منو
Home 9 بلاگ 9 پرداخت های بین المللی 9 آموزش کار با افزونه Crisp

آموزش کار با افزونه Crisp

آموزش کار با افژونه Crisp

افزونه Crisp یا چت آنلاین یکی از بهترین افزونه‌های چت آنلاین است که در حال حاضر در دنیا وجود دارد. با استفاده از این افزونه می‌توانید در سایت خود به راحتی با مشتریان چت آنلاین داشته باشید و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید. این افزونه قابلیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و تمام چیزی که شما برای پشتیبانی به آن احتیاج دارید را می‌توانید در این افزونه چت آنلاین پیدا کنید. در حال حاضر این افزونه‌ در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می‌شود و سایت‌های معتبر بسیاری از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که این افزونه برای سایت‌های فارسی زبان هم در دسترس است بنابراین اگر سایت فروشگاهی دارید و یا سایتی دارید که می‌خواهید راحت‌تر با کاربران خود ارتباط برقرار کنید می‌توانید این افزونه را نصب کرده و از آن استفاده کنید. با این حال نکته بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که برای اینکه افزونه کریسپ بتوانند به درستی در سایت‌های فارسی زبان کار کند، باید حتماً از فیلترشکن استفاده کنید. اگر با افزونه کریسپ آشنایی ندارید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. به این خاطر که می‌خواهیم درباره آموزش کار با افزونه کریسپ صحبت کنیم.

اتصال افزونه crisp به وردپرس

قبل از همه باید به این نکته اشاره کنیم که افزونه کریسپ فقط برای وردپرس قابل استفاده نیست و تمام سایت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. اما با این حال همیشه بیس اصلی اکثر آموزش‌ها برای سایت‌های وردپرس است. هنگامی که برای نخستین بار شما افزونه کریسپ را به سایت خود متصل می‌کنید، در نگاه اول شاید تنظیمات زیادی را ببینید که کمی نگران شوید. اما با این حال جای نگرانی وجود ندارد به خاطر که می‌خواهیم قدم به قدم درباره آن صحبت کنیم. برای اتصال افزونه کریسپ به وردپرس دو روش کلی وجود دارد که هر دوی این روش‌ها را توضیح خواهیم داد.

اتصال کریسپ با نصب افزونه در وردپرس

اولین روشی که می‌توانید با استفاده از آن افزونه را به وردپرس اتصال دهید، نصب کردن این افزونه است. برای انجام این روش مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید:

در قدم اول شما می‌توانید از داشبورد Crisp خود برای نصب دستی افزونه در داشبورد وردپرس استفاده کنید. برای انجام این کار، به Dashboard> Plugins> Add New> بروید و Crisp را جستجو کنید و سپس آن را نصب کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

پس از نصب، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که می‌گوید “Connect with Crisp”. بر روی این دکمه کلیک کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

در مرحله بعد یک پاپ آپ جدید ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد که به پیوند کریسپ با وب سایت خود ادامه دهید. برای ادامه کلیک کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

وب سایت خود را دوباره بارگیری کنید و پلاگین Crisp را در گوشه سمت راست صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد. امیدواریم با موفقیت یک افزونه چت زنده وردپرس را به وب سایت خود اضافه کرده باشید.

آموزش کار باز افزونه crisp

پس از آن، روی نماد Crisp کلیک کنید و قسمت پیام را ببینید. می‌توانید پاسخگوی خودکار را برای پیام‌های خوشامدگویی از کاربران خود به صورت روش مقابل Crisp Dashboard> Campaign> Automated تنظیم کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

متصل Crisp به وردپرس بدون افزونه

اما علاوه بر روشی که در قسمت بالا توضیح دادیم، روش دومی که می‌توانید به وسیله آن کریسپ را بدون افزونه به وردپرس خود متصل کنید استفاده از کد به طور مستقیم است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این روش استفاده کنید به این خاطر که این روش بهینه‌تر است و از طرفی دیگر شما هیچ گونه نیازی به نصب کردن افزونه‌های اضافی ندارید. برای انجام این کار مراحل زیر را به صورت گام به گام انجام دهید:

در قدم اول شما باید به سایت رسمی کریسپ به نشانی https://crisp.chat/en/ بروید و سپس بر روی گزینه use crisp for free کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام به صورت رایگان هدایت شوید.

آموزش کار باز افزونه crisp

در فرم، اطلاعات شخصی خود را قرار دهید، پس از تکمیل کردن اطلاعات به مرحله بعد بروید.

آموزش کار باز افزونه crisp

در مرحله بعد وبسایت کریسپ از شما نام وب سایتتان و دامنه آن را می‌خواهد.

آموزش کار باز افزونه crisp

پس از انجام این مراحل شما اکنون جزء کاربران کریسپ به حساب می‌آیید و می‌توانید با کلیک بر روی دکمه روی صفحه نمایش، از داشبورد خود دیدن کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

آموزش بخش inbox در crisp

تاکنون متوجه شدید که چگونه می‌توانید کریسپ را به وردپرس خود متصل کنید و همچنین مراحل ثبت نام خود را طی کردید. حالا مانند تصویر زیر می‌توانید از قسمت اینباکس افزونه کریسپ تمام پیام‌هایی که کاربران برای شما ارسال کرده‌اند را ببینید.

آموزش کار باز افزونه crisp

بخش اینباکس در واقع قسمتی از افزونه کریسپ است که در آن تمام کاربرانی که برای شما پیام ارسال کرده‌اند را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید و یا به پیام‌های آن‌ها پاسخ دهید.

آموزش بخش visitors در crisp

اما یکی دیگر از بخش‌های بسیار جالب افزونه کریسپ بخش ویزیتور نام دارد. در بخش ویزیتور همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید تمام کاربرانی که در وب‌سایتتان آنلاین هستند را بررسی کنید. در این قسمت می‌توانید به کاربران خود دسترسی داشته باشید و یا حتی در صورت تمایل می‌توانید برای آن‌ها پیام‌هایی را نیز ارسال کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

تنظیم موقعیت آیکون چت پشتیبانی در سایت

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شود که چگونه می‌توان جایگاه آیکون کریسپ را تغییر داد؟ به طور مثال چگونه می‌توان این آیکون را در سمت چپ یا سمت راست قرار داد؟ برای اینکه بتوانید موقعیت آیکون چت پشتیبانی را تنظیم کنید، باید به پنل کاربری خود در سایت کریسپ وارد شوید و سپس به قسمت تنظیمات بروید و روی وب سایت خود کلیک کنید. پس از آن از قسمت Chatbox & Email Settings گزینه Chatbox Appearance را انتخاب کنید. اکنون در این قسمت اگر گزینه Reverse the position of the chatbox (show on the left) را فعال کنید، آیکون پشتیبانی در سمت چپ قرار خواهد گرفت. اما اگر غیر فعال باشد آیکون در سمت راست قرار می‌گیرد.

آموزش کار باز افزونه crisp

تغییر آیکون چت پشتیبانی Crisp

پس از اینکه ثبت نام خود را در کریسپ به اتمام می‌رسانید می‌توانید به بخش آواتار یا پروفایل خود دسترسی کامل داشته باشید. اگر آیکون چت پشتیبانی دلخواه شما نیست، می‌توانید به راحتی آن را ویرایش کنید. برای انجام این کار مانند تصویر زیر به صفحه اصلی ‏کریسپ بروید، به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و پس از آن بر روی گزینه Account که در بالای صفحه قرار گرفته است کلیک کنید. از این قسمت می‌توانید عکس پروفایل، پسورد، نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و هر تنظیماتی که مربوط به نمایه پروفایل شما است را تغییر دهید.

آموزش کار باز افزونه crisp

اگر می‌خواهید عکس نمایه شما واضح و شفاف به نظر برسد یک تصویر با عرض حداقل 1000 پیکسل و ارتفاع 160 پیکسل به شما توصیه می‌شود.

حذف کردن پیام در افزونه Crisp

Crisp به عنوان یک روش قابل اعتماد برای ذخیره تمام مکالمات گذشته شما ساخته شده است. در واقع افزونه کریس تا به حال چندین بار اعلام کرده که هرگز پیام‌های شما را ناخواسته پاک نخواهد کرد. با این حال اگر خودتان تصمیم دارید تا مکالمه را حذف کنید، روشی برای انجام آن وجود دارد. برای حذف پیام در افزونه کریسپ باید ابتدا به حساب کاربری کریسپ خود وارد شوید. سپس روی یک مکالمه در نوار سمت چپ کلیک کنید و در حالی که کلیک ماوس را نگه داشته‌اید، آن را به سمت چپ بلغزانید. پس از انجام این کار شما باید اکنون یک علامت سفید روی رنگ قرمز ببینید. کلیک ماوس را رها کنید و مکالمه باید حذف شود.

آموزش کار باز افزونه crisp

پس از اینکه بر روی حذف مکالمه کلیک می‌کنید، پیامی برای شما به نمایش درمی‌آید که در آن از شما پرسیده می‌شود که آیا واقعاً می‌خواهید این مکالمه را حذف کنید یا خیر؟ در صورتی که می‌خواهید مکالمه را حذف کنید، روی عبارت قرمز رنگ کلیک کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

آموزش پنهان کردن چت پشتیبانی افزونه کریسپ

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که افزونه کریسپ به شما ارائه می‌دهد، قابلیت پنهان کردن چت پشتیبانی است. برای پنهان کردن چت پشتیبانی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات شوید.
  2. سپس گزینه Website Settings را انتخاب کنید.
  3. از قسمت سمت راست گزینه تنظیمات مربوط به سایتتان را انتخاب کنید.
  4. سپس بر روی بخش Chatbox & Email settings کلیک کنید.
  5. پس از آن گزینه Hide the chatbox on mobile devices را فعال کنید‌.
آموزش کار باز افزونه crisp

پاسخ اتوماتیک افزونه Crisp

شاید تا به حال قابلیت پاسخ اتوماتیک در افزونه کریسپ را داخل بسیاری از سایت‌ها مشاهده کرده باشید و برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چگونه می‌توان این قابلیت را در وب سایت فعال کرد؟ متأسفانه باید گفت که امکان پاسخ اتوماتیک در نسخه رایگان افزونه کریسپ وجود ندارد و برای در اختیار داشتن این قابلیت شما باید از نسخه بدون محدودیت یا unlimitited افزونه کریسپ استفاده کنید.

گرفتن شماره تلفن به جای ایمیل از کاربر در افزونه Crisp

هنگامی که برای نخستین بار یک کاربری در قسمت چت پشتیبانی، پیام برای شما ارسال می‌کند، فیلد دریافت ایمیل برای کاربر به نمایش درمی‌آید. تا زمانی که کاربر ایمیل خود را در این فیلد وارد نکند نمی‌تواند پیغام دیگری ارسال کند. شما می‌توانید به عنوان مدیر سایت این قابلیت را از سایت خود بردارید و اجازه دهید تا کاربران بدون ارسال ایمیل بتوانند به شما پیام بفرستند. برای غیرفعال کردن فیلد دریافت ایمیل از کاربر در افزونه کریسپ، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات اکانت سایت خودتان شوید.
  2. مانند تصویر زیر تب Chatbox & Email settings را باز کنید.
  3. سپس گزینه Chatbox Behavior را انتخاب کنید.
  4. پس از آن گزینه Ask visitors for their email address را غیرفعال کنید.
آموزش کار باز افزونه crisp

پس از اینکه دریافت ایمیل را غیرفعال کردید، حالا اگر دوست دارید از کاربران خود شماره موبایل در چت آنلاین دریافت کنید می‌توانید از روش زیر استفاده کنید. یعنی ابتدا وارد تنظیمات کریسپ شده گزینه تنظیمات وب سایت را انتخاب می‌کنید و سپس بر روی Setting کلیک کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp<br />

سپس از قسمت تنظیمات وبسایت یا website setting دسته بندی Chatbox & Email Setting را باز کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

در مرحله بعد باید گزینه chatbox behavior را انتخاب کرده تا گزینه‌های آن به شما نشان داده شود.

آموزش کار باز افزونه crisp

پس از اینکه به بخش تنظیمات این قسمت وارد شدید، حالا باید گزینه Ask visitors for their phone number را پیدا کرده و سپس تیک مربوط به این گزینه را فعال کنید. این گزینه در واقع برای گرفتن شماره موبایل از کاربران است. گزینه بالای آن برای گرفتن ایمیل از کاربران است. شما می‌توانید هر دوی این گزینه‌ها را فعال کنید و یا به دلخواه فقط یکی از آن‌ها را فعال کنید.

آموزش کار باز افزونه crisp

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره آموزش کار با افزونه Crisp صحبت کردیم. این افزونه برای کسانی که دوست دارند وب‌سایت خود را بهتر مدیریت کنند و همچنین با کاربرانشان ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند بسیار مفید است. با استفاده از قابلیت‌های افزونه کریسپ حتی می‌توانید فروش وب‌سایت خود را چندین برابر کنید ولی توجه کنید که نسخه رایگان این افزونه برای کسب و کارهای بزرگ امکانات زیادی ندارد و باید حتما اشتراک غیررایگان آن خریداری شود. درصورتی که قصد خرید این افزونه پرکاربرد را دارید، باید توجه داشته باشید که خرید آن فقط با کارت‌های اعتباری بین‌المللی نظیر ویزاکارت یا مسترکارت میسر می‌باشد. اگر استفاده از این کارت‌ها برای شما ممکن نیست، می‌توانید از خدمات مجموعه تهرانیکس استفاده کرده و خرید افزونه Crisp را به کارشناسان ما بسپارید تا در سریعترین زمان و بهترین نرخ این افزونه برای شما خریداری شود.