منو

ثبت نام آزمون IMAT

ثبت نام IMAT در کمترین زمان و بهترین نرخ

آزمون IMAT مخفف International Medical Admissions Test، یک آزمون بین‌المللی پذیرش پزشکی است که توسط وزارت تحقیق و آموزش عالی ایتالیا (MIUR) با همکاری مراکز آموزشی و خدمات پزشکی کمبریج ارائه می‌گردد. این آزمون با هدف سنجش داوطلبین رشته‌های زیر گروه پزشکی و دندان‌پزشکی به زبان انگلیسی و در کشور ایتالیا برگزار می‌شود. نتیجه نمرات متقاضیان این آزمون به تفکیک امتیازهای اخذ شده در هر بخش آن، از طریق سایت وزارت تحقیق و آموزش عالی ایتالیا اطلاع رسانی می‌گردد. هزینه این آزمون معادل 164 دلار آمریکا است که می توانید به دلار آمریکا ، پوند یا یورو پرداخت نمایید. برای پرداخت این هزینه از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید .

مراحل ثبت نام آزمون IMAT

ایجاد اکانت در Universitaly

انتخاب تاریخ و ساعت آزمون

پرداخت هزینه ریالی آزمون

ثبت نام شما تکمیل شد!

نکات لازم برای انجام آزمون IMAT

جزییاتی که لازم است شما از نحوه برگزاری آزمون بدانید

آزمون آیمت در حال حاضر در ایران برگزار نمی‌گردد و داوطلبین عزیز لازم است برای دریافت مدرک IMAT در یکی از کشورهای همسایه که مجری آزمون آن هستند، حضور یابند. قطر، ترکیه، عربستان سعودی و … برخی از کشورهای همسایه ایران و برگزارکننده آزمون سنجش پزشکی ایتالیا هستند.

ساختار سوالات آزمون سنجش پزشکی کشور ایتالیا از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل شده است. داوطلبان در بخش عمومی به 22 سوال در حوزه‌های تاریخ، فرهنگ، اطلاعات عمومی، منطق و استدلال پاسخ می‌دهند. بخش تخصصی آیمت نیز شامل 38 سوال مرتبط با زیست، بیوشیمی، ژنتیک، فیزیک و ریاضی می‌باشد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ‌گویی به سوالات این آزمون حدود 100 دقیقه خواهد بود.

در این آزمون پاسخ‌های صحیح، 1.5 امتیاز مثبت نصیب داوطلب نموده و هر پاسخ اشتباه، 1.4 امتیاز منفی به دنبال خواهد داشت. قبولی در آیمت نیازمند کسب حداقل نمره 90 از پاسخ به تمام سوالات می‌باشد.

 

موارد استفاده از آزمون IMAT

مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف جهان، یکی از اقدامات دانشجویانی است که سودای موفقیت و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا را دارند. ایتالیا به عنوان یک کشور اروپایی پیشرفته، در زمره کشورهای مقصد تحصیلی دانشجویان بسیاری است. کسب دانش در دانشگاه‌های این کشور مزایا و امکانات فراوانی در اختیار داوطلبان می‌گذارد و به این دلیل تقاضای تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس آموزش عالی آن بالا است. از این رو وزارت تحقیق و آموزش عالی ایتالیا با برگزاری آزمون‌های مختلف سعی در سنجش و گزینش دانشجویان مهاجر می‌باشد. آزمون IMAT نیز به سبب بررسی مهارت‌های دانشجویان متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در رشته‌های پزشکی طراحی شده است.

ادامه تحصیل در ایتالیا مراحل و قوانین مخصوص به خود را دارد، اما داوطلبان تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی، لازم است ابتدا نمره قبولی در آزمون آیمت را کسب نمایند. به عبارت دیگر برای دریافت جواز ادامه تحصیلات پزشکی در دانشگاه‌های کشور ایتالیا موظف به شرکت در آزمون سنجش مهارت‌های پزشکی این کشور بوده و باید نمره قبولی آن را به دست آورید. موفقیت در این آزمون برای تمام دانشجویان بین‌المللی که خواهان تحصیل در دوره های پزشکی، دندانپزشکی، جراحی و سایر گرایش‌های مربوطه در دانشگاه های ایتالیا هستند، ضروری و لازم است.

در حال حاضر امتحان آیمت توسط تعدادی از دانشگاه‌های ایتالیا برگزار می‌شود و تمام 25 دانشگاه پزشکی این کشور که مورد تایید صلاحیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران هستند، مدرک قبولی متقاضیان در این آزمون را می‌پذیرند. لازم به توضیح است امتحان آیمت تنها دانش و مهارت‌های تخصصی داوطلبین را می‌سنجد و از پرداختن به مسائل اضافی و حاشیه دوری می‌کند. در نتیجه کسب نمره قبولی در آن از اهمیت بالایی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی برخوردار است.

هزینه آزمون IMAT

شرکت در آزمون‌های بین‌المللی نیازمند پرداخت هزینه مورد نیاز برای برگزاری آن به ازای هر شخص می‌باشد. آزمون آیمت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای حضور در آن لازم مبلغی معادل 164 دلار آمریکا پرداخت نمایید. این مبلغ برای داوطلبین از کشورهای مختلف 130 یورو و یا 114 پوند انگلیس نیز اعلام شده است. بر این اساس افراد می‌توانند با توجه به ارز رایج کشور خود و یا دیگر ارزهای عنوان شده نسبت به پرداخت هزینه شرکت در آزمون اقدام کنند.

لازم به ذکر مبالغ اعلام شده تقریبا با یک‌دیگر برابر هستند و انتخاب نوع ارزی که لازم است پرداخت کنید، بر اساس کشور محل برگزاری آزمون فرد مشخص می‌شود. زمانی که متقاضی اطلاعات خود را در سایت ثبت‌نام وارد نموده و کشور مورد نظرش برای شرکت در آزمون را انتخاب می‌کند، سایت به صورت خودکار نوع ارز مورد نظر را تعیین می‌کند. به این جهت توصیه می‌شود پیش از تکمیل فرم ثبت سفارش، ابتدا تا مرحله پرداخت رفته و از نوع ارز مورد پرداخت اطمینان حاصل نمایید.

ثبت نام آزمون IMAT در ایران

کشورمان ایران هر ساله شاهد متقاضیان بسیاری برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی است که متاسفانه به دلیل تحریم‌های اعمال شده، امکان استفاده از سیستم یکپارچه پرداخت در دنیا را ندارند. از این رو موسسات پرداخت بین‌المللی در سطح کشور فعالیت می‌کنند تا نیازهایی از این قبیل را مرتفع سازند.

موسسه تهرانیکس یکی از مراکز فعال در عرصه پرداخت‌های بین المللی است که به داوطلبان آزمون‌های بین المللی کمک می‌کند تا موانع پرداخت هزینه آزمون‌ها را به راحتی پشت سر بگذارند. این مرکز دارای متخصصان و کارشناسان زبده‌ای است تا امنیت را در پرداخت‌های شما فراهم آورده و اطمینان خاطر را برایتان رقم زنند.

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون IMAT می‌توانید از دبیت کارت، کردیت کارت یا حساب پی پال استفاده کنید. در صورتی که هیچ یک از روش های ذکر شده برایتان ممکن نیست می توانید از خدمات شرکت تهرانیکس استفاده کنید. با ثبت درخواست خود می‌توانید به راحتی هزینه های مربوط به این آزمون را پرداخت کنید.

درخواست ثبت نام آزمون IMAT

در صورتی که اکنون قصد ثبت نام آزمون IMAT را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) برای ثبت نام این آزمون، باید در تاریخ خاصی اقدام کنیم؟

برای ثبت نام در آزمون IMAT باید در تاریخ 1 جولای الی 23 جولای اقدام کنید.

2) آیا آزمون IMAT در کشور ترکیه برگزار میشود؟

بله. این آزمون در کشور ترکیه و در شهر استانبول برگزار میشود.

3) برای کسب نمره بهتر چه کنیم؟

به شما توصیه میشود که در زمینه زیست شناسی، فیزیک و شیمی دانش زیادی داشته باشید همچنین مهارت خود را در زمینه خواندن و درک مطلب به زبان انگلیسی بالا ببرید.

4) این آزمون برای علاقه مندان به رشته داروسازی مناسب است؟

این آزمون برای متقاضیان رشته های داروسازی، پزشکی و دندان پزشکی میباشد.

5) سن مجاز برای شرکت در آزمون چقدر است؟

حداقل سن برای شرکت در آزمون IMAT ، 17 سال است و شما باید 12 سال تحصیلات مقدماتی را گذرانده باشید.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.