منو

ثبت نام آزمون P‌T‌E

ثبت نام کلیه کشورها با کمترین کارمزد

PTE یا Pearson Test of English آزمونی است برای دانشجویان و دانش آموزان کشورهای غیر انگلیسی، که قصد دارند در دانشگاه ها یا کالج های کشور های انگلیسی زبان مشغول به تحصیل شوند.

این آزمون که به صورت کامپیوتری برگزار می شود، توسط بسیاری از کالج ها، دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی در بسیاری از کشور ها، به عنوان مدرکی بر توانایی شما در زبان انگلیسی پذیرفته می شود. در حال حاضر آزمون پی تی ای به عنوان اصلی‌ترین آزمون برای متقاضیان مهاجرت کشور استرالیا شناخته می شود. هموطنان کشورمان برای انجام این آزمون باید به یکی از کشور های همسایه مثل ترکیه، عراق یا امارات سفر کنند. برای پرداخت هزینه آزمون PTE می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان و با بهترین کارمزد هزینه آزمون شما را پرداخت خواهند کرد .

مراحل ثبت نام آزمون PTE

ایجاد اکانت PearsonPTE

انتخاب تاریخ و ساعت آزمون

پرداخت هزینه ریالی آزمون

ثبت نام شما تکمیل شد!

آشنایی با انواع آزمون PTE

آزمون PTE را بهتر بشناسید

PTE General

Pearson PTE که برگزار کننده ی آزمون PTE General نیز می باشد، این آزمون را سه بار در سال و در ماه های May ، June و December برگزار می کند. برای اطلاع از تاریخ های دقیق برگزاری آزمون می توانید به وب سایت رسمی Pearson PTE مراجعه کنید.

آزمون PTE General به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود. منظور از آزمون شفاهی در واقع یک مصاحبه به زبان انگلیسی می باشد که با داوطلبان صورت می گیرد. با انجام این دو آزمون، داوطلبان از لحاظ مهارت های Reading، Listening، Writing و Speaking مورد ارزیابی قرار می گیرند. نمرات کسب شده در این آزمون از اعتبار دائمی برخوردار هستند و مدرک دریافت شده هیچ گاه منقضی نمی شود. اما باید توجه داشته باشید نمی توانید از مدرک آزمون PTE General برای اپلای به دانشگاه ها یا موسسات آموزشی استفاده نمایید و به طور کلی، داوطلبان از این آزمون صرفا برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی خودشان استفاده می کنند و نه به عنوان یک مدرک معتبر برای مراکز آموزشی.

PTE Academic

اگر قصد تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان را دارید، این آزمون برای شما مناسب می باشد. آزمون PTE Academic در همه ی ماه های سال برگزار می شود و برای اطلاع دقیق از تاریخ های برگزاری این آزمون می توانید به وب سایت رسمی Pearson PTE مراجعه نمایید.

این آزمون از چهار بخش Reading, Listening, Writing و Speaking تشکیل می شود که داوطلبان باید نمره ی کافی در هر چهار بخش آزمون را کسب نمایند. همچنین این آزمون یک آزمون کامپیوتری می باشد که در مراکز مجاز برگزار می شود و شما برای شرکت در این آزمون باید در این مراکز حضور پیدا کنید. اعتبار آزمون PTE Academic دو سال پس از تاریخ برگزاری آزمون می باشد.

PTE Young Learners

آزمون PTE Young Learners بیشتر با جنبه ی سرگرمی و برای کودکان در محدوده ی سنی 6 تا 13 سال انجام میگیرد. این آزمون شامل بخش هایی مانند سخنرانی گروهی، بازی های رومیزی، داستان نویسی، تطبیق تصویر و غیره می باشد و نمرات این آزمون مادام العمر دارای اعتبار است.

نکات مهم درمورد آزمون PTE Academic که باید بدانید!

  • بسیاری از دانشگاه ها در کشور های مختلف، آزمون PTE Academic را به عنوان معیاری برای نشان دادن توانایی شما در زبان انگلیسی می پذیرند.
  • PTE یک آزمون کامپیوتری می باشد که عملکرد شما توسط هوش مصنوعی سنجیده می شود. پس می توانید مطمئن باشید که بر اساس عملکرد خود، نتایج منصفانه ای خواهید گرفت.
  • نتایج آزمون پس از یک تا پنج روز در اختیار شما قرار می گیرد.
  • اگر تمایل داشته باشید که مجدد در آزمون شرکت کنید تاریخ آزمون دوم شما باید 5 روز پس از آزمون اول باشد .

کدام کشور ها آزمون PTE را قبول دارند؟

طبق وب سایت رسمی Pearson PTE، بیش از 3000 کالج یا دانشگاه وجود دارد که نمرات PTE Academic را می پذیرند. برای اطلاع دقیق از نام این کالج ها و دانشگاه ها می توانید به وب سایت Pearson PTE مراجعه نمایید. همچنین برخی از کشور ها مثل استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا، نمرات آزمون PTE Academic را در پروسه‌ی دریافت ویزا نیز قبول می کنند.

در لیست زیر نام کشورهایی که برخی از دانشگاه های آن ها مدرک آزمون PTE Academic را به عنوان یک مدرک زبان بین المللی قبول دارند ارائه شده است.

استرالیا ، نیوزیلند ، انگلستان ، چین ، آلمان ، کانادا ، ایالات متحده آمریکا

شرایط لازم و نحوه ثبت نام آزمون PTE

 

شرایط سنی لازم برای شرکت در این آزمون داشتن سن حداقل 16 سال می باشد و در صورتی که داوطلبان کمتر از 18 سال یعنی بین 16 تا 18 سال سن داشته باشند برای شرکت در آزمون نیاز به رضایت والدین خود دارند. هیچ ماکسیمم سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه ی افراد بالای 16 سال مجاز به شرکت در آزمون مستند.

همچنین هر داوطلب مجاز است به هر تعداد که بخواهد در آزمون PTE شرکت کند و از این نظر نیز محدودیتی وجود ندارد.

چگونه در آزمون PTE ثبت نام کنیم؟

  • ابتدا وارد وب سایت رسمی به آدرس www.pearsonpte.com شوید.
  • یک حساب کاربری شخصی برای خود بسازید.
  • پس از ساختن یک حساب کاربری و وارد شدن به سایت، به صفحه ی اصلی سایت مراجعه کنید.
  • بر روی گزینه ی book a test در قسمت بالا سمت راست سایت کلیک کنید.
  • سپس بر روی گزینه ی check test availability & book کلیک کنید.
  • سپس یک صفحه ی جست و جو در اختیار شما قرار می گیرد تا مکان مورد نظر خود را برای برگزاری آزمون انتخاب کنید.
  • در این مرحله، لوکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • با انتخاب لوکیشن، تاریخ های برگزاری آزمون در مکان انتخابی شما نمایش داده می شود.
پس از مشاهده تاریخ و سنتر مورد نظر خود و اطمینان از اینکه در تاریخ مورد نظرتان ظرفیت خالی وجود دارد ( قابل انتخاب کردن است ) از طریق پنل کاربری می توانید ثبت سفارش انجام دهید . دقت کنید که حتما یوزر نیم و پسورد وب سایت پیرسون را به صورت صحیح برای ما ارسال کنید . کارشناسان ما در کمتر از 30 دقیقه ثبت نام شما را انجام خواهند داد.

درخواست ثبت نام آزمون PTE

در صورتی که اکنون قصد ثبت نام آزمون PTE دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول
1) درصورت قطعی اینترنت در هنگام آزمون چه اتفاقی می افتد ؟

در صورتی که حین انجام آزمون اینترنت سنتر قطع شود توسط مسوول سنتر به شما Case ID تعلق می‌گیرد . پس از مراجعه به سایت پیرسون و ارائه Case ID پشتیبانی پیرسون برای شما وچر ثبت نام مجدد ارسال می‌کند .

2) در صورت شناسایی نشدن صدا در زمان آزمون چه کاری انجام دهیم ؟

در صورتی که به دلیل نقص فنی تجهیزات سنتر صدای شما شناسایی نشود باید سریعا مسئول سنتر را در جریان بگذارید .درصورت تایید مسئول سنتر وی به شما Case ID تعلق می دهد و میتوانید پس از ارتباط با پشتیبانی پیرسون وچر ثبت نام مجدد دریافت کنید .

3) در آزمون اول نمره لازم را بدست نیاوردم .چه زمانی میتوانم اقدام به ثبت نام کنم ؟

در صورتی که در کشور ترکیه حضور دارید و در آزمون اول خود نمره لازم را بدست نیاوردید می‌توانید پس از دریافت کارنامه خود برای 5 روز بعد از تاریخ آزمون اول ثبت نام انجام دهید .

4) حداقل و حداکثر سن مجاز برای شرکت در آزمون PTE Academic چند سال است؟

حداقل سن مجاز برای شرکت در این آزمون 16 سال میباشد ولی حداکثر سنی برای شرکت در این آزمون مشخص نشده است و محدودیتی ندارد.

5) در صورت کنسل کردن آزمون مبلغ به ما عودت داده می شود؟
بله ، باید با هماهنگی کارشناسان ما آزمون خود را کنسل کنید .

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.