منو
خانه 4 پرداخت آنلاین ارزی 4 هزینه های ویزا و سفارت 4 پرداخت هزینه ویزای کانادا MYCIC

پرداخت هزینه ویزای کانادا MYCIC

سریع ترین پرداخت با کمترین کارمزد

هزینه ویزای MyCIC یکی از هزینه‌های رایج برای دریافت انواع ویزاهای موقت کشور کانادا است. اگر شما قصد دریافت ویزاهای موقت جهت امور تحصیلی، توریستی و یا سایر روش‌های ورود غیردائم به کشور کانادا را داشته باشید، می‌بایست هزینه‌ای را جهت انجام مراحل انجام آزمون‌های بیومتریک و سایر اقدامات مرتبط بپردازید. این هزینه ها به دو قسمت هزینه‌های اصلی دریافت ویزا و هزینه‌های جانبی MyCIC می‌شود. برای پرداخت هزینه ویزای کانادا می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان و با منصفانه‌ترین کارمزد هزینه ویزای شما را پرداخت خواهند کرد .

مراحل پرداخت هزینه ویزای کانادا

ایجاد اکانت در MYCIC

تکمیل مدارک

پرداخت هزینه ریالی

پرداخت شما تکمیل شد !

هزینه ویزای موقت کانادا MYCIC شامل چه مواردی است؟

اگر شما خواهان دریافت ویزای موقت MyCIC باشید و برای دریافت این ویزا بسته به نوع ویزا و نیز تعداد افراد همراه باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید. میزان مبلغ پرداختی برای سال 2022 را در ادامه همین مقاله به شما توضیح داده‌ایم.

بعد از آنکه فرایند ثبت نام و دریافت ویزای MyCIC (در بخش بعد توضیح داده شده است) را انجام دادید نوبت به پرداخت هزینه‌های مرتبط به دریافت ویزا است. این هزینه بسته به شرایط دریافت ویزا و تعداد افرادی که خواهان دریافت این ویزاها هستند متفاوت و به شرح زیر هستند:

  • هزینه بیومتریک شخص متقاضی (تک نفر) برابر با 85 دلار کانادا است.
  • در صورت همراه بودن اعضای خانواده (کمتر از سه نفر) هزینه ویزای MyCIC برابر با 175 دلار کانادا خواهد بود.
  • هزینه ویزای گروهی (بیشتر از سه نفر) برابر با 255 دلار کانادا خواهد بود.

هزینه ویزای MyCIC جزئی از هزینه‌های اصلی دریافت ویزا به حساب می‌آید و شما باید این هزینه را به صورت آنلاین و یا در مرکز VAC پرداخت کنید.

پرداخت هزینه ویزای MyCIC برای تمامی افرادی که سن آن‌ها بین 14 تا 79 سال است اجباری است. همچنین آزمون‌های بیومتریک نیز باید برای اتباع ایرانی در مرکز VAC معرفی شده در سایت اداره مهاجرت کشور کانادا انجام می‌گیرد.

هزینه ویزاهای موقت کانادا

وزارت مهاجرت کانادا دو نوع ویزای موقت را برای افرادی که قصد حضور در این کشور دارند را معرفی کرده است.

  • ویزای اول، ویزای دانشجویی است. این ویزا علاوه بر هزینه‌های MyCIC که در بالا به آن اشاره شد، 150 دلار کانادا هزینه دارد و باید ظرف مدت سی روز پس از انجام ثبت نام در سایت مهاجرت پرداخت شده و تست‌های مرتبط به آن انجام شود. این ویزا پس از صدور بر اساس شرایط تحصیل فرد در خاک کانادا قابل تمدید است. تبدیل شدن این ویزا به اقامت نیز نیازمند شرایط خاصی است که در پست‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت. هزینه‌ای که شما برای دریافت ویزای دانشجویی پرداخت می‌کنید غیرقابل برگشت است.
  • دومین نوع ویزای موقت برای ورد به خاک کانادا، ویزای توریستی است. به مانند ویزای دانشجویی شما باید تا سی روز پس از آنکه در سایت وزارت مهاجرت کانادا ثبت نام کردید، نسبت به پرداخت هزینه 150 دلاری (دلار کانادا) این ویزا اقدا کنید. هزینه‌های MyCIC که در بالا گفته شد به این هزینه اضافه می‌شود. این ویزا می‌تواند برای انجام فعالیت‌های ورزشی، اداری، هنری، شرکت در سمینارها و یا سایر اقدامات غیرتجاری و غیردائمی در خاک کانادا به کار گرفته شود.

چطور هزینه MYCIC را پرداخت کنیم؟

برای آنکه هزینه‌های وابسته به ویزای موقت MyCIC را پرداخت کنید باید وارد سایت وزارت مهاجرت کانادا شوید و اقدام به ایجاد یک حساب کاربری کنید.

وزارت مهاجرت کشور کانادا برای حفظ امنیت کاربران و شهروندان از روش به عنوان GCKey استفاده می‌کند در این فرایند شما باید به چند پرسش امنیتی پاسخ دهید. پرسش‌های امنیتی به شما در بازیابی حساب کاربری و همچنین روند کاری پرونده شما کمک می‌کنند. پاسخ‌هایی که در اینجا وارد می کنید را در جایی نگهدارید زیرا در مراحل بعدی ثبت نام، پرسش‌های مشابهی از شما پرسیده می‌شود و باید پاسخ‌های مشابهی را به آن ها دهید. در نهایت به شما یک پسورد و ID داده می شود که می‌توانید از آن در مراحل ثبت نام استفاده کنید.

بعد از آنکه کد GCKey خودتان را دریافت کردید، می‌بایست سایر مراحل ثبت نام و بارگذاری مدارک را انجام دهید.

پس از ایجاد حساب و دریافت کد GCkey شما باید مراحل بعدی ثبت نام در سایت وزارت مهاجرت کانادا را انجام دهید. این مراحل شامل

  • وارد کردن مشخصات دقیق شخصی خود؛
  • وارد کردن اطلاعات امنیتی برای بازیابی حساب؛
  • تعیین زبان کاربر (تمامی مراحل ثبت نام به زبان انگلیسی انجام می‌شود)؛

می شود. در زمان ساخت حساب کاربری پاسخ پرسش‌هائی که در زمان ساخت کلید CGKey اعلام کرده بودید از شما درخواست می‌شود. این پاسخ‌ها با پاسخ‌های قبلی بررسی شده و احراز هویت شما انجام می‌شود.

بعد از آنکه حساب خودتان را ساختید و احراز هویت آن را انجام دادید نوبت به بارگذاری مدارک شما می‌شود.

مدارکی که باید در اینجا بارگذاری کنید بسته به نوع ویزا و تعداد افراد خانواده و شرایط آن‌ها متفاوت است که در پست‌های بعدی به صورت مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما به صورت کلی اوراق شناسایی ترجمه شده، برخی از مدارک تحصیلی مرتبط و یا برخی از موارد مالی را باید در اینجا بارگذاری کنید که در جای خود به آن‌ها خواهیم پرداخت.

پس از آنکه مدارک خودتان را به درستی بارگذاری کردید، نوبت به انجام تست‌های بیومتریک و دریافت تایید VAC است. برای این کار به شما باید هزینه مرتبط به این مرحله را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه‌ها می‌توانید از انواع شیوه‌های پرداخت معرفی شده در سایت (اغلب پرداخت‌های اینترنتی با مسترکارت، ویزاکارت و یا پی پال) استفاده کنید.

یکی از نگرانی های اغلب ایرانیان پرداخت هزینه‌های ارزی مرتبط به این دسته از ثبت نام هاست که ما در بخش های بعدی همین پست راهکارهای امن و مطمئنی را برای این مورد به شما معرفی می‌کنیم . برای پرداخت هزینه ویزای کانادا می توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید . همکاران ما در کمترین زمان و با بهترین نرخ پرداخت شما را انجام خواهند داد .

اقدامات پس از بارگذاری مدارک

پس از آنکه اقدام به بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه اولیه ویزا کردید نوبت به انجام آزمون تست‌های بیومتریک در یکی از مراکز VAC است. در این مرحله شما به مدت سی روز زمان دارید که به یکی از مراکز معرفی شده در سایت مهاجرت کانادا مراجعه کرده و اقدام به انجام تست‌های بیومتریک نمایید. به همراه داشتن مدارک شناسایی ترجمه شد و نیز افرادی که مدارک آن‌ها را در مرحله قبل وارد کرده‌اید الزامی است.

بعد از مراجعه به هر کدام از مراکز VAC شما می‌توانید تست‌های بیومتریک را انجام داده و هزینه مرتبط را در همان مرکز پرداخت نمایید.

بعد از پرداخت مبلغ ویزای MYCIC چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از پرداخت مبلغ ویزای MyCIC وزارت مهاجرت کانادا، صحت مدارک ارائه شده و نیز جواب تست‌های بیومتریک را بررسی می‌کند. در ادامه این فعالیت‌ها ممکن است از شما در خواست شود که مدارک دیگری را برای تایید مدارک اولیه بارگذاری کنید و یا نسبت به رفع مشکلاتی اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید که تمامی اطلاعات درخواست شده در این مرحله به ایمیل معرفی شده در مرحله ثبت نام شما ارسال می‌شود و شما باید مطابق با دستور‌العمل‌ها اقدام به بارگذاری مدارک و یا رفع اشکالات نمایید.

آیا هزینه ویزای موقت MYCIC قابل برگشت است؟

هیچکدام از هزینه‌هایی که برای دریافت ویزاهای موقت کانادا پرداخت می‌کنید (چه هزینه خود ویزا و چه هزینه‌های اضافی MyCIC) قابل برگشت نیستند (non-refundable). به همین خاطر بعد از قطعی شدن تصمیم خود درباره زمان و یا آماده شدن مدارک اقدام به ارسال اپلیکشن‌های ویزای موقت کانادا کنید تا مشکلی در زمان بندی و یا پرداخت هزینه‌های شما پیش نیاید.

درخواست پرداخت هزینه ویزای کانادا MYCIC

در صورتی که اکنون قصد پرداخت هزینه ویزای کانادا MYCIC را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول
1) برای دریافت اقامت موقت، پرداخت هزینه MYCIC اجباری است؟
بله. پرداخت هزینه MYCIC برای تمامی افراد 14 تا 79 سال اجباری است.
2) مبلغ پرداختی با عنوان ویزای موقت دانشجویی قابل بازگشت است؟

خیر. هیچکدام از هزینه های پرداختی (شامل هزینه های MYCIC) غیر قابل بازگشت میباشد.

3) پس از ایجاد اکانت، برای تکمیل اطلاعات و پرداخت هزینه اقامت چند روز فرصت داریم؟
برای تکمیل اطلاعات و پرداخت هزینه اقامت کانادا 60 روز فرصت دارید.
4) کارمزد تهرانیکس برای پرداخت هزینه ها چقدر است؟
کارمزد ما بین 3 تا 5 درصد میباشد.
5) برای انجام تست های بیومتریک به کدام مرکز مراجعه کنیم؟

 تست های بیومتریک در مرکز VAC معرفی شده در سایت اداره مهاجرت کشور کانادا انجام می‌گیرد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.