منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 خدمات سفر 4 ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان

ویزای عمان را در سریع ترین زمان دریافت کنید

ویزای توریستی کشور عمان در گروه ویزاهای کوتاه مدت این کشور قرار دارد. در نوامبر سال 2019 میلادی، عمان قانون ویزا هنگام ورود را تقریباً لغو و صدور ویزای الکترونیکی را برای گردشگران غالب ملیت‌ها ارائه داد. اما اخذ ویزای توریستی در فرودگاه و به هنگام ورود به این کشور همچنان برای گردشگران ایرانی امکان پذیر است. هزینه ویزای توریستی 30 روزه عمان 25 ریال عمان و هزینه ویزای 1 ساله توریستی عمان 65 ریال عمان است. برای پرداخت این هزینه نیاز به استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند ویزاکارت یا مسترکارت می‌باشید. شما می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کرده و پرداخت هزینه ویزای عمان را به ما بسپارید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن و با منصفانه‌ترین کارمزده هزینه ویزای شما را پرداخت خواهند کرد.

مراحل اخذ ویزای عمان

ارسال مدارک و اطلاعات

پرداخت هزینه

پس از تایید ایمیل ویزا را دریافت می کنید

 عمان

آشنایی با کشور عمان

قبل از پرداختن به سفر به عمان و نحوه‌ی اخذ ویزای توریستی این کشور، شاید لازم باشد کمی بیشتر با عمان از جوانب مختلف آشنا شویم. عمان با نام رسمی سلطنت عمان، کشوری است واقع شده در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره‌ی عربستان و در غرب آسیا. عمان را می‌توان به عنوان قدیمی‌ترین سرزمین مستقل در دنیای عرب به شمار آورد. عمان که از موقعیت استراتژیک بسیار مهمی در خلیج فارس برخوردار است، از شمال غربی با امارات متحده‌ی عربی، از غرب با عربستان سعودی و از جنوب غربی با یمن دارای مرزهای زمینی است. همچنین این کشور از طریق مرزهای آبی با ایران و پاکستان همسایه است. مسقط به عنوان بزرگ‌ترین شهر و همچنین پایتخت عمان شناخته می‌شود. زبان رسمی این کشور زبان عربی است.

عمان از اواخر قرن هفدهم همواره به عنوان یک امپراطوری قدرتمند شناخته شده و در آن دوران رقابتی سخت را با پرتغالی‌ها و بریتانیایی‌ها بر سر تأثیر بر خلیج فارس و اقیانوس هند داشته است. اما این قدرت برای مدتی در قرن بیستم از بین رفت و عمان تا حدودی تحت سلطه‌ی بریتانیا قرار گرفت. رهبر عمان تا از سال 1970 تا سال 2020 سلطان قابوس بن سعد السعد نام داشت. از سال 2020 یعنی زمان مرگ وی، حاتم بن طارق به عنوان رهبر این کشور شناخته می‌شود.

 

کشور عمان را بهتر بشناسید

اقلیم آب و هوایی

همانند دیگر کشورهای خلیج فارس، عمان اساساً از یکی از گرم‌ترین اقلیم‌های آب و هوایی در جهان برخوردار است. دمای هوا در تابستان‌های این کشور علی الخصوص در مسقط و بخش شمالی عمان بین 30 تا 40 درجه‌ی سانتی‌گراد گزارش می‌شود. عمان از بارش باران بسیار کمی در طول سال بهره مند است. این بارش غالباً در ماه ژانویه اتفاق می‌افتد. در جنوب این کشور و در بخش کوه‌های ظفار، اقلیم آب و هوایی کمی متفاوت و در واقع نیمه استوایی است. در این منطقه بارش‌های فصلی از اواخر ژوئن تا اواخر سپتامبر ادامه می‌یابد. در واقع این بارش‌ها تحت تأثیر بادهای موسمی است که از جانب اقیانوس هند می‌وزند. همین موضوع باعث می‌گردد هوای تابستان‌های این منطقه غالباً مه آلود و بین 20 تا 30 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد.

محیط زیست

مناطق خشک بیایانی که یکی از خصوصیات بارز سرزمین‌های عربی است، در عمان هم یافت می‌شود. اما پوشش گیاهی در منطقه به منطقه‌ی این کشور تا حدی متفاوت است. به طور مثال در نزدیکی منطقه‌ی ظفار به دلیل بارش بیشتر شاهد وجود درختان نارگیل زیادی هستیم. از جمله پستانداران بومی عمان می‌توان به پلنگ، کفتار، روباه، گرگ، غزال و خرگوش اشاره کرد. پرندگانی نظیر کرکس، عقاب، لک لک، کبک عربی، شاهین و … در این کشور یافت می‌شوند. از طرف دیگر، در سال‌های اخیر عمان به یکی از نقاط جذاب جدید برای تماشای نهنگ‌ها تبدیل شده است؛ نهنگ گوژپشت و یا کوهان دار که یکی از گونه‌های عربی در خطر انقراض است، نهنگ عنبر و نهنگ آبی از مواردی هستند که در این نقطه‌ی جدید قابل رؤیت می‌باشند.

صنعت گردشگری

در سال‌های اخیر صنعت توریست عمان رشد چشمگیری داشته و انتظار می‌رود به یکی از بزرگ‌ترین صنایع در این کشور تبدیل گردد. در واقع بنا به گزارش مؤسسه‌ی جهانگردی، عمان از بیشترین سرعت رشد گردشگری در بین کشورهای خاورمیانه برخوردار است. عمان دارای یکی از متنوع‌ترین سرزمین‌ها در خاورمیانه با جاذبه‌های مختلف گردشگری است. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به شهر صلاصه، کویر شنی وهیبه، رأس الجنز و شبه جزیره‌ی مسندم اشاره کرد. این سرزمین همینطور از منظر گردشگری فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود. مسقط، پایتخت عمان، توسط انتشارات لونلی پلنت (Lonely Planet) در سال 2012 به عنوان دومین شهر برتر جهان برای گردشگران معرفی گردید.

غذاهای محلی

روش طبخ غذاهای عمانی تحت تأثیر فرهنگ‌های بسیار زیادی بوده است. وعده‌ی اصلی غذا در عمان در میانه‌ی روز صرف می‌گردد. غالباً وعده‌های عصرانه و شام سبک‌تر هستند. جالب است بدانید در عمان و در زمان جشن‌های مختلف فستیوال‌های غذا نیز برگزار می‌گردند. از جمله مهم‌ترین غذاهایی که در این فستیوال‌ها سرو می‌گردد می‌توان به برنج و گوشتی که با روش منحصر بفردی طبخ می‌شود اشاره کرد. نان روخال که به عنوان اصلی‌ترین نان در عمان شناخته می‌شود، نانی نازک و گرد است که بر روی آتشی که با برگ‌های درخت نخل افروخته شده، پخته می‌شود. این نان در تمامی وعده‌های غذایی در عمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حلوا که از شکر خام و مغزیجات تهیه می‌شود نیز به عنوان دسری محبوب در عمان به شمار می‌رود. در حقیقت می‌توان گفت حلوا نماد مهمان نوازی در عمان است و عموماً با قهوه‌ی عربی سرو می‌گردد.

اخذ ویزای توریستی عمان

 

ویزای توریستی کشور عمان در گروه ویزاهای کوتاه مدت این کشور قرار دارد. در نوامبر سال 2019 میلادی، عمان قانون ویزا هنگام ورود را تقریباً لغو و صدور ویزای الکترونیکی را برای گردشگران غالب ملیت‌ها ارائه داد. اما اخذ ویزای توریستی در فرودگاه و به هنگام ورود به این کشور در زمان نگارش این مقاله همچنان برای گردشگران ایرانی امکان پذیر است. اما مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی عمان شامل چه مواردی می‌شود؟

  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • کپی گذرنامه
  • نامه‌ی تمکن مالی
  • بلیط رفت و برگشت و ووچر محل اقامت مسافر
  • رسید پرداخت هزینه‌های اخذ ویزای توریستی شامل 20 ریال عمان برای 30 روز و 5 ریال عمان برای 10 روز

همانطور که ذکر شد اخذ ویزای توریستی آنلاین برای عمان امکان پذیر است، البته به شرطی که فرد هنوز وارد خاک این کشور نشده باشد. با ارائه‌ی مدارک کامل خود می‌توانید اخذ ویزای توریستی خود را به همکاران ما در تهرانیکس سپرده و پروسه ای مطمئن را تجربه نمایید.

زمانی که می‌خواهید نسبت به دریافت ویزای توریستی عمان اقدام نمایید، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • صرف داشتن ویزای توریستی عمان به معنی اجازه‌ی ورود به این کشور نیست. بدین معنی که لازم است ویزای فرد متقاضی به تأیید پلیس رویال این کشور برسد.
  • ویزای توریستی عمان از زمان صدور تا 3 ماه قابل استفاده است.
  • در صورتی که ویزا منقضی گردد و فرد کشور را ترک نکرده باشد، به ازای هر روز می‌بایست 10 ریال عمان به عنوان جریمه پرداخت نماید.
  • تمدید ویزای توریستی عمان فقط یک بار ممکن است و مدت زمان آن کاملاً به مدت زمان ویزای اولیه بستگی دارد. یعنی چنانچه ویزای اولیه برای یک ماه صادر شده باشد، تمدید ویزا نیز برای یک ماه انجام می‌شود.
  • برای دریافت ویزای توریستی عمان، فرد متقاضی می‌بایست مبلغی را به عنوان وجه تضمین بازگشت به کشور خودش نزد یک مؤسسه‌ی حقوقی بگذارد. این مبلغ پس از بازگشت به فرد برگردانده خواهد شد.
  • ویزای توریستی به دلایل متعدد می‌تواند ریجکت شود. بنابراین توصیه می‌کنیم در ابتدا قوانین را به دقت مطالعه نموده و سپس نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایید.

درخواست ویزای توریستی عمان

در صورتی که الان قصد تهیه ویزای توریستی عمان را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) هزینه ویزای توریستی 30 روزه عمان چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی 30 روزه عمان 25 ریال عمان می باشد.

2) آیا امکان تمدید ویزای توریستی عمان وجود دارد؟

بله. تمدید ویزای توریستی عمان فقط یک بار ممکن است و مدت زمان آن کاملاً به مدت زمان ویزای اولیه بستگی دارد. یعنی چنانچه ویزای اولیه برای یک ماه صادر شده باشد، تمدید ویزا نیز برای یک ماه انجام می‌شود.

3) در صورتی که ویزا منقضی گردد و فرد کشور را ترک نکرده باشد، آیا باید جریمه پرداخت کند؟

بله. به ازای هر روز می‌بایست 10 ریال عمان به عنوان جریمه پرداخت نماید.

4) آیا امکان دریافت ویزای توریستی برای مدت بیش از 1 ماه وجود دارد؟

بله. شما می توانید ویزای توریستی 1 ساله عمان را دریافت کنید که هزینه آن 65 ریال عمان می باشد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.