منو

ثبت نام آزمون USMLE

ثبت نام USMLE در کمترین زمان و بهترین نرخ

اگر دانشجوی پزشکی و یا فارغ التحصیل رشته‌ی پزشکی هستید و قصد مهاجرت به امریکا را دارید، حتما اسم آزمون USMLE را شنیده‌اید. این آزمون در واقع با هدف کسب مجوز پزشکی برای کار در ایالات متحده برگزار می‌شود و مخفف عبارت United States Medical Licensing Examination است. تنها فارغ التحصیلان امریکا و کانادا فارغ التحصیل پزشکی بین‌المللی محسوب می‌شوند و دانشجویان سایر کشورها اگر تمایل به کار در امریکا دارند برای کسب اجازه‌ی طبابت، نیازمند شرکت و قبولی در این آزمون هستند. این آزمون باعث می‌شود که اطمینان حاصل شود تمام پزشکان غیر امریکایی، استانداردهای ارزیابی مشابهی را گذرانده‌اند. هزینه آزمون USMLE ثابت نیست و در ادامه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. برای پرداخت هزینه آزمون می توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید .

مراحل ثبت نام آزمون USMLE

تایید سوابق تحصیلی

تایید فرم USMLE

انتخاب تاریخ و پرداخت هزینه

ثبت نام شما تکمیل شد!

هزینه آزمون USMLE

هزینه های این آزمون ثابت نیستند و مبالغی که ارائه می‌شود مطابق آنچه که در سال 2020 اعلام شده است، هستند :

  • مرحله‌ی یک: 645 دلار امریکا
  • مرحله‌ی دو بخش یک: 645 دلار امریکا
  • مرحله‌ی دو بخش دو: 1300 دلار امریکا
  • مرحله‌ی سوم: 895 دلار امریکا

 

مراحل آزمون USMLE

این آزمون دارای سه مرحله اصلی است. مرحله‌ی یک و بخشی از مرحله‌ی دو به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و بخش دیگری از مرحله‌ی دو و نیز مرحله سه به‌صورت حضوری است.

مرحله ی یک

این مرحله همانطور که پیشتر هم گفته شد، به‌صورت کامپیوتری است و هفت بخش دارد. در هر مرحله حدود چهل سوال مطرح شده است که یک ساعت زمان برای پاسخ به آنها اختصاص داده شده است. بدیهی است که با گذر از یک مرحله، دیگر قادر به برگشت به مرحله ی قبل و تغییر پاسخ های قبلی خود نخواهید بود. آزمون USMLE در مرحله ی یک، هشت ساعت به طول می انجامد که هفت ساعت آن امتحان است و یک ساعت باقی مانده، زمان استراحت و نیز پانزده دقیقه از آن، آموزشی است. اگر داوطلبان با چگونگی برگزاری امتحان آشنا هستند می توانند مرحله ی پانزده دقیقه ای را رد کنند و بر زمان استراحتشان بیفزایند.

منابع آزمون در مرحله یک

هدف از برگزاری این مرحله، محک زدن اطلاعات پایه و ابتدایی پزشک و نیز توانایی وی در فهم مطالب علوم پایه و ارتباط آن ها با هم است. از منابع آزمون مرحله‌ی یک می‌توان به دروس آناتومی، علوم رفتاری، بیوشیمی، ژنتیک، ایمنی شناسی، میکروب شناسی، آسیب شناسی و فیزیولوژی اشاره کرد.

برای قبولی در این مرحله باید با پاسخ به 280 تست مطرح شده، حداقل نمره‌ی 194 را کسب کنید. میانگین نمرات داوطلبان در این بخش، 220 است.

مرحله ی دو

این مرحله خود به دو بخش تقسیم می شود:

بخش اول : دانش کلینیکی یا بخش CK

همانطور که گفته شد، این بخش از امتحان USMLE نیز به‌صورت کامپیوتری است و مجموعا 8 قسمت دارد و هر قسمت حدودا از چهل سوال تشکیل شده است. با احتساب چهل و پنج دقیقه زمان استراحت و پانزده دقیقه زمان فیلم آموزشی، بخش دانش کلینیکی 9 ساعت به طول می‌انجامد. برای قبولی در این بخش باید بعد از پاسخ به 318 سوال، حداقل نمره‌ی 209 را کسب کنید. این بخش از مرحله ی دوم در واقع چیزی شبیه آزمون های پری‌اینترنی در سیستم آموزشی ایران است و هدف از آن، بررسی این موضوع است که آیا فرد توانایی استفاده از دانش پزشکی، مهارت ها و درک علوم بالینی در جهت ارائه خدمت به بیمار را دارا است یا نه.

منابع آزمون در بخش CK مرحله دو:

موضوعات این بخش از امتحان، دروس داخلی، روانشناسی، جراحی، زنان و زایمان و خدمات پیشگیری هستند.

بخش دوم : مهارت کلینیکی یا بخش CS

این بخش از آزمون USMLE به صورت شفاهی است و فقط در 6 مرکز امتحانی در ایالات مختلف آمریکا برگزار می‌شود. در طول این امتحان، پزشک باید دوازده بیمار را ویزیت کند. برای ویزیت هر بیمار پانزده دقیقه زمان اختصاص داده شده است و بعد از آن هم ده دقیقه برای یادداشت اطلاعات بیمار و تجویز دارو داده می‌شود. زمان کلی امتحان، مانند مرحله ی یک، هشت ساعت است و در کل پنجاه دقیقه زمان برای استراحت در نظر گرفته شده است:

  • ده دقیقه بعد از بیمار سوم
  • سی دقیقه بعد از بیمار ششم ( دراین بخش، برای ناهار هم زمان در نظر گرفته شده است.)
  • ده دقیقه پس از بیمار نهم

این مرحله نمره ندارد و سه مهارت اصلی پزشک مورد ارزیابی قرار گرفته می‌شود:

  1. مهارت ارتباطی و میان فردی
  2. تسلط به زبان انگلیسی
  3. مواجه شدن با شرایط بالینی متفاوت

مرحله ی سه

مرحله نهایی آزمون USMLE بر خلاف سایر مراحل که یک روزه بودند، در دو روز مجزا برگزار می‌شود که در ادامه به جزئیات آنها می پردازیم :

روز اول :

آزمون روز اول، آزمون FIP است که از عبارت Foundation of Independent Practice گرفته شده‌است و به صورت مجازی و از طریق کامپیوتر خواهد بود. شامل 233 سوال در 6 بخش یک ساعته است و با در نظر گرفتن زمان استراحت، هفت ساعت طول می‌کشد.

روز دوم:

آزمون روز دوم، ACM نام دارد و برگرفته از عبارت Advanced Clinical Medicine است. در این آزمون 180 سوال چند گزینه‌ای در شش بخش یک ساعتی ارائه می‌شود و مشابه بخش های قبل، چهل و پنج دقیقه استراحت و پانزده دقیقه فیلم آموزشی هم لحاظ شده و در کل، هفت ساعت طول می‌کشد. بخش دیگری هم در روز دوم وجود دارد که پزشک باید سیزده بیمار را در مدت زمان 10 الی 20 دقیقه ویزیت کند.

برای قبولی در این مرحله باید حداقل نمره‌ی 196 کسب شود.

نحوه ی ثبت نام آزمون USMLE

برای ثبت نام در این آزمون، قدم اول تایید سوابق تحصیلی توسط ECFMG یا همان Educational commission for Foreign Medical Graduates است. برای این کار باید وارد سایت ECFMG شوید و ثبت نام کنید. بعد از آن وارد بخش IWA شوید، نام کاربری‌تان را وارد کنید و فرمی که برایتان ارسال می‌شود که همان فرم ثبت نام آزمون USMLE است را پر کنید. سپس فرم را پرینت کرده از از دانشگاه محل تحصیلتان بخواهید آن را تایید کند. پس از این مرحله، شما می‌توانید بدون محدودیت و با پرداخت هزینه با کمک یک کارت اعتباری، در آزمون USMLE ثبت نام کنید. در هنگام ثبت نام یک دوره ی سه ماهه مشخص می‌کنید که در آن قادر به امتحان دادن هستید. سپس از تاریخ و اماکنی که در بازه ی انتخابی شما آزمون برگزار می‌شود آگاه می‌شوید و تاریخ قطعی را انتخاب می‌کنید. دقت کنید که با انصراف از روز امتحان، ملزوم به پرداخت جریمه هستید.

برای پرداخت هزینه آزمون در صورتی که به یکی از روش های پرداخت بین المللی مثل مسترکارت، ویزاکارت، حساب پی پال دسترسی ندارید، می توانید از خدمات مجموعه تهرانیکس استفاده کنید. شما می‌توانید با ثبت در خواست خود هزینه آزمون USMLE بدون هیچ مشکلی پرداخت کنید.

نکته ی مهم این است که مراحل را به هر ترتیبی مایل باشید میتوانید بدهید اما از اولین امتحان تا آخرین امتحان نباید بیش از 7 سال فاصله باشد.

درخواست ثبت نام آزمون USMLE

در صورتی که اکنون قصد ثبت نام آزمون USMLE را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول
1) برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود دارد؟
خیر. برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.
2) آزمون در تمام سطوح به صورت کتبی است؟
خیر. سطح دوم آزمون به صورت شفاهی میباشد، به این شکل که در زمان مشخصی باید 12 بیمار را ویزیت کنید و شرح وضعیت هر بیمار را بنویسید.
3) برای کسب نمره قبولی چه شرایطی وجود دارد؟

برای قبول شدن در سطح یک حداقل نمره 194 است. سطح دوم برای  قبولی، حداقل نمره 209 و برای سطح سوم حداقل نمره قبولی 196 میباشد. (رنج نمره در تمامی بخش ها از 1 تا 300 میباشد)

4) حدودا چه مدت بعد از اعتراض، نتیجه اعتراض مشخص میشود؟
نتیجه اعتراض به مدت 4 تا 6 هفته بعد بررسی میشود و از طریق ایمیل برای شما ارسال میشود.
5) برای تحصیل در رشته های پزشکی در کشور استرالیا، از این آزمون میتوان استفاده کرد؟
خیر. این آزمون فقط برای  امریکا میباشد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.