منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 خدمات سفر 4 ویزای توریستی کامبوج

ویزای توریستی کامبوج

ویزای کامبوج را در سریع ترین زمان دریافت کنید

سری‌لانکا در نظر بسیاری از افراد مقصدی دور از دسترس است، اما این تصوری غلط از این کشور بسیار زیباست. در حقیقت می‌توان گفت سفر به سری‌لانکا نه تنها غیر ممکن نیست، بلکه آسان نیز می‌باشد. سری‌لانکا مقصدی جذاب، زیبا و متنوع برای تمامی سلیقه‌هاست؛ اگر علاقه‌مند به طبیعت باشید و یا به بازدید از مکان‌های تاریخی و یا حتی به تفریحات متنوع، سری‌لانکا پاسخی مناسب برای انتخاب مقصد سفر توریستی شما خواهد بود. اما شاید فکر کنید اخذ ویزا برای این مقصد ممکن نباشد. برای سفر به این کشور به ویزای توریستی سری‌لانکا نیاز دارید. اگر از طریق مؤسسه ای مطمئن در جهت اخذ ویزا اقدام کنید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. تهرانیکس پروسه‌ی اخذ ویزای توریستی سریلانکا را در کم‌ترین زمان برای شما انجام خواهد داد.هزینه این ویزا معادل 55 دلار آمریکا است و برای پرداخت آن می توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید .

مراحل اخذ ویزای کامبوج

ارسال مدارک و اطلاعات

پرداخت هزینه

پس از تایید ایمیل ویزا را دریافت می کنید

کامبوج

آشنایی با کشور کامبوج

کشور کامبوج  که به لاتین Cambodia و یا Kampuchea  خوانده می‌شود، در حقیقت به طور رسمی پادشاهی کامبوج (Kingdom of Cambodia) نام دارد. این کشور در بخش جنوبی شبه جزیره‌ی هندوچین و در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. کامبوج از شمال غربی با تایلند، از شمال با لائوس، از شرق با ویتنام، و از جنوب غربی با خلیج تایلند همسایه است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور پنوم پن (Phnom Penh) است که مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کامبوج به شمار می‌رود. کشور کامبوج جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر را در خود جای داده است. بودائیسم در قانون اساسی این کشور به عنوان دین رسمی دولتی درج شده و بیش از 97 درصد مردم کامبوج از این دین پیروی می‌کنند. پادشاهی کامبوج اساساً یک سلطنت مشروطه‌ی انتخابی است که در آن پادشاه توسط شورای سلطنتی انتخاب می‌گردد. سکونت در منطقه ای که هم اکنون با نام کامبوج شناخته می‌شود، به دوران ماقبل تاریخ باز می‌گردد. در سال 802 پس از میلاد مسیح، جایاوارمان دوم (Jayavarman II) خود را پادشاه اعلام کرد. یکی از نخستین کارهایی که او انجام داد متحد کردن شاهزادگان خمری متخاصم چنلا تحت نام کامبوجا بود. همین اتحاد را می‌توان به عنوان شروع امپراطوری خمر دانست. پادشاه گسترش هندوئیسم و بودائیسم در بیشتر بخش‌های جنوب شرقی آسیا را تسهیل کرد و بسیاری از پروژه‌های زیرساختی مذهبی در سراسر منطقه را به انجام رسانید. جالب است بدانید «انگکور وات» (Angkor Wat) که به عنوان یکی از معروف‌ترین سازه‌های مذهبی به شمار رفته و به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است، در همان زمان ساخته شد. 

تاریخ کامبوج فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده است. در قرن پانزدهم و زمانی که ویتنام و تایلند، همسایگان کامبوج، قدرت بیشتری کسب می‌کردند، قدرت این کشور کاهش یافت. در سال 1863، کامبوج تحت حمایت فرانسه قرار گرفت و کمی بعدتر به هندوچین فرانسه ملحق گردید. کامبوج در سال 1953 میلادی به طور کامل از فرانسه استقلال یافت. علیرغم بی‌طرفی کامبوج در جنگ ویتنام، جنگ در سال 1965 به این کشور گسترش یافت و باعث شد تا کامبوج از سال 1969 تا 1973 توسط ایالات متحده بمباران شود. در سال 1975، پادشاه خلع شده‌ی کامبوج، سیهانوک، به کمک گروهی دیگر، پنوم پن را تصرف کرده و نسل کشی وسیعی را در این کشور انجام دادند. با این همه کامبوج پس از بازسازی و تلاش‌های فراوان دوباره تبدیل به یک دولت واقعی شد.

آب و هوای کامبوج مانند سایر مناطق جنوب شرقی آسیا تحت سلطه‌ی باران‌های موسمی است که به دلیل تفاوت‌های فصلی مشخص، به عنوان آب و هوای مرطوب و خشک استوایی شناخته می‌شود. دمای هوا در این کشور بین 21 تا 35 درجه‌ی سانتی‌گراد بوده و اکثریت نقاط آن باران‌های موسمی استوایی را تجربه می‌کنند. بادهای موسمی جنوب غربی از ماه می تا اکتبر رطوبت زیادی را از خلیج تایلند و اقیانوس هند به کشور کامبوج می‌آورند. در حالیکه به دلیل وزش بادهای موسمی شمال شرقی از نوامبر تا آوریل، کامبوج از میزان کمی از بارندگی برخوردار می‌شود. به عبارت دیگر، کامبوج از دو فصل مجزا برخوردار است: فصل بارانی که از ماه می تا اکتبر ادامه دارد و دمای هوا تا 22 درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. و فصل خشک که از ماه نوامبر تا آوریل بوده و با دمایی که گاهاً تا 40 درجه‌ی سانتی‌گراد نیز می‌رسد همراه است.

مانند سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی، برنج به عنوان غلات اصلی در کامبوج به حساب می‌آید. ماهی نیز بخش مهمی از رژیم غذایی مردم این کشور را تشکیل می‌دهد. میوه‌های استوایی و سوپ از دیگر غذاهای اصلی در کشور کامبوج به شمار می‌روند. ردپای تأثیر فرانسوی‌ها بر فرهنگ غذایی کامبوج را می‌توان در نان باگت برشته شده‌ی فرانسوی با کاری قرمز کامبوجی مشاهده کرد (تکه‌های نان باگت برشته شده را در کاری آغشته کرده و می‌خورند). اما از محبوب‌ترین غذاهایی که در رستوران‌ها می‌توان پیدا کرد می‌توان از کوی تیاو، سوپ رشته‌ی پلویی با آب گوشت، به همراه سیر، پیازچه و یا پیاز سبز نام برد.

جاذبه‌های گردشگری کامبوج

کامبوج با بهره مندی از فرهنگ و تاریخی طولانی و همچنین طبیعتی زیبا، از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها به طور مختصر آشنا خواهیم شد.

انگکور وات

انگکور وات (Angkor Wat) نام مجموعه ای از معابد واقع در انگکور کشور کامبوج است که در سده‌ی دوازدهم برای پادشاه سوریاوارمان دوم ساخته شد. انگکور وات در ابتدا معبدی متعلق به آئین هندو به شمار می‌رفت و به ویشنو تقدیم شده بود. اما با ورود آئین بودا تبدیل به معبدی برای بودائیان شد. جالب است بدانید انگکور وات به عنوان تنها مکان مذهبی است که از زمان ساخته شدنش تا کنون به عنوان یک پرستشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معبد به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌ی گردشگری کشور کامبوج و همینطور نماد ملی این کشور شناخته می‌شود.

دریاچه‌ی تونله ساپ

دریاچه‌ی تونله ساپ (Tonle Sap) که به معنای دریاچه‌ی بزرگ است، بزرگترین دریاچه‌ی آب شیرین در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود و در مرکز کامبوج قرار گرفته است. پهنای این دریاچه در فصول خشک 35 کیلومتر است، در حالیکه در فصول بارانی به 105 کیلومتر نیز می‌رسد. بر روی سطح دریاچه دهکده‌های بسیار زیادی شناور هستند که بیشتر ویتنامی تبارها در آن‌ها ساکن می‌باشند. دریاچه‌ی تونله ساپ و دهکده‌های شناور آن بخشی از زیباترین جاذبه‌های توریستی کامبوج هستند.

شهر سیم ریپ

شهر سیم ریپ (Siem Reap) یکی از شهرهای شمال غربی کامبوج است و دروازه‌ی منطقه‌ی آنگکور به حساب می‌آید. بخش قدیمی فرانسوی شهر از معماری سبک چینی برخوردار است. در این شهر نمایش سنتی رقص آپسارا، بازدید از مغازه‌های صنایع دستی، رستوران‌های متفاوت، … را می‌توانید تجربه کنید.

اخذ ویزای توریستی کامبوج

 

کشور کامبوج با برخورداری از مناظری زیبا و آرام، جاذبه‌های گردشگری متفاوت و همینطور مردمی مهربان، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان به شمار می‌رود. برای سفر به این کشور ابتدا می‌بایست نسبت به دریافت ویزای توریستی آن اقدام نمایید. کامبوج در کشور ما سفارتخانه ای ندارد و اخذ ویزای این کشور به صورت الکترونیکی امکان پذیر است. ویزای توریستی کامبوج 30 روزه است و صرفاً برای هدف گردشگری می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. پس از دریافت ویزا حتماً دو نسخه از آن همراه خود داشته باشید. برای اخذ ویزای کامبوج اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، فرم اطلاعات فردی، بلیط رفت و برگشت، ووچر هتل یا محل اقامت و یک قطعه عکس رنگی جدید با زمینه‌ی سفید مورد نیاز است. در زمان نگارش این مقاله هزینه‌ی ویزای توریستی کامبوج معادل 40 دلار است که می‌بایست به صورت آنلاین با کردیت کارت یا دبیت کارت پرداخت گردد. در صورتیکه تمایل به سفر به کامبوج و اخذ ویزای این کشور را دارید، می‌توانید پس از آماده کردن مدارک لازم با همکاران ما در تهرانیکس تماس گرفته و هزینه‌ی ویزای مورد نظر خود را پرداخت نمایید.

درخواست ویزای توریستی کامبوج

در صورتی که اکنون قصد تهیه ویزای توریستی کامبوج را دارید میتوانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) هزینه صدور ویزای توریستی کامبوج چقدر است؟

هزینه صدور این ویزا 40 دلار امریکا می باشد.

2) ویزای توریستی کامبوج برای اقامت چند روزه است؟ آیا با این ویزا می توان برای کار اقدام کرد؟

ویزای توریستی کامبوج برای اقامت 30 روزه در این کشور است و صرفاً برای هدف گردشگری می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، به همین دلیل برای کار نمی توان از طریق این ویزا اقدام کرد.

3) برای اخذ ویزای توریستی کامبوج چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای اخذ ویزای کامبوج اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، فرم اطلاعات فردی، بلیط رفت و برگشت، ووچر هتل یا محل اقامت و یک قطعه عکس رنگی جدید با زمینه‌ی سفید مورد نیاز است.

4) آیا کامبوج در ایران سفارت دارد؟

خیر. کشور کامبوج در ایران سفارتی ندارد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.