منو

خرید دامنه خارجی

در کنترل پنل‌های اصلی فروش دامنه ، دامنه مورد نظرتان را تهیه کنید.

دنیای کسب و کار همواره در حال تغییر و تحول است. در حقیقت بسیاری از صاحبان مشاغل و ایده‌ها، به سمت راه اندازی تجارتی آنلاین سوق پیدا کرده‌اند. طبیعتاً اولین گام در مبحث تجارت آنلاین، ایجاد یک وبسایت بوده و همان‌طور که می‌دانید، ابتدایی‌ترین قدم در ایجاد یک وبسایت تهیه‌ی هاست و دامین می‌باشد. در صورتی که قصد خرید دامنه خارجی دارید، می‌توانید از شرکت‌های واسطه‌ای استفاده کنید یا در کنترل پنل اصلی فروشنده‌های دامنه، Domain مورد نظرتان را خریداری کنید. در صورتی که در کنترل پنل اصلی Domain مورد نظرتان را خریداری کنید کنترل دامنه به صورت کامل در اختیار خودتان است. می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید و در کمترین زمان و بهترین نرخ دامنه مورد نظرتان را خریداری کنید.

مراحل خرید Domain خارجی

جستجو و انتخاب دامنه مورد نظر

پرداخت هزینه ریالی

دامنه مورد نظر شما ثبت شد !

نام دامنه چیست؟ 

دامنه (Domain) در حقیقت آدرسی است که با وارد کردن آن در مرورگر وارد یک سایت می‌شوید. در واقع نام دامنه آدرس وبسایت شماست. به عبارت ساده‌تر، اگر وبسایت را یک خانه در نظر بگیریم، نام دامنه آدرس آن خواهد بود. اینترنت اساساً یک شبکه‌ی عظیم از کامپیوترها است که از طریق کابل به یکدیگر متصل می‌شوند. برای شناسایی آسان آن‌ها، به هر کامپیوتر یک سری اعداد اختصاص داده می‌شود که IP Address خوانده می‌شود. آدرس IP ترکیبی از اعداد متفاوت است که به وسیله‌ی نقاط از یکدیگر جدا شده اند. به طور معمول یک آدرس IP به شکل زیر است:

66.249.66.1

کامپیوترها در شناسایی و بخاطر سپردن این اعداد مشکلی ندارد، اما برای انسان‌ها به خاطر سپردن و استفاده از این اعداد به منظور اتصال به اینترنت و بازدید از وبسایت‌های متفاوت غیر ممکن است. برای حل این مشکل نام دامنه اختراع شده است. نام دامنه می‌تواند متشکل از کلمات باشد و همین موضوع به خاطر سپردن آدرس وبسایت را آسان‌تر می‌نماید. اکنون چنانچه می‌خواهید از وبسایتی بازدید کنید، نیازی به تایپ سلسله ای از اعداد نیست. در عوض می‌توانید نام دامنه که به راحتی قابل به خاطر سپردن و یادآوری است را وارد نمایید.

 

اما نام دامنه چگونه کار می‌کند؟ برای درک پاسخ این پرسش، به اتفاقاتی که به محض وارد کردن یک نام دامنه در مرورگر می‌افتند، نگاهی خواهیم داشت.

هنگامی که یک نام دامنه را در مرورگر وب خود وارد می‌نمایید، ابتدا درخواستی به یک شبکه‌ی سرور جهانی ارسال می‌شود که سیستم نام دامنه (DNS) را تشکیل می‌دهد. این سرورها به جستجوی سرورهای نام مرتبط با دامنه پرداخته و درخواست را به آن سرورها ارسال می‌کنند. به عنوان مثال، اگر وبسایت شما توسط Bluehost هاستینگ می‌شود، اطلاعات سرور نام آن به شکل زیر خواهد بود:

Ns1.bluehost.com

Ns2.bluehost.com

این Name Serverها در حقیقت کامپیوترهایی هستند که توسط شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات هاستینگ شما مدیریت می‌شوند. شرکت هاست درخواست شما را به کامپیوتری که وبسایت شما مورد نظر شما در آن ذخیره شده ارسال می‌کند. به این کامپیوتر وب‌سرور گفته می‌شود. بر وب‌سرور نرم افزارهای ویژه ای نصب شده است. اکنون صفحه‌ی وب و اطلاعات آن توسط وب سرور به آورده شده و در نهایت، این داده‌ها به مرورگر ارسال خواهند شد.

انواع نام‌های دامنه

 

نام دامنه می‌تواند با پسوندهای مختلفی همراه باشد که البته مشهورترین آن‌ها ‘com.’ است. گزینه‌های دیگری از قبیل io ، .info ، .net ، .org و … نیز موجود می‌باشند، اگرچه com. مورد ترجیح اکثریت افراد است.

Top Level Domain

Top Level Domain که به اختصار TLD خوانده می‌شود، پسوندهای عمومی هستند که در بالاترین سطح در سیستم نام دامنه لیست شده اند. صدها TLD وجود دارد، اما مشهورترین آن‌ها .org، .com و .net می‌باشند.

Country Code Top Level

Country Code Top Level یا ccTLD نام دامنه‌ی خاص یک کشور است که با پسوند کشور پایان می‌یابد. به عنوان مثال، .uk برای بریتانیا، .de برای آلمان،… این نوع از نام دامنه برای وبسایت‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهند مخاطبان یک کشور خاص را هدف قرار دهند.

Sponsored Top Level Domain

Sponsored Top Level Domain که به صورت اختصار sTLD خوانده می‌شود، به نام دامنه ای گفته می‌شود که دارای یک حامی مالی است و این حامی مالی که در حقیقت نماینده‌ی جامعه‌ی خاصی است در پسوند نام دامنه به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، .edu برای سازمان‌های مرتبط با آموزش و یا .gov برای دولت.

نحوه‌ی انتخاب نام دامنه

درحال حاضر بیش از 350 میلیون نام دامنه ثبت شده و هزاران نفر دیگر هر روزه نسبت به ثبت نام‌های مورد نظر خود اقدام می‌نمایند. این بدان معنی است که اکثریت موارد خوب و ایده آل قبلاً ثبت شده و یا خیلی زود ثبت خواهند شد. این امر فشار زیادی به کاربران جدید در جهت یافتن ایده و نام مناسب برای دامنه‌ی وبسایتشان وارد خواهد کرد. در ادامه با چند نکته‌ی مختصر برای انتخاب نام دامنه آشنا خواهیم شد.

  • به پسوند .com اعتماد کنید، چرا که محبوب‌ترین و آسان‌ترین در تبلیغ و یادآوری است.
  • مطمئن شوید نامی که انتخاب می‌کنید به اندازه‌ی کافی کوتاه است و به راحتی به خاطر سپرده می‌شود.
  • تلفظ و هجی کردن آن‌را آسان کنید ( از کلمات با املای سخت استفاده نکنید).
  • از اعداد و خط فاصله استفاده نکنید.
  • از ابزارهایی که برای انتخاب نام دامنه طراحی شده اند استفاده نمایید.

تفاوت وب هاستینگ و دامین

نام دامنه و وب هاستینگ دو سرویس کاملاً متفاوت هستند. اگرچه باید گفت این دو سرویس متفاوت با یکدیگر کار می‌کنند تا وجود یک وبسایت را ممکن سازند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، نام دامنه آدرس وبسایت شماست، این در حالی‌ست که وب هاستینگ مکانی است که وبسایت شما در آن زندگی می‌کند. برای خلق و ایجاد یک وبسایت هر دو مورد وب هاستینگ و نام دامنه ضروری تلقی می‌شوند. بدون نام دامنه یافتن وبسایت و بدون وب هاستینگ ایجاد وبسایت غیر ممکن خواهد بود. به دلیل اینکه نام دامنه و وب هاستینگ دو سرویس متفاوت هستند، بنابراین از شرکت‌های متفاوتی نیز قابل خریداری خواهند بود.

همان‌طور که اشاره کردیم برای ساخت یک وبسایت به نام دامنه و خدمات وب هاستینگ احتیاج داریم. خریدن یک نام دامنه به شما این امکان را می‌دهد تا از نام دامنه‌ی مشخصی برای مدت زمان مشخصی (معمولاً یک سال) استفاده نمایید. از طرف دیگر، برای ذخیره سازی فایل‌ها و در حقیقت ایجاد بستری برای خلق وبسایت به وب هاستینگ نیاز خواهد شد.

خرید نام دامنه 

بعد از انتخاب نام دامنه، نوبت به خرید آن می‌رسد. می‌توانید نام مورد نظر خود را از یکی از ثبت کنندگان دامین خریداری کنید. هزینه‌ی یک نام دامنه برای یک سال در حدود 15 دلار تخمین زده می‌شود. مشهورترین شرکت‌های ثبت نام دامنه عبارتند از: ‘Domain.com’، ‘Network Solutions’، ‘GoDaddy’. چنانچه قصد خرید نام دامنه از یک وبسایت خارجی را داشته باشید، می‌بایست هزینه‌ی خرید را از طریق یکی از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت و یا ویزاکارت انجام دهید. در صورت برخورداری از این کارت‌ها می‌توانید نسبت به خرید نام دامنه‌ی مورد نظر خود به طور مستقیم اقدام کنید. در غیر این صورت می‌توانید با کارشناسان مربوطه در تهرانیکس تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید تا در کمترین زمان ممکن نام مورد نظر شما ثبت گردد.

درخواست خرید دامنه خارجی

در صورتی که اکنون قصد خرید دامنه خارجی دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) امکان خرید دامنه از هر سایتی امکان پذیر است؟

بله. خرید دامنه از تمامی سایت ها توسط تهرانیکس امکان پذیر است.

2) چگونه می توان چک کرد دامنه مورد نظر آزاد شده است یا خیر؟

در سایت های معتبر جهانی می توانید به راحتی چک کنید. برخی از این سایت ها عبارتند از:

  • Name.com
  • Who,is
  • domaintools.com
  • و …

 

3) بهترین سایت برای خرید دامین کدام است؟

بهترین وب سایت برای خرید دامین Domain.com می باشد.

4) قیمت ثبت دامنه خارجی چقدر است؟

قیمت با توجه به نام دامنه و وب سایتی که از آن خرید می کنید متفاوت است.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.