منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 خدمات سفر 4 خرید بلیط قطار خارجی

خرید بلیط قطار خارجی

سریع ترین پرداخت با کمترین کارمزد

سفر همواره به عنوان یکی از منحصر بفردترین تجربیاتی که یک انسان می‌تواند در طول زندگی خود رقم بزند شناخته شده است. سفرها انواع متفاوتی دارند، سفرهای کاری، سفرهای تفریحی، سفرهای زیارتی، سفرهای علمی،… از طرف دیگر امروزه انجام انواع سفرها به وسیله‌ی وسایل نقلیه‌ی متنوعی امکان‌پذیر است. در این میان سفرهای زمینی به دلایل متعدد طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. به غیر از خودروی شخصی که البته برای هر مقصدی قابل استفاده نیست، اتوبوس و قطار نیز یکی از وسایل حمل و نقل محبوب به شمار می‌رود. اما آیا قطار را می‌توان فقط برای مقاصد داخل کشور به عنوان روش انجام سفر انتخاب کرد؟ خیر. برای برخی از مقاصد خارجی نیز می‌توان از طریق قطار سفر کرد. سؤالی که در این بخش مطرح می‌گردد این است که چگونه می‌توان بلیط قطار برای مقاصد خارجی را تهیه کرد؟ با این مطلب از وبسایت تهرانیکس همراه باشید تا به پاسخ این پرسش بپردازیم.

چگونه بلیط قطار خارجی تهیه کنیم؟

انتخاب وب سایت خرید بلیط

انتخاب تاریخ و ساعت

پرداخت هزینه ریالی بلیط

پرداخت شما تکمیل شد !

مزایای سفر با قطار

قطار بهترین وسیله نقلیه برای سفر

>

مزیت‌های قطار برای محیط زیست

جلوگیری از آلودگی هوا را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با قطار برشمرد. به دلیل اینکه قطار امکان سفر برای تعداد زیادی از افراد را به طور همزمان فراهم می‌آورد، نسبت به وسایل دیگر همچون اتوبوس و خودروی شخصی کمتر موجب آلودگی هوا می‌شود.

>

استفاده‌ی بهینه از زمان

سفر با قطار به شما این امکان را می‌دهد تا از زمانی که در قطار سپری می‌کنید هر طور که مایلید استفاده نمایید. به طور مثال می‌توانید مطالعه کنید، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش کنید، و یا حتی فقط و فقط از تماشای مناظری که در مسیر وجود دارند لذت ببرید.

>

امکان حمل چمدان‌های بیشتر

احتمالاً تا کنون شما هم با میزان بار مجازی که در بلیط هواپیما به چشم می‌خورد مواجه شده و شاید حتی به مشکل نیز برخورده اید. این میزان بار حتی در ایرلاین‌های مختلف و برای سفرهای داخلی و خارجی نیز متفاوت تعیین می‌گردد. چناچه مسافر بیش از میزان بار مجاز همراه خود داشته باشد، ملزم به پرداخت هزینه‌ی اضافه‌ی بار خواهد شد. اما در سفر با قطار دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. قطار به شما این امکان را می‌دهد تا چمدان‌های بیشتر و در حقیقت به اندازه‌ی نیازتان با خود همراه داشته باشید.

>

ایمنی

ایمنی قطار همواره مورد توجه بوده است. بر اساس آمار، احتمال تصادف در سفرهای زمینی با وسایل نقلیه ای چون اتوبوس و خودرو به مراتب بیشتر از احتمال بروز حادثه در سفر با قطار است. بنابراین می‌توان گفت قطار وسیله ای ایمن محسوب می‌گردد.

>

مقرون به صرفه بودن

اگر بودجه‌ی مشخصی برای سفر در نظر گرفته اید، پس قیمت بلیط وسیله‌ی نقلیه ای که با آن سفر را انجام می‌دهید مهم تلقی می‌شود. در مقایسه با قیمت بلیط هواپیما آن هم برای مقاصد خارجی، بلیط قطار از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

قطار برای سفرهای خارجی

چنانچه با توجه به تمامی مواردی که ذکر شد تصمیم گرفتید قطار را به عنوان وسیله‌ی حمل و نقل انتخاب کنید، لازم است بدانید که این تنها سفرهای داخلی ایران نیستند که انجام آن‌ها با قطار امکان پذیر است؛ بلکه برای برخی از مقاصد خارجی نیز این امکان وجود دارد و نکته‌ی جالب‌تر اینکه شما حتی می‌توانید برای سفرهای مابین شهرها در یک کشور خارجی و یا حتی مابین کشورهای خارجی در یک قاره‌ی دیگر نیز قطار را انتخاب نمایید.

بیایید با هم مثالی برای سفرهای خارجی با قطار را بررسی کنیم. شما به قاره‌ی اروپا سفر کرده و قرار است مدت زمانی (به طور مثال سه هفته) را در این قاره‌ی سرسبز گذرانده و به بازدید از کشورهای متفاوت و زیبای آن بپردازید. البته که می‌توانید برای سفر به هر مقصدی در اروپا بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب خریداری کرده و سفر خود را انجام دهید، اما سفر با قطار آن هم مابین کشورهای اروپایی به شدت توصیه شده است، چرا که رمانتیک، الهام بخش، راحت و فوق العاده کارآمد به حساب می‌آید.

به غیر از مزیت هایی که پیش‌تر آمد، سفر با قطار در اروپا از مزایای منحصر بفرد دیگری نیز برخوردار است. بر خلاف فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار اروپایی دقیقاً در مرکز هر شهر قرار گرفته‌اند. بنابراین مسافر مجبور به صرف هزینه و زمان برای رسیدن به مرکز شهر در هر کشور نخواهد بود. به عبارت دیگر، در صورتی که مسافر هواپیما را انتخاب کند، ملزم به پرداخت هزینه ای متغیر بین 10 تا 80 دلار و صرف زمانی بین 20 تا 60 دقیقه خواهد بود.

بلیط‌های الکترونیکی که توسط بسیاری از خطوط ریلی اروپایی صادر شده و مستقیماً به تلفن همراه مسافر ارسال می‌شوند را می‌توان به عنوان یکی دیگر از مزایای سفر با قطار در اروپا برشمرد. از طرف دیگر خطوط راه آهن در اروپا شبکه‌ی بسیار گسترده‌ای را به خود اختصاص داده اند که همین موضوع امکان سفر حتی به کوچک‌ترین شهرها از طریق قطار را فراهم می‌آورد.

قطارهای اروپایی در 90 درصد موارد کاملاً طبق برنامه حرکت می‌کنند، این در حالیست که ایرلاین‌های این قاره تنها در 65 درصد موارد به برنامه‌ی پرواز خود پای بند هستند. بنابراین می‌توان گفت از نظر زمان بندی قطار نسبت به هواپیما قابل اعتمادتر است. فارغ از تمامی موارد، راحتی، عدم محدودیت حمل بار، استفاده‌ی مناسب از زمان و امکان لذت از مناظر زیبا را می‌توان به عنوان دیگر مزایای سفر با قطار در اروپا مطرح کرد.

در کنار تمامی موارد ذکر شده، باید در نظر داشت که سفر با قطار گاهاً هزینه‌ی بیشتری نسبت به هواپیما با خود به همراه دارد، علی الخصوص سفرهای داخلی در قاره‌ی اروپا. به عبارت دیگر سفر با قطارهای سریع السیر نسبتاً گران است.

خرید بلیط قطار خارجی

چنانچه مایل هستید بلیط قطار خود را مستقیماً تهیه نمایید، لازم است آن‌ را به صورت آنلاین رزرو کرده و هزینه‌ی آن‌ را از طریق یکی از کارت‌های اعتباری بین المللی پرداخت کنید. وبسایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و وارد نمودن شهر مبدأ و مقصد خود ابتدا از جدول زمان بندی سفر آگاه شده و سپس هزینه‌ی بلیط خود را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

باید در نظر داشته باشید که در اکثر موارد دو نوع قیمت گذاری ثابت و متغیر برای بلیط‌ها وجود دارد. طبیعتاً قیمت‌های متغیر بر اساس میزان تقاضا، روز هفته، زمان سفر و مدت زمان باقی مانده به روز حرکت تغییر خواهند کرد. از طرف دیگر قیمت‌های ثابت تنها بر اساس فاصله‌ی مبدأ و مقصد تعیین شده‌اند و اساساً زمان خریداری بلیط از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

از آن‌جایی که ممکن است پروسه‌ی خریداری بلیط قطار برای مقاصد خارجی نسبتاً پیچیده باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کرده و این کار را به همکاران ما در تهرانیکس سپرده و به راحتی بلیط قطار خود را دریافت نمایید.

درخواست خرید بلیط قطار خارجی

در صورتی که اکنون قصد تهیه بلیط قطار خارجی دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) معتبرترین وبسایت برای خرید بلیط قطار در اروپا چیست؟

بهترین وبسایت ها در قاره ی اروپا eurorailways.com و thetrainline.com میباشد.

2) در تهیه بلیط قطار، الزاما باید رفت و برگشت باشد؟

خیر. میتوانید درخواست خود را یک طرفه ثبت کنید.

3) امکان انتخاب صندلی وجود دارد؟

بله وجود دارد.

4) برای سفر بین دو کشور در اروپا میتوانیم از قطار استفاده کنیم؟

بله در قاره اروپا میتوانید از قطار برای سفر بین دو کشور استفاده کنید.

5) زمان حرکت برای مسیر مدنظر با قطار را چگونه میتوانم چک کنم؟

ابتدا وارد سایت مدنظر شوید، مسیر حرکت خود را انتخاب کنید، تمام مشخصات از جمله زمان و نوع قطار و … برای شما مشخص میشود.

6) هزینه قطار های سریع السیر از قطار های عادی بیشتر است؟

بله قطار های سریع السیر  و شب رو هزینه بیشتری دارند.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.