منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 خدمات سفر 4 خرید بلیط اتوبوس خارجی

خرید بلیط اتوبوس خارجی

سریع ترین پرداخت با کمترین کارمزد

سفر با هر نوع وسیله‌ی نقلیه به خودی خود می‌تواند تجربه ای جذاب باشد. در حالی‌که سفرهای هوایی از طرفداران و مزایای زیادی برخوردار هستند، سفرهای زمینی نیز از مزیت‌های منحصربفرد خود بی بهره نیستند. در این میان بسیاری از افراد سفر با خودروی شخصی را به دلایل متعدد از بین گزینه‌های خود حذف کرده و به دنبال خرید بلیط قطار و اتوبوس می‌روند. شاید در گذشته چنین بود که سفر به مقاصد خارجی و یا حتی مابین شهرهای یک کشور خارجی با قطار و اتوبوس غیر ممکن به نظر می‌رسید، اما امروزه مسافران برای هر مقصدی می‌توانند نسبت به خرید بلیط قطار خارجی و یا داخلی و همچنین اتوبوس اقدام نمایند. اما چگونه می‌توان برای یک مقصد خارجی بلیط اتوبوس تهیه کرد؟ شما می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کرده و در کمترین زمان بلیط اتوبوس خارجی خود را رزرو نمایید.

چگونه بلیط اتوبوس خارجی تهیه کنیم؟

انتخاب وب سایت مورد نظر

انتخاب تاریخ و ساعت

پرداخت هزینه ریالی بلیط

پرداخت شما انجام شد !

مزایای سفر با اتوبوس

>

انعطاف در خرید بلیط اتوبوس

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، نرخ بلیط اتوبوس در ساعات مختلف متفاوت نیست. بنابراین بدون دغدغه می‌توانید بلیط سفر مورد نظر خود را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید. می‌توانید بلیط خود را از چندین هفته زودتر تهیه کرده و یا دقیقاً درست قبل از سفر خریداری کنید؛ هیچ تغییری در قیمت مشاهده نخواهید کرد.

>

در دسترس بودن اتوبوس

اتوبوس‌ها همیشه و همه جا در دسترس هستند. اکثر پایانه‌های اتوبوسرانی بین شهری در مرکز شهر واقع شده اند که همین موضوع دسترسی به اتوبوس در ساعات مختلف را میسر می‌سازد.

>

شناخت بهتر مسیر سفر

تصور کنید مجبور به گذراندن مدت زمان طولانی در گیت‌های فرودگاه هستید و در نهایت پس از اینکه سوار هواپیما می‌شوید بدون اینکه قادر به دیدن مسیر باشید به مقصد خود می‌رسید. البته که هواپیما سفری سریع را برای مسافران ممکن می‌سازد، اما در عین حال آن‌ها را از تجربه کردن زیبایی‌های مسیر محروم خواهد ساخت. این در حالی‌ست که در اتوبوس مسافران می‌توانند تمامی مسیر را دیده و حتی با شهرها و روستاهای بین مبدأ و مقصد نیز آشنا شوند.

>

مقرون به صرفه بودن بلیط اتوبوس

دلیل انتخاب اتوبوس به عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی سفر برای بسیاری از افراد نرخ بلیط اتوبوس است که تا حد زیادی مقرون به صرفه و البته در بسیاری از موارد ارزان است. بنابراین در سفر با اتوبوس مسافر قادر خواهد بود تا مقداری از پول خود را پس انداز کند. یکی دیگر از موارد قابل ذکر در مورد نرخ بلیط اتوبوس غیر متغیر بودن آن است. بلیط هوایپما در زمان‌های مختلف شبانه روز و حتی روزهای متفاوت هفته تا حد زیادی قابل تغییر است ولی این تغییر قیمت شامل حال بلیط اتوبوس نیست.

>

صرفه جویی در هزینه‌ها

اما صرفه جویی در هزینه‌ها در سفر با اتوبوس فقط محدود به بلیط اتوبوس نمی‌شود. زمانی که قصد سفر به مقصدی نسبتاً دور را داشته باشید، قاعدتاً اتوبوس گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید، چرا که شب را می‌توانید در اتوبوس سپری کرده و هزینه ای بابت اقامتگاه نپردازید.

>

عدم محدودیت بار

ممکن است شما هم با محدودیت‌های حمل بار در هواپیما مشکل داشته باشید. اگر از جمله افرادی هستید که معمولاً چمدان‌های زیادی با خود حمل می‌کنند، اتوبوس برای شما گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. البته این مورد تنها در سفرهای داخلی مصداق دارد.

خرید بلیط اتوبوس خارجی

قبلاً اشاره شد که اتوبوس تنها برای سفر بین مقاصد داخلی کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه امروزه مسافران می‌توانند به صورت آنلاین و غیر آنلاین بلیط اتوبوس برای مقاصد خارجی خود را نیز تهیه نمایند. وبسایت‌های متعددی وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها نسبت به خرید بلیط اتوبوس خارجی اقدام نمود. بیایید با هم مثالی را بررسی کنیم. مسافری در کشور ترکیه از شهر استانبول قصد سفر به شهر آنکارا را دارد. عبارت مورد نظر را در قسمت مربوطه وارد کرده و منتظر می‌ماند تا موتور جستجو نتایج یافته شده را به وی نمایش دهد. از میان هر کدام از وبسایت‌های موجود که مورد انتخاب قرار گیرد، برای مبدأ و مقصد مشخص شده یک جدول زمان بندی حرکت وجود دارد. پس از انتخاب زمان مناسب سفر، صفحه ای شامل طول مدت سفر، قیمت بلیط و شرکت مسافربری که سفر را انجام می‌دهد به نمایش گذاشته می‌شود. در این مثال گزینه‌های زیادی وجود دارند که بر اساس فیلتر اعمال شده نمایش داده می‌شوند. در گزینه‌ی انتخابی من طول مدت سفر 5 ساعت و 30 دقیقه، شرکت مسافربری مترو (Metro Turizm) و قیمت بلیط 90 لیر ترکیه می‌باشد. سپس پنجره ای حاوی قسمت‌های مربوط به اطلاعات مسافر باز می‌شود. پس از درج اطلاعات مورد درخواست از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره‌ی پاسپورت (برای مسافران خارجی)، آدرس ایمیل و شماره‌ی تلفن همراه، متقاضی به صفحه‌ی مربوط به پرداخت هدایت می‌گردد.

پرداخت هزینه‌ی بلیط اتوبوس برای مقاصد خارجی و به صورت آنلاین می‌بایست از طریق یکی از کارت‌های اعتباری بین المللی مانند مسترکارت یا ویزا کارت انجام گیرد. بنابراین چنانچه از این دسته کارت‌ها برخوردار هستید می‌توانید خرید خود را به صورت مستقیم انجام دهید. اما در غیر این صورت می‌توانید با ارائه‌ی مشخصات کامل خود و همچنین زمان سفرتان، خرید بلیط خود را به همکاران ما در تهرانیکس بسپارید.

در برخی از وبسایت‌ها قوانین مربوط به کنسلی و حتی گاهاً میزان بار مجاز در همان صفحه‌ی مربوط به اطلاعات مسافر نمایش داده می‌شود:

  • اکثر شرکت‌های مسافربری در صورتی که مسافر کمتر از ده ساعت مانده به حرکت اقدام به کنسلی سفر خود نماید، هزینه‌ی بلیط را به طور کامل باز می‌گردانند.
  • در مورد تمامی شرکت‌های خارجی نیز مسافر می‌بایست هنگام سوار شدن پاسپورت خود را به عنوان مدرک شناسایی همراه داشته باشد.
  • غالب شرکت‌های مسافربری بلیط خریداری شده را به آدرس ایمیل و شماره‌ی تلفن همراهی که مسافر در قسمت مربوطه درج کرده، ارسال می‌نمایند.
  • در مورد برخی از شرکت‌های مسافربری قوانینی برای میزان بار مجاز وجود دارد. اساساً مسافر مجاز به همراه داشتن یک ساک دستی در اتوبوس و قرار دادن چمدانی در حدود 30 کیلوگرم در قسمت بار می‌باشد.

نکاتی که هنگام سفر با اتوبوس می‌بایست در نظر گرفته شود

حال که با خرید بلیط اتوبوس خارجی و نحوه‌ی پرداخت مبلغ آن آشنا شدید، لازم است به مواردی بپردازیم که بهتر است مسافران اتوبوس مد نظر قرار دهند:

  • از میان وعده‌های سبک و سالم استفاده کنید.
  • یک آیتم سرگرم کننده مانند کتاب یا جدول همراه خود داشته باشید.
  • اشیاء قیمتی را نزد خودتان نگاه دارید. قرار دادن وسایل گرانبها در قسمت بار اصولاً مسافران را با مشکل مواجه خواهد ساخت.
  • تجهیزات مربوط به خواب، مانند چشم بند، پتوی کوچک، … همراه داشته باشید. اگرچه اغلب شرکت‌های مسافربری خارجی این وسایل را در بسته بندی‌های یک بار مصرف در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند.
  • به هنگام خرید آنلاین بلیط اتوبوس در انتخاب صندلی خود دقت کنید.
  • بطری آب مخصوص به خود همراه داشته باشید.
  • به خود استراحت داده و از تمامی سفر لذت ببرید.

درخواست خرید بلیط اتوبوس خارجی

در صورتی که اکنون قصد خرید بلیط اتوبوس خارجی دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) آیا می توانم با اتوبوس از تهران به باتومی سفر کنم ؟تهرانیکس این بلیط را خریداری می کند ؟

بله ، امکان سفر از تهران به باتومی با اتوبوس توسط شرکت های داخلی فراهم است . خیر ، در صورتی که بین دو کشور خارجی قصد سفر با اتوبوس داشته باشید می توانیم بلیط مورد نظر را برای شما تهیه کنیم .

2) برای سفر زمینی با اتوبوس نیاز به پاسپورت است؟

بله حتما نیاز به پاسپورت معتبر دارید.

3) از کدام شرکت مسافربری برای تهران به استانبول بلیط تهیه کنیم؟

رویال سفر، گیتی پیما، ترابر بی تا

4) بعد از صادر شدن بلیط امکان تغییر تاریخ وجود دارد؟

خیر. مگر در بعضی مواقع با پرداخت هزینه میتوانید تاریخ را تغییر دهید.

5) آیا امکان همراه داشتن حیوانات خانگی وجود دارد؟

خیر اما بعضی از شرکت های مسافربری این اجازه را میدهند. قبل از رزرو از شرکت مربوطه سوال کنید.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.