزینه های آزمون تا مارس 2020 معادل 650 دلار و تا آگوست 2019 معادل 950 دلار خواهد بود.

هزینه آزمون حدود 2400 دلار است که شامل هزینه ثبت نام کامل و تخفیف زود هنگام ثبت نام است. هزینه های این آزمون در سال 2020 به شرح زیر است:

هزینه اولیه ثبت نام: 700 دلار

هزینه ثبت نام استاندارد: 1000 دلار

هزینه ثبت نام در اواخر ثبت نام: 1450 دلار

بسته به زمانی که ثبت نام میکنید میتوانید از 2100 دلار تا 4350 دلار بپردازید تا هر سه سطح را بردارید و فرض کنید شما برای اولین بار از هر امتحان عبور می کنید. موسسه برای عودت هزینه آزمون درصورت انصراف حداکثر 2 روز کاری در نظر گرفته و پس آن مبلغی برمی گردد.

شرایط برگزاری آزمون CFA

آزمون CFA دارای سه سطح مختلف است که برای دریافت مدرک آن باید در هر سه سطح نمره قبولی گرفت و به طور متوسط فرآیند گرفتن مدرک در این دوره تقریبا 4 سال طول می‌کشد.

سطح 1: این سطح بر دانش پایه ای و تجزیه و تحلیل ساده با استفاده از ابزار سرمایه‌گذاری است که در ماه های دسامبر و ژوئن برگزار می‌شود.

سطح 2: این سطح بر چگونگی استفاده از ابزار و مفاهیم سرمایه‌گذاری با تمرکز بر ارزیابی تمام انواع دارایی‌ها تاکید دارد، این سطح تنها یک مرتبه در سال و در ماه ژوئن برگزار می‌شود.

سطح 3: بر تجزیه و تحلیل تمام مفاهیم و روش‌های تحلیل در انواع برنامه‌های کاربردی برای مدیریت پورتفولیو تمرکز دارد، این سطح تنها یک بار در سال و در ماه ژوئن برگزار می‌شود.

برای عبور از این سه سطح باید حرفه ای بود و 48 ماه سابقه کار قابل قبول داشت. کار قابل قبول شامل حوزه هایی مثل تجارت، اقتصاد و امور مالی شرکت است. برخی از نامزدها ممکن است متوجه شوند در حالی که قادر به گذر از الزامات آموزشی هستند ولی این مشخصات را دریافت نخواهند کرد زیرا تجربه حرفه ای لازم را ندارند.

ثبت نام آزمون CFA در ایران

ثبت نام در آزمون CFA برای به دست آوردن گواهینامه تحلیلگر مالی خبره، به عنوان قابل قبول‌ترین و به رسمیت شناخته شده‌ترین عنوان مدیریت سرمایه‌گذاری در سطح بین المللی بین کشورها است؛ این آزمون یک پایه قدرتمند تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری پیشرفته و نمونه کار واقعی مهارت های مدیریت را برای شما فراهم می‌کند که یک مزیت شغلی حساب می‌شود‌. موسسه برای هر شخص متقاضی نیاز به یک شماره پاسپورت معتبر دارد. این سیاست یک استاندارد عمومی برای تایید هویت متقاضیان ایجاد می‌کند. برای پرداخت هزینه این آزمون می توانید از ویزاکارت، مسترکارت، یا حساب پی پال استفاده کنید. در صورتی که هیچ یک از روش های ذکر شده برایتان ممکن نیست می توانید خدمات پرداخت ارزی مجموعه تهرانیکس استفاده و با ثبت درخواست خود هزینه های مربوط به این آزمون را پرداخت کنید.

سوالات متداول

1) برای شرکت در آزمون CFA نیاز به پاسپورت داریم؟

بله قطعا برای شرکت در این آزمون باید پاسپورت داشته باشید.

2) آیا این آزمون در ایران هم برگزار میشود؟

خیر. متاسفانه به دلیل تحریم ها، این آزمون در ایران برگزار نمیشود و برای شرکت در این آزمون باید به شهر های استانبول، ایروان یا دوبی سفر کنید.

3) زمان آزمون چقدر است و چه مدت بعد نتایج آزمون اعلام میشود؟

آزمون سطح یک: 6 ساعت و نتایج آزمون 60 روز بعد از برگزاری آزمون اعلام میشود.

آزمون سطح دو: 6 ساعت و نتایج آزمون 60 روز بعد از برگزاری آزمون اعلام میشود.

آزمون سطح سه: 6 ساعت و نتایج آزمون 90 روز بعد از برگزاری آزمون اعلام میشود.

4) در آزمون ماشین حساب در اختیار ما قرار میگیرد یا باید همراه خود داشته باشیم؟

برای آزمون ، هر فرد باید ماشین حساب همراه خود داشته باشد و در صورت فراموش کردن، امکان قرض گرفتن ماشین حساب از سایر افراد امکان پذیر نمیباشد.

5) آزمون CFA چند بار در سال برگزار می شود؟

آزمون سطح یک، 4 بار در سال و سطح دو و سه، 2 بار در سال برگزار میشود. 

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.