منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 پرداخت های دانشجویی 4 پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه

سریع ترین پرداخت با کمترین کارمزد

به دست آوردن ویزای تحصیلی پروسه‌ای طولانی است که لازم است با صبر و آرامش گام به گام مراحل مختلف آن را طی نمود. پذیرش گرفتن از دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل اولین مرحله پیش روی داوطلبان است. ابتدا فرد در سایت دانشگاه فرم مربوط به اپلای را پر می‌کند که در آن اطلاعاتی نظیر داده‌های هویتی، سوابق تحصیلی، رزومه شغلی، مدارک تحصیلی کسب شده، نمرات آزمون زبان مورد نظر دانشگاه، توصیه نامه‌های اساتید و … را از متقاضی پذیرش درخواست می‌شود. پس از تکمیل این فرم دانشگاه هزینه‌ای بابت تشکیل هیئت بررسی مدارک از شما دریافت می‌کند که به هزینه اپلیکیشن فی مشهور است. سپس دانشگاه در راستای پذیرش و یا عدم پذیرش تقاضای تحصیل فرد، مدارک ارسالی را مورد سنجش قرار داده و در رابطه با درخواست دانشجو تصمیم‌گیری می‌نماید.

مراحل پرداخت هزینه Application Fee

اپلای در دانشگاه مورد نظر

پرداخت هزینه ریالی

پرداخت شما تکمیل شد!

دلایل پرداخت اپلیکیشن فی

چرا باید هزینه بررسی مدارک پرداخت کنید؟

همان‌طور که گفتیم اولین قدم در جهت کسب جواز ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا، ارسال مدارک و سوابق تحصیلی برای آن‌ها است. سپس در رابطه با ادامه تحصیل فرد در مؤسسه مورد نظر تصمیم‌گیری می‌شود. این فرآیند مدتی طول می‌‌کشد و در پایان ممکن است با درخواست پذیرش دانشجو موافقت به عمل نیاید. از این جهت اغلب دانشجویان مدارک خود را برای بیش از یک دانشگاه ارسال می‌کنند تا بدین ترتیب شانس موافقت با پذیرش خود را افزایش دهند.

دانشگاه‌ها نیز برای بررسی تمام مدارک دریافت شده، زمان و هزینه زیادی صرف می‌کنند. اما در نهایت فرد تنها یکی از آن‌ها برای ادامه تحصیل قطعی خود انتخاب می‌کند. این عمل موجب تحمیل هزینه‌های اضافی برای دیگر دانشگاه‌هایی است که به بررسی مدارک پرداخته‌اند. از این رو مراکز علمی و کالج‌ها هنگام دریافت مدارک فرد، مبلغی به عنوان Application Fee از او دریافت می‌کنند تا هزینه‌های هیئت بررسی سوابق دانشجو را از این طریق تامین نمایند.

اپلیکیشن فی راهی برای حصول اطمینان دانشگاه مقصد نسبت به قطعی بودن درخواست اپلای دانشجویان است و یکی از مهم‌ترین مراحل هنگام ثبت مدارک در سایت دانشگاه به جهت دریافت پذیرش می‌باشد. به عبارت دیگر دانشگاه با دریافت این هزینه، اطمینان می‌یابد دانشجو نسبت به درخواست خود متعهد بوده و در نهایت اگر فرد تقاضای خود را لغو نماید، هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دانشگاه در پی نخواهد داشت. زیرا داوطلب قبل از تشکیل جلسه گروه آموزشی، هزینه‌های آن را متقبل شده است.

نکات مهم پرداخت اپلیکیشن فی

دریافت پذیرش از سوی مرکز علمی مورد نظر دانشجو فرآیندی نسبتا طولانی است که هزینه‌های متعددی برای فرد در پی خواهد داشت. اما پرداخت هر یک از این مبالغ دلایل مخصوص به خود را دارد. دلایل لازم برای پرداخت هزینه Application Fee را در بخش پیشین بررسی نمودیم. اما نکات قابل توجهی در زمان پرداخت این هزینه وجود دارد که لازم است افراد پیش از هر اقدامی از آن‌ها اطلاع داشته باشند. در ادامه این موارد را بیان می‌کنیم:

– پرداخت Application Fee پس از ثبت درخواست نهایی شما برای بررسی مدارک انجام خواهد شد و به معنای قطعی نمودن درخواست اپلای فرد است.

– پس از اتمام پروسه پرداخت اپلیکیشن فی، دانشجو امکان اصلاح اطلاعات خود را نخواهد داشت؛ زیرا پس از آن تمامی مدارک برای دانشگاه ارسال شده و در اختیار هیئت بررسی قرار می‌گیرد. از این پس فرد تنها می‌تواند برخی مدارک تکمیلی و یا توصیه نامه‌هایی از سوی اساتیدش به مدارک قبلی اضافه نماید، تا از این طریق شانس پذیرش اپلای خود را افزایش دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از قطعی نمودن تقاضایتان، از صحت داده‌ها و اطلاعات درج شده در سایت اطمینان حاصل نمایید.

– هیئت بررسی دانشگاه، پذیرش و یا عدم پذیرش درخواست شما را تنها بر اساس اطلاعاتی که در فرم آنلاین دانشگاه وارد می‌کنید و سایر مدارکتان پس از تایید اپلای شما و در مراحل ثبت‌نام دریافت خواهد شد. بنابراین توجه داشته باشید اطلاعات اولیه‌ای که در سایت وارد می‌کنید، سرنوشت تقاضای ادامه تحصیلتان در مرکز آموزشی مورد نظر را تعیین می‌کند.

– کشورهایی همچون امریکا و کانادا دارای دانشگاه‌های معتبر و بزرگی هستند که تقاضای ورود به آن‌ها بسیار زیاد است. پرداخت Application Fee در چنین کشورهایی اغلب قابل عودت نخواهد بود. این به معنای آن است که اگر پذیرش شما مورد قبول واقع نشود هیچ هزینه‌ای از سوی دانشگاه به شما باز نخواهد گشت.

24 ساعت زمان سرنوشت‌ساز! در نظر داشته باشید هزینه‌ای که در باب اپلیکیشن فی می‌پردازید دارای تاریخ انقضا است. بنابراین اگر در زمان مشخص شده اطلاعات خود را تکمیل ننموده و 24 ساعت از زمان پرداخت شما بگذرد، اطلاعاتتان از روی سایت حذف شده و شما مجبور به طی نمودن مراحل از ابتدا خواهید بود. بر این اساس باید بدانید فرد نمی‌تواند تنها یک‌ بار مبلغ مورد نیاز برای Application Fee را پرداخت نموده و در هر زمانی که مدنظر دارد برای تکمیل اطلاعات اقدام کند.

پرداخت Application Fee

دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دارای قوانین و شرایط پذیرش مختص به خود هستند. در این راستا هزینه‌ای که بابت درخواست اپلای به آن‌ها می‌پردازید هم می‌تواند مبالغ مختلفی را در بر بگیرد. این مبلغ بر پایه معیارهای متعددی همچون محل قرارگیری دانشگاه، سطح و مرتبه علمی آن، نوع ارز مورد معامله در کشور مورد نظر، رشته دانشجو و … تعیین می‌شود.

هزینه Application Fee در اغلب دانشگاه‌های امریکا به‌طور متوسط 40 دلار در نظر گرفته شده است که همانطور پیش‌تر گفتیم این هزینه ممکن است بر اساس معیارهای مختلفی تغییر نموده و بیشتر یا کمتر شود. به عنوان مثال دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالاتر نظیر استنفورد، دوک و کلمبیا مبلغی ما بین 85 تا 90 دلار بابت بررسی درخواست پذیرش دانشجو اخذ می‌کنند. همچنین دانشگاه‌های نیویورک، هاروارد، ییل و بوستون این هزینه را حدود 70 دلار تعیین کرده‌اند. اما برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌های کوچک‌تر نیز هزینه‌ای کمتر از مقدار متوسط و حدود 25 تا 30 دلار از فرد دریافت می‌نمایند.

در این میان تعدادی دانشگاه نیز وجود دارد که هیچ‌گونه مبلغی در جهت بررسی درخواست داوطلبان دریافت نمی‌کنند و به عبارتی از هزینه Application Fee چشم‌پوشی نموده‌اند. کالج سن دیگو کالیفرنیا، وزلی کالج، مرکز تکنولوژی فلوریدا، کالج سانتافه، کالج نورث وست، دانشگاه آرورا، دانشگاه لویولا شیکاگو و … برخی از موسسات بدون هزینه برای درخواست اپلای هستند.

پرداخت Application Fee در ایران

ایران یکی از کشورهای مورد تحریم در استفاده از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی است. بنابراین افراد نمی‌توانند به راحتی نسبت به پرداخت هزینه‌های اینترنشنال خود اقدام نموده و در این را با مشکلاتی مواجه هستند. اما امروزه موسسات مختلفی برای حل این مشکل در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند. تهرانیکس یکی از این مراکز بوده و خدماتی مبنی بر پرداخت هزینه‌های اپلای نمودن، شهریه دانشگاه و … را به داوطلبان مهاجرت تحصیلی اعطا می‌کند.

دانشجویان برای پرداخت Application Fee و سایر هزینه‌های دانشگاه راه حل‌های مختلفی نظیر پرداخت از طریق کردیت کارت، حساب پی پال و … پیش رو دارند. اما هر یک از این راهکارها مشکلات مخصوص به خود را داشته و برای افراد ناآشنا دردسرهای زیادی به همراه خواهند داشت. می توانید برای پرداخت اپلیکیشن فی از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید .کارشناسان ما در کمترین زمان با بهترین نرخ پرداخت شما را انجام خواهند داد.

درخواست پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه

در صورتی که اکنون قصد پرداخت Application Fee دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول
1) برای پرداخت اپلیکیشن فی، چه اطلاعاتی را باید در اختیار تهرانیکس قرار دهیم؟

برای پرداخت اپلیکیشن فی، شما باید لینک ورود به اپلیکیشن فی را به همراه نام کاربری و رمز ورود، در فرم ثبت سفارش، وارد نمایید.

2) آیا اپلیکیشن فی کالج ها و دانشگاه های آمریکا و کانادا که توسط فلای وایر، وسترن و CIBC قابل انجام است نیز پشتیبانی می شود؟
بله، تمامی درگاه های فوق توسط تهرانیکس پشتیبانی می شود.
3) پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه ها به چه روشی انجام می شود؟

اپلیکیشن فی شما با استفاده از کردیت کارت و دبیت کارت ویزا، مسترکارت و پی پال انجام می شود. روش های دیگر پرداخت نیز توسط تهرانیکس می شود.

4) مبلغ اپلیکیشن فی چقدر است؟
این مبلغ بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت است ولی معمولا بین 15 تا 100 دلار می باشد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.