منو

پرداخت هزینه Vetassess

سریع ترین پرداخت با کمترین کارمزد

وت اسس (Vetassess) بزرگترین مؤسسه‌ی ارائه دهنده‌ی ارزیابی مهارت و مدارک با مجوز دولت استرالیا محسوب می‌شود. این مؤسسه شهرت خود را بر سابقه‌ی معتبر 22 ساله ای که شامل ارزیابی صلاحیت و تجربه‌ی کاری متقاضیان مهاجرت به استرالیا، پشتیبانی از کیس‌های فردی در زمینه‌ی ورود به کار و همینطور ورود به دوره‌های آموزشی می‌شود، بنا نهاده است. از دیگر فعالیت‌های این سازمان می‌توان به تحقیقات آموزشی و مشاوره در زمینه‌ی استانداردهای ارزیابی، طراحی آزمون و تدوین برنامه‌ی درسی اشاره کرد.

مراجعان وت اسس غالباً افرادی هستند که به دنبال ارزیابی و شناسانده شدن مهارت‌های فردی خود در استرالیا می‌باشند. از طرف دیگر وت اسس از جانب برخی از ادارات دولتی، سازمان‌های خدماتی و شرکت‌های خصوصی پروسه‌ی ارزیابی مورد نظر را نیز انجام می‌دهد.

مراحل انجام پرداخت وت اسس

ایجاد اکانت وت اسس

تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک

پرداخت هزینه ریالی آزمون

پرداخت شما انجام شد !

آشنایی با موسسه وت اسس

ارزیابی مهارت‌ها برای مهاجرت

همانطور که پیشتر اشاره شد، نتیجه‌ی مثبت ارزیابی مهارت‌های فرد برای مهاجرت شغلی به استرالیا، اخذ ویزای حمایت از کارفرما و همینطور ویزای تحصیلات تکمیلی موقت یک ضرورت قلمداد می‌شود.

مشاغل حرفه ای

  • فرآیند درخواست

ارزیابی کامل Vetassess شامل ارزیابی صلاحیت‌های فرد و ارزیابی استخدام در مقابل شغل معرفی شده می‌شود. در این بخش با دو زمینه ای که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند روبرو هستیم. برای درک بهتر، به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

اولین مورد ذکر شده، ارزیابی صلاحیت‌ها (assessing qualifications) است. منظور از ارزیابی صلاحیت در حقیقت ارزیابی مقایسه ای سطح تحصیلی مهارت‌ها و یا مدرک فرد در AQF (the Australian Qualifications Framework) که در حقیقت سیستمی است که از طریق آن مهارت‌های فرد نسبت به سیستم آموزش و پرورش استرالیا اعتبار سنجی می‌شوند، وهمینطور تعیین ارتباط صلاحیت‌ها با شغل مورد نظر در استرالیا است. مورد بعدی ارزیابی استخدامی (assessing employment) است. در این مورد از ارزیابی، وت اسس تجارب و سوابق شغلی فرد، خواه در استرالیا و خواه در کشورهای دیگر، را مورد بررسی قرار داده و تعیین می‌کند که موارد ذکر شده برای شغل مورد درخواست مناسب هستند یا خیر. لازم به ذکر است نتیجه‌ی مثبت در هر دو زمینه‌ی ارزیابی برای ارزیابی موفق مهارت‌ها در پروسه‌ی مهاجرت لازم و ضروری تلقی می‌گردد.

نکته ای که در این قسمت بسیار حائز اهمیت است توجه به در دسترس بودن شغل مورد نظر در لیست مشاغل است. در حقیقت باید گفت مشاغل مختلف ممکن است از لیست کوتاه مدت (STSOL)، لیست میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) و یا لیست مشاغل منطقه‌ای (ROL) در هر زمانی حذف گردند. این خود فرد متقاضی است که می‌بایست در زمان ثبت درخواست ارزیابی از طریق وت اسس، از وجود شغل مورد درخواست در لیست مربوطه اطمینان به عمل آورد.

  • در نظرگیری یک شغل

یکی از مراحل درخواست رسمی برای ارزیابی مهارت‌ها، مد نظر قرار دادن و در حقیقت کاندید کردن یک شغل است. بهتر است مرتبط ترین شغل‌ها به مهارت‌ها و سوابق شغلی فرد انتخاب گردند. علاوه بر شرایط و صلاحیت‌های لازم، متقاضیان می‌بایست مدارکی نشان دهنده‌ی سابقه‌ی مرتبط حداقل یک ساله در زمینه‌ی شغلی مورد نظر در طول پنج سال گذشته ارائه دهند.

  • معیارهای صلاحیت

در این قسمت لیستی از مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست وجود دارد. باید در نظر داشته باشید که وت اسس هیچ تعهدی در جستجوی اطلاعات بیشتر از فرد نخواهد داد و در واقع بر اساس شواهد و مدارک ارائه شده به همراه درخواست فرد تصمیم گیری خواهد کرد. بنابراین لازم است از ارائه‌ی کامل مدارک خود اطمینان حاصل کنید. اگر بخواهید برای Priority Processing و یا اولویت پردازش درخواست کنید می‌بایست مدارک کافی که نشان دهنده‌ی پرداخت کامل هزینه، تأیید هویت و موارد آماده شده‌ی مربوط به صلاحیت و سوابق شغلی برای ثبت درخواست آنلاین فراهم آورده باشید.

هزینه Vetassess و نحوه پرداخت آن

باید توجه داشته باشید که هزینه‌ی درخواست ارزیابی کامل (شامل صلاحیت‌ها و استخدام) برای افرادی که در استرالیا اقامت دارند و افرادی که مقیم کشوری دیگر هستند، متفاوت می‌باشد. لیستی که در ادامه آمده برگرفته از وبسایت وت اسس (vetassess.com) و شامل قیمت‌های به روز شده‌ی سال 2021 میلادی است.

 

روش ثبت درخواست متقاضی مقیم استرالیا است متقاضی ساکن استرالیا نیست
درخواست آنلاین 1019.70 دلار استرالیا 927 دلار استرالیا
درخواست اولویت پردازش (که فقط شامل درخواست‌های آنلاین می‌شود) 660 دلار استرالیا 600 دلار استرالیا
 درخواست کاغذی (غیر آنلاین) 440 دلار استرالیا 400 دلار استرالیا

هزینه‌های درخواست ارزیابی مجدد

 

موضوع ارزیابی مجدد متقاضی مقیم استرالیا است متقاضی ساکن استرالیا نیست
صلاحیت‌ها 315 دلار استرالیا 287 دلار استرالیا
استخدام 566 دلار استرالیا 515 دلار استرالیا

نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی درخواست ارزیابی وت اسس

مؤسسه‌ی Vetassess امکان پرداخت از روش‌های متفاوتی را برای متقاضیان فراهم آورده است. اما مطمئن‌ترین روش، پرداخت آنلاین است. پرداخت هزینه‌ی درخواست از طریق یکی از کارت‌های اعتباری مسترکارت (MasterCard) و یا ویزکارت (VISA) ممکن است. لازم به ذکر است پرداخت‌ها حتماً می‌بایست با دلار استرالیا انجام گردند. در نظر داشته باشید فارغ از نتیجه‌ی پروسه‌ی ارزیابی، وت اسس بعد از انجام ارزیابی درخواست شده، هیچ هزینه ای را تحت هیچ شرایطی به متقاضی برگشت نخواهد داد. در صورتی که ویزاکارت یا مسترکارت استرالیا در دسترسی شما نیست می توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید و در کمترین زمان و با پایین‌ترین کارمزد هزینه وت اسس را پرداخت کنید.

  • اعمال درخواست

پس از انجام مراحل ذکر شده، نوبت به ثبت درخواست می‌رسد. برای این کار فرم مورد نظر خود را از وبسایت وت اسس دانلود کرده، آن‌ را کامل و سپس به آدرس ایمیل مربوطه ارسال نمایید.

ممکن است از طرف مأمور ارزیابی درخواستی مبتنی بر فراهم آوردن اطلاعات و یا مدارک بیشتر دریافت کنید. در این صورت 15 روز کاری فرصت خواهید داشت تا مدارک مورد نظر را ارائه دهید. در صورتی‌ که در طول این مدت این کار انجام نگردد، ایمیل دیگری به عنوان اخطار نهایی به شما ارسال خواهد شد و از طریق آن 15 روز دیگر برای ارائه‌ی مدارک به شما فرصت داده خواهد شد. لازم به ذکر است پس از پایان این مدت و در صورت عدم ارائه‌ی مدارک، پرونده‌ی شما بسته شده و برای ثبت درخواست جدید دیگر به شما اجازه داده نخواهد شد.

مشاغلی که در وت اسس ارزیابی می‌شوند

در ادامه با مشاغل و رشته‌هایی که توسط وت اسس مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بیشتر آشنا خواهیم شد. اما قبل از آن بهتر است به معرفی دسته بندی‌های متفاوت گروه‌های ارزیابی بپردازیم.

گروه A: چنانچه ارزیابی از طریق گروه A انجام شود، متقاضی می‌بایست دارای حداقل مدرک کارشناسی و همینطور یک سال سابقه‌ی کار مرتبط با مدرک تحصیلی باشد.

گروه B: ارزیابی در گروه B تقریباً شبیه گروه A است، با این تفاوت که ارائه‌ی سابقه‌ی کاری حداقل یک ساله مرتبط با مدرک تحصیلی برای نتیجه‌ی ارزیابی نکته‌ی مثبتی تلقی می‌گردد. اما چنانچه سابقه‌ی کاری فرد متقاضی در زمینه‌ی مدرک تحصیلیش نباشد، لازم است سابقه ای معادل حداقل 3 سال به این مؤسسه ارائه گردد.

گروه C و E: در صورتی که ارزیابی مورد نیاز از طریق یکی از گروه‌های C و یا E انجام گیرد، متقاضی می‌بایست از مدرک تحصیلی معادل دیپلم استرالیایی و یا بالاتر، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری برخوردار باشد. همچنین سابقه‌ی کاری بین یک تا سه سال لازم می‌باشد.

گروه D: متقاضیان مشاغل این گروه باید گواهینامه‌ی معادل درجه‌ی گواهینامه‌ی 3 و یا 4 استرالیایی داشته باشند.

همانطور که پیشتر اشاره شد، چناچه کسری در مدارک فرد متقاضی وجود داشته باشد و یا پروسه‌ی ثبت درخواست به درستی انجام نگیرد، وت اسس درخواست را رد کرده و ثبت مجدد درخواست شامل پروسه ای دشوار خواهد بود. به منظور حصول اطمینان از انجام دقیق و صحیح، می‌توانید تمامی مراحل ثبت درخواست ارزیابی در وت اسس را به تهرانیکس بسپارید.

درخواست پرداخت هزینه وت اسس

در صورتی که اکنون قصد پرداخت هزینه Vetassess را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول
1) آیا میتوانیم با ویزای مهارتی به استرالیا برویم و برای فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا دریافت کنیم؟

بله. اگر ابتدا برای خودتان ویزا گرفته اید میتوانید در مرحله بعد نیز برای فرزندان زیر 18 سال خود، ویزا دریافت کنید فقط توجه کنید که هنگام دریافت ویزای خود به اداره مهاجرت استرالیا اعلام کنید که فرزند دارید.

2) آیا تمامی آزمون های زبان که در اداره مهاجرت استرالیا پذیرفته میشوند، در سازمان مهندسین استرالیا نیز پذیرفته اند؟
خیر. اداره مهندسین استرالیا فقط آزمون های ایلتس و یا تافل را میپذیرند.
3) برای دریافت ویزای اقامت یا کاری باید از سطح زبان انگلیسی بالایی برخوردار باشیم؟

بله. با توجه به اینکه ارزیابی ها برای مهارت های فرد برای مهاجرت شغلی یا تحصیلی است باید مهارت شما در زبان انگلیسی بالا باشد.

4) اگر پرونده ما در سازمان وت اسس رد شود آیا هزینه ها عودت داده میشود؟

خیر. سازمان وت اسس فارغ از هر نتیجه ای که شما کسب کنید هزینه ها را عودت نمیدهد.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.