منو

پرداخت هزینه آزمون پرومتریک

ثبت نام Prometric در کمترین زمان و بهترین نرخ

تاتا پرومتریک در حقیقت یک کمپانی امریکایی فعال در زمینه‌ی طراحی و برگزاری آزمون است. این کمپانی را می‌توان به عنوان یکی از پیشروان در ارزیابی و ارائه‌ی آزمون برای بسیاری از شناخته شده ترین سازمان‌های صدور مجوز، مؤسسات دانشگاهی و سازمان‌های دولتی دانست. پرومتریک شبکه‌ای متشکل از 300 مرکز آزمون در بیش از 160 کشور جهان را اداره می‌کند. سالیانه حدود هفت میلیون نفر در سراسر جهان در یکی از آزمون‌های زیرمجموعه‌ی پرومتریک شرکت می‌کنند. علی رغم وجود مراکز آزمون پرومتریک و امکان برگزاری این آزمون در بسیاری از کشورهای جهان، برخی از آزمون‌ها تنها در کشورهایی خاص ارائه می‌گردند.

آزمون پرومتریک را نمی‌توان به عنوان آزمونی دشوار برشمرد. در ابتدا پرومتریک تنها آزمونی شفاهی بود. اما اخیراً تمامی موارد در این آزمون به طرز قابل توجهی تغییر کرده است. اگرچه منابع زیادی در دسترس داوطلبان این آزمون قرار دارد، اما از آن‌جایی که آینده‌ی شغلی این افراد وابسته به نحوه‌ی عملکرد ‌آن‌ها در آزمون است، شرکت در آزمون پرومتریک را می‌توان به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبان برشمرد. هزینه آزمون پرومتریک بسته به نوع آزمون و کشور برگزار کننده آزمون از 175 تا 300 دلار متغییر است که برای پرداخت آن می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید .

مراحل ثبت نام آزمون Prometric

ایجاد اکانت پرومتریک

انتخاب محل و تاریخ آزمون

پرداخت هزینه ریالی

ثبت نام شما تکمیل شد!

آزمون پرومتریک در چه کشورهایی برگزار می شود؟

برای مهاجرت به کدام کشورها می توانید از آزمون Prometric استفاده کنید؟

آزمون پرومتریک عمان

همانطور که ذکر شد، آزمون پرومتریک عمدتاً برای فعالیت در کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس برگزار می‌گردد. در میان این کشورها، کشور عمان به دلیل کیفیت سطح زندگی و آینده‌ی رو به رشد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. در ادامه‌ی این مطلب شما را با آزمون پرومتریک عمان بیشتر آشنا خواهیم ساخت.

 

آزمون پرومتریک قطر

به غیر از عمان، قطر نیز در بین کشورهای خلیج فارس از اهمیت و شهرت فراوانی برخوردار است. برای فعالیت در مشاغل مرتبط با پزشکی در کشور قطر آزمون پرومتریک یکی از مهم‌ترین گزینه‌های لازم است. چنانچه علاقه‌مند به آشنایی با نهاد برگزارکننده‌ی آزمون پرومتریک قطر و نحوه‌ی برگزاری این آزمون هستید، می‌توانید ادامه‌ی این مطلب را مطالعه نمایید.

 

ثبت نام آزمون پرومتریک عمان

تمامی متخصصان پزشکی که علاقه‌مند به فعالیت در عمان هستند می‌بایست مورد تأیید هیئت تخصصی پزشکی عمان قرار بگیرند. این تأییدیه علاوه بر مجوز ارائه شده از جانب وزارت بهداشت این کشور است. تأییدیه‌ی هیئت تخصصی پزشکی عمان بسیار مهم‌تر و دریافت آن دشوارتر از مجوز وزارت بهداشت قلمداد می‌شود.

هیئت تخصصی پزشکی عمان (Oman Medical Specialty Board) در سال 2006 و در مسقط عمان تأسیس گردید. OMSB در حقیقت یک مؤسسه‌ی حامی مالی است که از جانب شورای اعتبار بخشی آموزش پزشکی تحصیلات تکمیلی – بین المللی معتبر شناخته شده و وظیفه‌ی نظارت بر تحصیلات تکمیلی پزشکی در عمان را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، مأموریت این مؤسسه برقراری استانداردهای سطح بالا برای تحصیلات تکمیلی متخصصانی است که همواره در حال تلاش برای ارتقای استانداردها و کیفیت درمان در عمان هستند. برخی از کارکردهای این مرکز را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • تعیین و نظارت بر برنامه‌های مرتبط با تحصیلات تکمیلی پزشکی
  • همکاری با دیگر بوردها، سازمان‌ها و مؤسساتی که در خارج از عمان قرار گرفته اند
  • صدور گواهینامه‌های حرفه ای مانند دیپلم، بورسیه و عضویت
  • ارزیابی و معادل سازی گواهینامه‌های حرفه ای

    آزمون پرومتریک دنداپزشکی عمان

آزمون پرومتریک دندانپزشکی عمان آزمونی شامل سؤالات چهار گزینه‌ای و سؤالات تشریحی است. سؤالات ذکر شده از اهمیت و تکرارپذیری بالایی برخوردار است. چنانچه داوطلب آشنایی لازم با منابع و همینطور تمرین کافی برای پاسخ به چنین سؤالاتی را داشته باشد، در آزمون واقعی قادر به کسب نتیجه‌ی قابل قبولی خواهد بود. آزمون چند گزینه ای آنلاین از سؤالاتی که در قالب کیت ارائه می‌گردند تشکیل شده و هر کیت حاوی حداقل 40 و حداکثر 150 سؤال می‌باشد. به علاوه، سؤالات به دو صورت مطالعه و آزمون طراحی شده و در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرند.

چنانچه داوطلبی فرم آزمون سؤالی را انتخاب کند، با سؤالاتی مواجه خواهد شد که تک به تک پدیدار شده و داوطلب می‌بایست گزینه‌ی مورد نظر خود را در همان لحظه انتخاب نماید. در پایان آزمون، صفحه ای حاوی نتایج شامل مواردی از قبیل نمره (به درصد)، تعداد جواب‌های صحیح و پاسخ‌های صحیح با ذکر توضیح در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر در صورت انتخاب فرم مطالعه ای آزمون، بعد از انتخاب گزینه‌ی هر سؤال، داوطلب می‌تواند گزینه‌ی صحیح را به همراه توضیح آن مشاهده نماید. در این صورت با اختصاص زمان بیشتری برای آزمون، درک بیشتر و کامل‌تری نسبت به موضوع ایجاد خواهد شد.

ثبت نام آزمون پرومتریک قطر

دپارتمان مشاغل پزشکی (DHP) و وزارت بهداشت عمومی (MOPH) در کشور قطر که سابقاً به عنوان شورای پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی قطر شناخته می‌شد، تنها مقام مسئول در زمینه‌ی تنظیم و نظارت کلیه‌ی فعالیت‌ها در باب مراقبت‌های بهداشتی در بخش‌های دولتی و خصوصی در قطر تلقی می‌شود. این دپارتمان از طریق سه بخش که همسو با یکدیگر در بهبود کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و حصول اطمینان از ایمنی بیمار همکاری می‌نمایند، فعالیت می‌کند.

در میان تمامی این سه بخش، دپارتمان ثبت نام و صدور مجوز از اهمیت بیشتری برخوردار است. این بخش در DHP مسئولیت ارتقای سطح سلامت ساکنان قطر را از طریق بهبود استانداردهای مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی بر عهده دارد. این بخش از تیم‌های متفاوتی تشکیل شده که در زمینه‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و … فعالیت می‌کنند.

همانطور که در بالا اشاره شد، DHP-MOPH تنها مسئول فعالیت‌های مرتبط با رشته‌های پزشکی در قطر است، بنابراین این دپارتمان ارائه دهنده‌ی آزمون پرومتریک به متقاضیان فعالیت در رشته‌های پزشکی در این کشور تلقی می‌گردد. دپارتمان ذکر شده آزمون پرومتریک را در پانزده دسته‌بندی متفاوت برای داوطلبان برگزار می‌نماید. جزئیات آزمون‌های مختلف در جدولی که در ادامه آمده بیان شده اند.

آماده شدن برای آزمون پرومتریک

 

معیشت، زندگی و پیشرفت حرفه ای بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون کاملاً وابسته به نتایج آزمون است. به این موارد زمان و هزینه ای که داوطلبان به منظور آماده شدن برای شرکت در آزمون سرمایه گذاری می‌کنند را اضافه نمایید. بنابراین هزینه‌های پیش از آزمون و هزینه‌ی آزمون از یک طرف و آینده‌ی شغلی داوطلبان از طرف دیگر، می‌تواند آزمون پرومتریک را تبدیل به پروسه ای استرس زا کند. در نتیجه آگاهی از موارد مورد انتظار در روز آزمون تا حدود زیادی به رفع این تنش و استرس کمک خواهد کرد.

مطالعه کنید!

بسیاری از سازمان‌ها منابعی که در آزمون مورد استفاده قرار گرفته است را به داوطلبان معرفی می‌نمایند. از آن‌ها برای مطالعه استفاده کنید. و البته فراموش نکنید که مطالعه برای آماده شدن در آزمون را تا حد امکان زود شروع کنید.

آماده باشید!

از به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و تأییدیه‌ی شرکت در آزمون پرومتریک اطمینان حاصل نمایید. لازم به ذکر است موارد مورد نیاز برای ورود به آزمون و همچنین موارد و وسایلی که در طول آزمون اجازه‌ی دسترسی به آن‌ها را خواهید داشت، در هر کدام از مراکز آزمون می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. بنابراین تمامی موارد مورد نیاز مربوط به آزمون و روز برگزاری آن را به دقت مطالعه کرده و یا با متخصصان در این زمینه مشورت نمایید.

به اندازه‌ی کافی استراحت کنید!

شب قبل از آزمون به خوبی استراحت کنید. قطعاً برای شرکت در آزمون تلاش زیادی کرده و بسیار مطالعه کرده اید، بنابراین شانس موفقیت در امتحان را با عدم خواب کافی از خود نگیرید.

زودتر در محل حضور داشته باشید!

زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که زودتر از زمان برگزاری آزمون در محل برگزاری حاضر باشید. در این صورت زمان کافی برای یافتن صندلی خود و آماده شدن برای شروع آزمون خواهید داشت.

درخواست ثبت نام آزمون پرومتریک

در صورتی که اکنون قصد ثبت نام آزمون پرومتریک را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

همراه داشتن چه مواردی در آزمون پرومتریک الزامی است؟

داوطلبان آزمون پرومتریک به هنگام آزمون می‌بایست یک کارت شناسایی معتبر که تاریخ اعتبار آن نگذشته، به تأیید دولت رسیده و همچنین حاوی امضا باشد، به همراه داشته باشند. این کارت می‌تواند یکی از این موارد را شامل شود: گواهینامه، پاسپورت، کارت شناسایی ملی و یا کارت پایان خدمت.

چگونه می‌توانم مرکز آزمون نزدیک به شهر و یا محل سکونتم پیدا کنم؟

یافتن یک مرکز آزمون کاملاً وابسته به زمان بندی و نوع آزمون است. تمامی آزمون‌ها در تمامی مراکز برگزار نمی‌شوند. در حقیقت ممکن است مرکز آزمون در نزدیکی شهر یا کشور محل زندگی شما وجود داشته باشد، اما آزمون مورد نظر شما در آن مرکز برگزار نگردد. به منظور یافتن مرکز آزمون مناسب، لازم است ابتدا آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هزینه‌ی آزمون پرومتریک چقدر است؟

هزینه‌ی هر کدام از آزمون‌های پرومتریک توسط سازمانی که آزمون متعلق به آن است تعیین می‌گردد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از هزینه‌ی هر آزمون آگاهی پیدا کنید، مطالعه‌ی دقیق وب‌سایت سازمان و یا نهاد مورد نظرتان است.

اگر آزمون خود را کنسل کنم، آیا امکان بازگرداندن هزینه‌ی آزمون وجود خواهد داشت؟

احتمالاً بله. اینکه هزینه‌ی آزمون به شما بازگردانده شود و یا خیر، بستگی به آزمونی دارد که برای شرکت در آن ثبت نام کرده، چه مدتی قبل از تاریخ آزمون نسبت به کنسل کردن آن اقدام کرده و همینطور قوانین و مقرراتی که توسط سازمان صاحب آزمون وضع شده اند. همانطور که ذکر شد هر سازمان و نهادی مقررات اختصاصی خود در باب کنسل کردن آزمون و موارد مرتبط با آن‌را داراست. بنابراین پیشنهاد می‌گردد قوانین را با دقت مطالعه کرده و یا با متخصصانی که نسبت به ثبت نام آزمون اقدام می‌نمایند مشورت کنید.

1) آزمون پرومتریک در کدام کشورها برگزار میشود؟

در کشورهای قطر، عمان، سنگاپور، نپال، چین و مالزی برگزار میشود.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.