منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 خدمات سفر 4 ویزای توریستی آذربایجان

ویزای توریستی آذربایجان

اخد ویزای آذربایجان در کمترین زمان

سفر همواره از جذابیت برخوردار است، خصوصاً اگر سفر به مقاصد جدید باشد. طبیعتاً سفرهای خارجی می‌توانند تجربیاتی خارق‌العاده را برای گردشگر رقم بزنند. از میان کشورهایی که در همسایگی ایران قرار گرفته اند، آذربایجان سرزمینی زیبا و متنوع و البته محبوب برای گردشگران محسوب می‌شود. اما زمانی که صحبت از سفرهای خارجی می‌شود، اولین نکته ای که به ذهن تمامی افراد خطور می‌کند اخذ ویزای کشور مقصد است. اما اخذ ویزا همیشه هم پروسه‌ی سختی نیست. از سال 2017 دولت آذربایجان به منظور سهولت در پروسه‌ی صدور ویزا برای افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، امکان اخذ ویزای آنلاین از طریق “ASAN Visa” نموده است. هزینه اخذ ویزا در حالت عادی 26 دلار امریکا و ویزای فوری 62 دلار امریکا می‌باشد. برای پرداخت این هزینه نیاز به کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مسترکارت دارید. در صورتی که قصد دریافت ویزای آذربایجان را دارید می توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید و در کمترین زمان ویزای خود را دریافت نمایید.

مراحل اخذ ویزای توریستی آذربایجان

تکمیل اپلیکیشن ویزا

دریافت کد پیگیری

پرداخت هزینه

ویزا طی 3 روز صادر می شود

آذربایجان

آشنایی با کشور آذربایجان

آذربایجان با نام رسمی جمهوری آذربایجان، در ناحیه‌ی قفقاز جنوبی و در قسمت شمال غربی ایران قرار دارد. آذربایجان از قسمت شمال به روسیه، از شرق به دریاچه‌ی خزر، از جنوب به ایران، از غرب به ارمنستان و از شمال غربی به گرجستان محدود می‌شود. پایتخت جمهوری آذربایجان شهر تاریخی باکو و زبان رسمی این کشور ترکی آذربایجانی است. واحد پول رسمی این کشور منات نام دارد. آذربایجان جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر را در خود جای داده است.

آذربایجان در گذشته در زمره‌ی سرزمین‌های ایران قرار داشت، اما طی قراردادهای گلستان و ترکمانچای به روسیه واگذار شد. بعدها این کشور از روسیه اعلام استقلال کرد و بدین گونه جمهوری آذربایجان کنونی تأسیس گردید. از مهم‌ترین شهرهای آذربایجان به غیر از باکو می‌توان به گنجه، قاراچوخور، نخجوان و سومقاییت اشاره کرد.

آذربایجان سرزمین مناظر زیبا و متنوع است. این کشور طیف وسیعی از رشته کوه‌ها، ارتفاعات و دشت‌ها را در خود جای داده است. آذربایجان از اقلیم آب و هوایی بسیار متنوعی در نواحی مختلف برخوردار است. اما می‌توان گفت حداقل دمای ثبت شده تا کنون 33- و بیشترین آن 46 درجه‌ی سانتی گراد بوده است. اگر با تقسیم بندی جغرافیایی آب و هوای آذربایجان را مشخص کنیم، باید گفت این کشور در بخش شمال و شرق از آب و هوای خشک و کوهستانی و در بخش غربی و جنوبی از آب و هوایی مرطوب‌تر برخوردار است.

با توجه به قرارگیری آذربایجان در کنار دریاچه‌ی خزر، این کشور در برخی از نواحی خود با استراحتگاه‌های ساحلی نیمه گرمسیری، میزبان گردشگران است. آذربایجان به عنوان سرزمین آتش (Land of Fire) شناخته می‌شود. بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌توانید آذربایجان واقعی را تجربه کنید، سفری به سرزمین‌های آتش فشانی آن است. این کشور مساجد و مناره‌های باستانی و زیبا را در کنار ساختمان‌هایی که از معماری مدرن بهره برده اند، در خود جای داده است.

آشنایی با شهرهای آذربایجان

باکو

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان و مهم‌ترین شهر این کشور، خواه از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، خواه از جنبه‌ی گردشگری قلمداد می‌شود. این شهر در امتداد دریاچه‌ی خزر قرار دارد و می‌توان گفت ترکیبی جذاب از معماری باستانی و مدرن است. به هنگام سفر به باکو، بازدید از برج‌های آتش که از سه برج ساخته شده در کنار هم و موزه‌ی هنرهای معاصر شامل بیش از 900 اثر هنری را نباید فراموش کنید. اگر علاقه‌مند به لمس زندگی محلی هستید، باکو به شما پیشنهادی جذاب ارائه می‌دهد؛ بازار تِزه که برای پنیر و ادویه‌هایش شهرت فراوانی دارد، مکانی بی‌نظیر و زیبا برای تجربه‌ی زندگی در باکو است.

ایچری سهر (Icheri Seher)

ایچری سهر که به عنوان شهر قدیمی نیز شناخته می‌شود، یکی از مکان‌هایی است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار گرفته است. شهر قدیمی دقیقاً در مرکز باکو واقع شده است. گردشگران شاهد شاهکارهای بی‌نظیر معماری در این منطقه‌ی محافظت شده خواهند بود. برخی از اماکن دیدنی شهر قدیمی عبارتند از : برج دوشیزه (قرن دوازدهم) و قصر شیروانشاه (قرن سیزدهم). البته تنها دلیل بازدید از شهر قدیمی، ساختمان‌های تاریخی آن نیست، صنایع دستی شامل سرامیک، پارچه، فرش و لباس ملی آذربایجان دلایلی قانع کننده برای دیدن شهر قدیمی به شمار می‌روند.

پارک ملی آبشرون (Absheron)

پارک ملی آبشرون که در منطقه‌ی عزیزبیف شهر باکو گسترده شده، 783 هکتار از زمین‌های حفاظت شده را در بر می‌گیرد و بهترین مکان برای دیدن جانوران و گیاهان خارق العاده‌ی آذربایجان قلمداد می‌شود. این پارک ملی خانه‌ی بسیاری از گونه‌های حیات وحش نظیر غزال، پرندگان متفاوت، شغال، گورکن و شیرهای دریایی است. اگر علاقه‌مند به بازدید این پارک و مخصوصاً دیدن شیرهای دریایی آن باشید، می‌بایست در ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) به آن‌جا سفر کنید.

آتشفشان گاراسو (Garasu)

بسیاری از بازدیدکنندگان آذربایجان نمی‌دانند که این کشور از بالاترین تعداد آتشفشان‌های گِلی در جهان برخوردار است؛ اگر بخواهیم دقیق باشیم، 350 آتشفشان گِلی در این کشور وجود دارد. در میان آن‌ها آتشفشان گاراسو شهرت زیادی به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید گاراسو گِل را تا ارتفاع 1000 متری به آسمان پرتاب می‌کند. بازدیدکنندگان این آتشفشان اغلب آن‌ را به سطح ماه تشبیه می‌کنند.

گوبوستان (Gobustan)

گوبوستان که در قسمت جنوبی باکو قرار گرفته یکی از مناطق محافظت شده‌ی باستان شناسی مهم در آذربایجان به شمار می‌رود. گوبوستان که وسعتی در حدود 537 هکتار را داراست، حاوی بیش از 6 هزار سنگ نگاره مربوط به دوران ماقبل تاریخ است. یافته‌های این منطقه شامل غار، سنگ نگاره و حتی مقبره‌های باستانی، حاکی از وجود سکونت انسان در عصر پارینه سنگی در گوبوستان هستند.

نبران (Nabran)

نبران در واقع روستایی است که تبدیل به یک اقامتگاه توریستی شده و در فاصله‌ی 3 ساعتی از شمال شرقی باکو قرار گرفته است. یکی از جذابیت‌های نبران تابستان‌های آن و تفریحات آبی فراوانش تلقی می‌گردد. استخرهای متنوع، پارک‌های آبی، رستوران‌ها و کافه‌ها از جمله مواردی هستند که گردشگران را به این روستای تفریحی زیبا جذب می‌نماید.

آستارا

شهر آستارا در جنوب شرقی آذربایجان و در همسایگی با شهر آستارای ایران قرار گرفته است. آستارارود به عنوان مرز بین‌المللی میان این دو شهر شناخته می‌شود. آستارا یکی از زیباترین مناطق کشور آذربایجان به شمار می‌رود که با جنگل و کوه محاصره شده است. کافه‌های بسیار زیبا، رستوران‌های محلی و موزه‌ی آستارا از شهرت زیادی برخوردار هستند. موزه‌ی آستارا به نمایش یافته‌های باستان شناسی این منطقه شامل سکه و مجسمه‌های سنگی از انسان و حیوانات که گفته می‌شود قدمتی 2 هزار ساله دارند، اختصاص داده شده است.

 

اخذ ویزای توریستی آذربایجان

 

برای اخذ ویزای توریستی آذربایجان به صورت آنلاین انجام مراحل زیر مورد نیاز است:

  • به وبسایت evisa مراجعه کنید.
  • فرم درخواست ویزا که شامل اطلاعات فردی و دیگر اطلاعات مورد نیاز می‌شود را کامل کنید.
  • بعد از پر کردن فرم درخواست ویزا، می‌بایست هزینه‌ی ویزای الکترونیکی را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. دولت آذربایجان هزینه ای معادل 26 دلار را برای ویزای توریستی خود در نظر گرفته است. لازم است هزینه‌ی اخذ ویزا از طریق یکی از کارت‌های اعتباری بین المللی مانند مستر کارت پرداخت گردد. چنانچه به هر دلیلی قادر به پرداخت آنلاین هزینه‌ی ویزا نیستید، تهرانیکس در کمترین زمان این کار را برای شما انجام خواهد داد.
  • بعد از گذشت 3 روز کاری ایمیلی که حاوی لینک دریافت فایل تصویری ویزا است برای شما ارسال می‌گردد. بر روی لینک کلیک کرده و تصویر ویزای خود را دانلود نمایید.

ویزای توریستی آذربایجان در سه روز کاری صادر شده و از 90 روز اعتبار برخوردار است. اما لازم به ذکر است مسافران اجازه‌ی اقامت بیش از 30 روز در این کشور را نخواهند داشت، مگر اینکه قبل از اتمام 30 روز نسبت به تمدید ویزای خود اقدام نمایند. در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

توجه داشته باشید جهت اخذ ویزا گذرنامه‌ی شما می‌بایست حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت ویزا برای شما صادر نخواهد گردید. تهرانیکس به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اطمینان از صحیح بودن مراحل و کامل بودن مدارک و انجام پرداختی مطمئن، پروسه ای آسان و بی دردسر را در اخذ ویزای توریستی آذربایجان پیش رو داشته باشید.

درخواست ویزای توریستی آذربایجان

در صورتی که الان قصد تهیه ویزای توریستی آذربایجان را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول
1) هزینه دریافت ویزای توریستی آذربایجان چقدر است؟

هزینه دریافت ویزا به صورت عادی 28 دلار و به صورت فوری 57 دلار امریکا می باشد.

2) آیا در صورت انصراف، هزینه ویزا قابل بازگشت می باشد؟
خیر. تمامی هزینه های ویزا غیرقابل بازگشت می باشد.
3) ویزای توریستی آذربایجان چند روز اعتبار دارد؟

این ویزا 90 روز اعتبار دارد ولی توجه کنید که شما اجازه اقامت بیش از 30 روز را در این کشور ندارید، مگر اینکه قبل از اتمام 30 روز ویزای خود را تمدید نمایید.

4) جهت اخذ ویزا، گذرنامه ما باید چند روز اعتبار داشته باشد؟
جهت اخذ ویزا، گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.