منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 خدمات سفر 4 ویزای توریستی سریلانکا

ویزای توریستی سریلانکا

اخد ویزای سری‌لانکا در کمترین زمان

سری‌لانکا در نظر بسیاری از افراد مقصدی دور از دسترس است، اما این تصوری غلط از این کشور بسیار زیباست. در حقیقت می‌توان گفت سفر به سری‌لانکا نه تنها غیر ممکن نیست، بلکه آسان نیز می‌باشد. سری‌لانکا مقصدی جذاب، زیبا و متنوع برای تمامی سلیقه‌هاست؛ اگر علاقه‌مند به طبیعت باشید و یا به بازدید از مکان‌های تاریخی و یا حتی به تفریحات متنوع، سری‌لانکا پاسخی مناسب برای انتخاب مقصد سفر توریستی شما خواهد بود. اما شاید فکر کنید اخذ ویزا برای این مقصد ممکن نباشد. برای سفر به این کشور به ویزای توریستی سری‌لانکا نیاز دارید. اگر از طریق مؤسسه ای مطمئن در جهت اخذ ویزا اقدام کنید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. تهرانیکس پروسه‌ی اخذ ویزای توریستی سریلانکا را در کم‌ترین زمان برای شما انجام خواهد داد.هزینه این ویزا معادل 55 دلار امریکا است و برای پرداخت آن می توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید .

مراحل اخذ ویزای سریلانکا

ارسال مدارک و اطلاعات

پرداخت هزینه

پس از تایید ایمیل ویزا را دریافت می کنید

سریلانکا

آشنایی با کشور سریلانکا

سری‌لانکا نام جزیره ای زیباست که در جنوب آسیا، در اقیانوس هند و قسمت جنوب غربی خلیج بنگال واقع شده است. این کشور به دلیل شکل و محل قرار گیریش به مروارید اقیانوس هند مشهور می‌باشد. سری‌لانکا از طریق خلیج منار و تنگه‌ی پالک از شبه قاره‌ی هند جدا شده است.

شهر “سری جایاواردنپورا کوته” به عنوان پایتخت سیاسی و شهر “کلمبو” به عنوان پایتخت تجاری سری‌لانکا تعریف شده‌اند. در سری‌لانکا 103 رودخانه وجود دارد که طولانی‌ترین آن‌ها رودخانه‌ی ماهاوالی (Mahaweil) با طول 335 کیلومتر می‌باشد. سری‌لانکا از آب و هوای گرم و استوایی برخوردار است. میانگین دمای هوا در این کشور 18 تا 22 درجه‌ی سانتی‌گراد گزارش شده است.

سری‌لانکا جمعیتی در حدود 22 میلیون نفر را در خود جای داده است. سینهالی (Sinhalese) و تامیل (Tamil) به عنوان زبان‌های رسمی در سری‌لانکا و روپیه‌ی سری‌لانکا به عنوان واحد پول رایج در این کشور قلمداد می‌گردند. این در حالی‌ست که زبان انگلیسی اهداف آموزشی، علمی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قانون اساسی فعلی در سری‌لانکا این کشور را به عنوان یک جمهوری با یک سیستم نیمه ریاست جمهوری تعریف کرده است.

تاریخ مکتوب سریلانکا در حدود 3 هزار سال قدمت دارد، در حالیکه یافته‌های باستان شناسی از سکونت انسان در دوران ماقبل تاریخ، در حدود 125 هزار سال پیش حکایت دارند. به دلیل موقعیت جغرافیایی و بهره مندی از بنادری مناسب، سریلانکا از اهمیت استراتژیک بسیار زیادی در دوران جاده‌ی ابریشم برخوردار بوده است. در حقیقت موقعیت جغرافیایی سری لانکا به عنوان یکی از شاهراه‌های تجاری باعث شده بود تا این جزیره را نه تنها ساکنین شرق دور بشناسند، بلکه اروپایی‌ها از آشنایی با آن بی بهره نمانند.

سریلانکا سرزمین بسیاری از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و قومیت‌ها بوده است. بخش اعظم جمعیت این کشور را قوم سینهالی تشکیل می‌دهند. این در حالی‌ست که اقلیت‌های قوم تامیل نقش عمده ای در تاریخ این کشور ایفا کرده اند. عمده‌ی جمعیت این کشور را بودائیان تشکیل می‌دهند که البته به عنوان دین رسمی در سری‌لانکا هم شناخته می‌شود. مردم سری‌لانکا در ماه آوریل فستیوال‌هایی برای سال نو هندوها و بودائی‌ها برگزار می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا

سری‌لانکا طیف وسیع و متنوعی از اماکن دیدنی و تفریحات را برای گردشگران در خود جای داده است، از بازدید از برج لوتوس در شهر کلمبو گرفته تا تجربه‌ی غذا دادن به فیل‌ها. در ادامه به معرفی برخی از شهرها، جاذبه‌های توریستی و تفریحات سری‌لانکا می‌پردازیم.

کندی (Kandy)

کندی، دومین شهر بزرگ سری‌لانکا در میان تپه‌ها قرار گرفته است. این شهر بسیار زیبا هم به عنوان شهری اداری و هم مذهبی شناخته می‌شود. کندی در میان گردشگران به سه دلیل از شهرت ویژه ای برخوردار است: معبد بودا، باغ گیاه شناسی و جایگاه قابل توجه این شهر در برگزاری فستیوال‌های متفاوت. می‌توان گفت بخشی از مجموعه‌ی کاخ سلطنتی پادشاهی کندی، به عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های زیارتی بودائیان در سراسر جهان محسوب می‌شود.

گاله (Galle)

شهر ساحلی گاله در فاصله‌ی 116 کیلومتری کلمبو قرار دارد. برای رسیدن به این شهر دو راه وجود دارد: اتومبیل و قطار. هر کدام از این مسیرها را که انتخاب کنید مناظری بسیار جذاب و زیبا منتظر شما خواهند بود. شهر گاله در سالیان اخیر رشد قابل توجهی داشته و امروز بسیار گسترده شده است، اما قلعه‌ی این شهر همچنان قلب تاریخی آن قلمداد می‌شود. بخش حصار کشیده و حفاظت شده‌ای در گاله وجود دارد که از قرن شانزدهم و دوران استعمار پرتغالی‌ها و بریتانیایی‌ها باقی مانده است.

آنوراداپورا (Anuradhapura)

آنوراداپورا یکی از اصلی‌ترین شهرهای سری‌لانکا و مرکز استان مرکزی شمالی است. این شهر در حقیقت یکی از باستانی‌ترین شهرهای سری‌لانکا تلقی می‌گردد و به واسطه‌ی بقایای به جا مانده از یک تمدن باستانی سری‌لانکایی از شهرت زیادی برخوردار است. آنوراداپورا که هم اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته، برای قرن‌ها یکی از مراکز بسیار مهم بودائیان بوده است. جالب است بدانید این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که به طور دائمی محل سکونت انسان‌ها بوده و همین موضوع به جذابیت‌های آنوراداپورا می‌افزاید.

یافنا (Jaffna)

یافنا مهم‌ترین شهر در منطقه ای با همین نام در سری‌لانکا و در 400 کیلومتری کلمبو است. این شهر در نزدیکی شبه قاره‌ی هند واقع شده و توسط خلیج بنگال و تنگه‌ی پالک از این شبه قاره جدا شده است. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در یافنا می‌توان به ساحل کاسوارینا (Casuarina Beach) اشاره کرد. وجود درختان کاسوارینا در سراسر این ساحل، سبب نام گذاری آن شده است. ساحل کاسوارینا در بین گردشگرانی که به حمام آفتاب و شنا کردن در آب‌های زلال علاقه‌مند هستند، محبوب می‌باشد. موزه‌ی باستان شناسی یافنا یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. کلکسیون موجود در این موزه اشیاء بودائی‌ها و هندوها، شامل ابزارهای فلزی، سکه‌های متفاوت از اعصار متفاوت، آیتم‌های سنگی و چوبی را به نمایش می‌گذارد.

پارک ملی یالا (Yala National Park)

پارک ملی یالا مکانی‌ست که تجربه‌ی سافاری به سبک سری‌لانکایی را برای شما فراهم می‌آورد. این پارک در خط ساحلی جنوب شرقی جزیره و در نزدیکی شهر هامبانتوتا قرار گرفته است. در این پارک ملی گونه‌های بسیار متفاوتی از حیات وحش یافت می‌شود. اما مشهورترین آن‌ها را فیل‌ها، یوزپلنگ‌ها و کروکودیل‌ها تشکیل داده اند. به غیر از حیوانات متعدد و بیش از 200 گونه‌ی پرندگان، در پارک ملی یالا دو معبد مهم برای بازدید نیز به چشم می‌خورد.

برج لوتوس کلمبو (the Colombo Lotus Tower)

یکی از زیباترین و البته جدیدترین جاذبه‌های گردشگری سری‌لانکا برج لوتوس کلمبو است. این برج که در پاییز سال 2019 افتتاح شد، با 368 متر طول به عنوان بلندترین سازه‌ی مستقل آسیای جنوبی شناخته می‌شود. این برج دید وسیعی به کل شهر و همینطور اقیانوس هند فراهم می‌آورد.

موزه‌ی ملی سری‌لانکا

موزه‌ی ملی که با نام موزه‌ی ملی کلمبو نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین اماکن دیدنی سری‌لانکا به شمار می‌رود. این موزه داستانی جذاب از مردم سری‌لانکا و فرهنگ آن‌ها بیان می‌کند. تمامی اشیاء موزه اعم از صنایع دستی، آثار هنری، جواهرآلات، سکه، اسکناس، … به ترتیب زمانی (از دوران ماقبل تاریخ تا کنون) به نمایش گذاشته شده است.

باغ وحش پیناوالا (Pinnawalla Zoo)

باغ وحش اصلی شهر کلمبو در منطقه‌ی دهیوالا قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های آسیا به شمار می‌رود. باغ وحش پیناوالا که باغ وحش دوم این شهر است در خارج از شهر کلمبو و در منطقه‌ی پیناوالا قرار دارد. در این مکان انواع گونه‌های حیات وحش اعم از یوزپلنگ، آهو، اردک، بوقلمون، قو، لاک پشت، خرگوش و … به چشم می‌خورد.

مرکز نگهداری از فیل‌های پیناوالا

در نزدیکی باغ وحش پیناوالا و در فاصله‌ی 3 ساعتی کلمبو، مرکز بسیار بزرگی برای نگهداری از فیل‌ها در محیط باز از دهه‌ی 1950 میلادی تا کنون وجود داشته است. فیل‌های آسیایی اصالتاً اهل سری‌لانکا هستند و این مکان برای گردشگران فرصت ارتباط از نزدیک با این موجودات خارق العاده را فراهم می‌آورد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری سریلانکا می‌توان به معبد گانگارامایا، مسجد سرخ، معبد طلایی دامبولا، موزه‌ی تاریخ طبیعی ملی و … اشاره کرد.

اخذ ویزای توریستی سریلانکا

 

قبل از اینکه به سراغ ویزای توریستی سری‌لانکا برویم بهتر است با انواع ویزای این کشور آشنا شویم:

  • ویزای توریستی 30 روزه‌ی فرودگاهی
  • ویزای 1 ماهه‌ی قابل تمدید تا 5 ماه
  • ویزای 2 ماهه‌ی قابل تمدید تا 3 ماه
  • ویزای پیش از ورود

برای مردم بسیاری از کشورهای جهان به هنگام سفر به سری‌لانکا، ویزای 30 روزه‌ی فرودگاهی لازم است. بدین معنی که برای اخذ ویزای توریستی این کشور نیازی نیست از قبل به سفارت سری‌لانکا مراجعه کرد. خوشبختانه کشور ما هم در گروه همین کشورها قرار دارد. چنانچه مسافران مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را به همراه داشته باشند، به هنگام ورود به این کشور و در فرودگاه ویزای توریستی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

اما این ویزا به صورت الکترونیک نیز صادر می‌گردد. برای پروسه‌ی دریافت ویزا به صورت الکترونیک تنها اسکن پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار مورد نیاز است. همانطور که ذکر شد مدت زمان مجاز برای اقامت توریستی در سری‌لانکا با این نوع ویزا فقط 30 روز است و هر روزِ مازاد شامل جریمه خواهد شد.هزینه ویزای 30 روزه آنلاین 55 دلار امریکا است و برای پرداخت آن نیاز به ویزاکارت یا مسترکارت یا استفاده از دیگر روش های پرداخت بین المللی خواهید داشت.

در پروسه‌ی اخذ ویزا برای هر مقصدی، می‌بایست مراحل دقیق و به درستی انجام شوند. چنانچه هر ایرادی در یکی از مراحل وجود داشته باشد، ویزا برای فرد متقاضی صادر نخواهد شد. به منظور حصول اطمینان از درستی انجام پروسه و دریافت ویزا می‌توانید فرآیند اخذ ویزا و پرداخت هزینه ویزا را به کارشناسان ما در تهرانیکس بسپارید.

درخواست ویزای سریلانکا

در صورتی که اکنون قصد تهیه ویزای توریستی سریلانکا را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) زمان صدور ویزای الکترونیکی سریلانکا چند روز است؟

زمان صدور این ویزا 3 روز می باشد.

2) آیا با ویزای توریستی سریلانکا می توان در این کشور مشغول به کار شد؟

خیر. با ویزای توریستی سریلانکا نمی توانید برای کار اقدام کنید.

3) هزینه ویزای 30 روزه آنلاین چقدر است؟

هزینه ویزای 30 روزه آنلاین 55 دلار امریکا می باشد.

4) اگر در داخل کشور سریلانکا باشم می توانیم تقاضای ویزای مجدد کنم؟

خیر. مادامی که داخل کشور سریلانکا باشید، درخواست ویزای مجدد امکان پذیر نمی باشد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.