منو

ثبت نام آزمون PMP

ثبت نام PMP در کمترین زمان و بهترین نرخ

در حال حاضر مدارک و گواهینامه‌های متعددی در زمینه کنترل پروژه وجود دارد که مدرک PMP یکی از معتبرترین، مهم‌ترین و مشهورترین مدارک این حوزه کاری است. آزمون بین‌المللی PMP به معنای Project Management Professional این است و مدرکی معتبر در تمام جهان محسوب می‌شود. این آزمون توسط موسسه PMI طراحی شده است و دانسته‌های افراد را در مباحث مدیریت پروژه، مسائل مالی و حقوقی و همچنین میزان آشنایی با نرم‌افزارهای مرتبط اعتبارسنجی می‌کند. آزمون فوق توسط موسسه Project management Institute برگزار می‌شود و برای شرکت در آن لازم است ابتدا به عضویت وب‌سایت این مجموعه درآیید. البته عضو شدن در این سایت نیازمند پرداخت مبلغی حدود 150 دلار به عنوان حق عضویت است. پس از این مرحله زمان ثبت نام در آزمون مورد نظر فرا می‌رسد که برای آن نیز لازم است مبلغی معادل 405 دلار پرداخت نمایید.

مراحل ثبت نام آزمون CFA

عضویت در PMI

انتخاب تاریخ و ساعت آزمون

پرداخت هزینه ریالی آزمون

ثبت نام شما تکمیل شد!

آزمون PMP برای چه کسانی مناسب است؟

جزییاتی که لازم است شما از آزمون PMP بدانید

این آزمون به دانش آکادمیک و تئوری افراد توجهی نداشته و در واقع یک گواهی حرفه‌ای است که اطلاعات و مهارت‌های کاربردی فرد را می‌سنجد. کسب مدرک مدیریت پروژه حرفه‌ای تنها زمانی میسر می‌شود که اطلاعات جامع و یک‌پارچه‌ای در زمینه مدیریت پروژه داشته باشید و همواره در پی آموزش‌های جدید در زمینه شغلی خود باشید.

مدرک PMP نه تنها برای متقاضیان مهاجرت شغلی مناسب است، بلکه برای همکاری‌های کوتاه مدت با شرکت‌های خارج از ایران نیز کاربرد دارد.

این گواهینامه در گرو منطقه جغرافیایی و یا موضوع شغلی نبوده و یک گواهینامه بین‌المللی است. از این رو می‌توان در هر حوزه‌ای از صنعت و در هر نقطه‌ای از جهان با این مدرک فرصت‌های شغلی مناسبی به دست آورید. جالب است بدانید موسسه PMI اقدام به برگزاری نظرسنجی از نیروی کار نموده و طبق آن افرادی که موفق به اخذ PMP شده‌اند، نسبت به دیگر کارشناسان هم‌ رده خود، تقریبا 20% حقوق بیشتر دریافت می‌کنند.

درخواست ثبت نام آزمون PMP

در صورتی که اکنون قصد ثبت نام آزمون PMP می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

اعتبار مدرک PMP

مدرک بین‌المللی مدیریت پروژه حرفه‌ای اعتبار ویژه‌ای در تمام دنیا دارد. به طوری که برای دارندگان آن اهمیت بالایی در شرکت‌های معتبر جهان قائل می‌شوند. این امر سبب شده برخی سازمان‌های بزرگ با صرف هزینه و زمان نیروهای خود را به دوره‌های آموزش PMBOK بفرستند تا رزومه حرفه‌ای شرکت را اعتباری بیش از پیش بخشند. گاها نیز شاهد آن هستیم که در قرارداد پروژه‌های عظیم، کارفرمایان درخواست ارائه مدرک مدیریت پروژه فوق را از کارشناسان و مدیران اصلی پروژه داشته‌اند.

در حال حاضر عده کثیری در سراسر دنیا نسبت به اخذ این مدرک ویژه مدیریت پروژه اقدام نموده‌اند. در ایران نیز مدیران آینده‌نگر در پی کسب این گواهینامه بین‌المللی هستند و تاکنون بیش از هزار نفر موفق به دریافت آن شده‌اند. دست‌یابی به مدرک فوق حاکی از دانش جهانی شما در زمینه مدیریت پروژه است و این امر می‌توانند پروژه‌های متعددی برای شرکتتان به همراه داشته باشد. در نتیجه سود بیشتر و اعتبار بالاتری در صنعت مرتبط کسب خواهید نمود.

گواهینامه جهانی مدیریت حرفه‌ای پروژه موجب سهولت همکاری میان شرکت‌های خارج از مرزها شده و نشان می‌دهد شما دارای یک زبان جهانی برای برنامه‌ریزی استراتژی در کنترل پروژه هستید. این امر اعتماد میان شما و شرکت همکار را افزایش می‌دهد.

منابع آزمون PMP

شرکت در یک آزمون بین‌المللی نیازمند کسب دانش و مطالعه فراوان در مراجع معتبر است. آزمون مدیریت پروژه حرفه‌ای نیز یکی از آزمون‌های بزرگ و مهم در تمام دنیا است که برای کسب نمره عالی در آن لازم است به مطالعه منابع و مراجع مهم و کاربردی در زمینه مدیریت و هدایت تیم پروژه پرداخت. البته این آزمون به نحوی طراحی شده تا مهارت‌های کاربردی افراد را مورد سنجش قرار دهد، از این جهت تنها مطالعه نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. برای دریافت نمرات عالی در چنین آزمونی باید با تمام جزئیات و کلیات یک پروژه عظیم آشنا بوده و راه‌کارهای کاربردی حل مسائل را بدانید.

در ادامه به معرفی برخی از منابع مهم در حوزه مدیریت و رهبری پروژه می‌پردازیم که می‌توانند شما را در راه اخذ این مدرک بین‌المللی راهنمایی کنند.

PMBOK یکی از مراجع مهم در زمینه مدیریت پروژه است و کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه (Project Management Body of Knowledge) می‌باشد. این منبع مجموعه‌ای راهنماها و دستورالعمل‌های مدیریتی در سطح جهانی است.

– آیین‌نامه اخلاق حرفه‌ای PMI می‌تواند مرجع دیگری برای داوطلبان آزمون PMP باشد. این آیین‌نامه مدیر را موظف به رعایت چهار اصل در اخلاق حرفه‌ای می‌داند که عبارتند از مسئولیت‌پذیری، احترام، انصاف و صداقت

– دیگر منبعی که می‌توانید از آن الهام بگیرید، رفتار یک مدیر پروژه حرفه‌ای و ماهر در زمان بروز مشکلات و هماهنگ نمودن تیم است. برای رسیدن به چنین دانشی نیاز نیست حتما خود، مدیر پروژه باشید بلکه با دقت نمودن در نحوه تصمیم‌گیری‌های مدیر پروژه شرکتتان می‌توانید نتایج جالب توجهی کسب نمایید.

– در نهایت زمانی که منابع لازم را به طور کامل مطالعه، تحلیل و بررسی نمودید، می‌توانید به سراغ آزمون‌های شبیه‌سازی شده بروید. این آزمون‌ها کمک شایانی به شما می‌کنند تا سطح خود را محک بزنید و از علل درستی یا نادرستی پاسخ‌هایتان به طور کامل آگاه شوید. برخی از این آزمون‌ها عبارتند از PM Fastrack، Exam central، Head First Labs، PMSoft و …

هزینه آزمون PMP

 

آزمون فوق توسط موسسه Project management Institute برگزار می‌شود و برای شرکت در آن لازم است ابتدا به عضویت وب‌سایت این مجموعه درآیید. البته عضو شدن در این سایت نیازمند پرداخت مبلغی حدود 150 دلار به عنوان حق عضویت است. پس از این مرحله زمان ثبت نام در آزمون مورد نظر فرا می‌رسد که برای آن نیز لازم است مبلغی معادل 405 دلار پرداخت نمایید.

پرداخت هزینه خدمات این موسسه نیازمند دسترسی به سیستم پرداخت یک‌ پارچه جهانی است که متاسفانه در ایران این امکان برای هموطنان وجود ندارد. از این رو شما می‌توانید از موسسه‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت ارزی کمک گرفته و حق شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مورد نظرتان را پرداخت نمایید.

برای پرداخت هزینه این آزمون می توانید از ویزاکارت، مسترکارت، یا حساب پی پال استفاده کنید. در صورتی که هیچ یک از روش های ذکر شده برایتان ممکن نیست می‌توانید با آسودگی خیال و اطمینان بالا پرداخت هزینه آزمون PMP را به تهرانیکس بسپارید. تهرانیکس شرایط آسانی برای کاربران خود فراهم آورده تا تنها با چند کلیک ساده امکان پرداخت‌های ارزی را داشته و از محرومیت‌های موجود به راحتی عبور کنند.

سوالات متداول

1) با توجه به آنلاین شدن آزمون، در حین آزمون امکان داشتن اینترنت وجود دارد؟

خیر. با شروع شدن آزمون، دسترسی شما به اینترنت قطع میشود.

2) حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در این آزمون چیست؟

حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در این آزمون لیسانس میباشد.

3) برای ثبت نام در چه زمانی باید اقدام کنم؟

این آزمون زمان خاص و محدودیتی ندارد. هر زمان و تقریبا هر روز برگزار میشود. 

4) این آزمون فقط با زبان انگلیسی برگزار میشود؟

خیر. آزمون PMP  به زبان های فرانسه، آلمانی، چینی و عربی نیز برگزار میشود.

5) در حین آزمون چه مواردی ممنوع است؟

داشتن ماشین حساب، کاغذ سفید یا اضافه، خودکار، تخته وایت برد و … ممنوع میباشد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.