منو

پرداخت هزینه Sevis Fee

سریع ترین پرداخت با کمترین کارمزد

شاید نام SEVIS برای افرادی که تا کنون به مهاجرت به ایالات متحده‌ی امریکا فکر نکرده و یا اقدامی نکرده‌اند نا آشنا باشد. یا حتی افرادی که قصد مهاجرت به این کشور با هدفی غیر از تحصیل را داشته باشند نیز با SEVIS برخوردی نداشته‌اند. اما SEVIS در اصل چیست و هزینه‌ی آن‌را چطور می‌بایست پرداخت نمود؟

در سال 2004 کنگره‌ی ایالات متحده‌ی امریکا تمامی دانشجویان بین‌المللی و افرادی که قصد گذراندن فرصت مطالعاتی خود در ایالات متحده را داشتند موظف به پرداخت هزینه‌ای کرد که منجر به ایجاد SEVP که برنامه‌ی مربوط به دانشجویان است و همچنین سرویسی به نام SEVIS شد.

قبل از اینکه به عنوان یک دانشجو بتوانید برای ویزای ایالات متحده‌ی امریکا اقدام نمایید، پرداخت هزینه‌ی سرویسی به نام SEVIS که خلاصه شده‌ی عبارت ‘I-901 Student and Exchange Visitor Information System’ الزامی تلقی می‌گردد. SEVIS نام یک سیستم تحت وب است که توسط سازمان امنیت ایالات متحده‌ی آمریکا به منظور نگهداری اطلاعات دانشجویانی که از طریق ویزاهای F1 و M1 قصد ورود به این کشور را دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است این هزینه از هزینه‌ی اخذ ویزا و شهریه‌ی دانشگاه، کالج و یا مدرسه کاملاً مجزاست. برای پرداخت هزینه سویس می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس استفاده کنید.

مراحل پرداخت هزینه Sevis Fee

تکمیل اطلاعات SEVIS ID

پرداخت هزینه ریالی توسط شما

پرداخت SEVIS FEE توسط ما

تفاوت بین هزینه‌ی I-901 SEVIS و هزینه‌ی ثبت نام SEVIS یک مدرسه چیست؟

برخی از مدارس با پایان یک سال تحصیلی و یا ترم تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بین‌المللی خود را موظف به پرداخت هزینه‌ای با هدف حمایت و بهبود امور این دانشجویان می‌نمایند. این هزینه نه توسط دولت امریکا مقرر شده و نه جمع آوری می‌گردد. بنابراین اگر هزینه ای را به مدرسه و یا دانشگاه خود پرداخت کرده و مطمئن نیستید که هزینه‌ی I-901 SEVIS بوده است یا نه، بهتر است با مدرسه و یا دانشگاه مربوطه تماس بگیرید.

آیا هزینه‌ی SEVIS می‌تواند جایگزین هزینه‌ی ویزا شود؟

خیر. همانطور که پیش‌تر اشاره شد این دو هزینه کاملاً مجزاست و نمی‌تواند به جای یکدیگر قرار گیرد.

به عنوان یک متقاضی مهاجرت و تحصیل در ایالات متحده، آیا پرداخت هزینه‌ی SEVIS برای من الزامی است؟

افرادی که متقاضی تحصیل در ایالات متحده هستند ملزم به پرداخت هزینه‌ی SEVIS می‌باشند. همچنین افرادی که مجدداً نسبت به درخواست ویزای دانشجوی اقدام می‌کنند در صورتی که تا بحال هزینه‌ی SEVIS را پرداخت نکرده باشند، نیز می‌بایست هزینه‌ی ذکر شده را پرداخت نمایند.

اما اگر تا کنون هزینه‌ی SEVIS را پرداخت کرده اید و مجدداً درخواست اخذ ویزای دانشجویی دارید، در صورتی که بیشتر از 12 ماه از تاریخ پرداخت این هزینه نگذشته باشد، دیگر نیازی به پرداخت این هزینه ندارید.

هزینه Sevis Fee و نحوه پرداخت آن

برای دانشجویان: 350 دلار

برای همسر و یا فرزندان فرد متقاضی: رایگان

برای افرادی که قصد گذراندن فرصت مطالعاتی خود در ایالات متحده را دارند: 220 دلار

با توجه به اطلاعات ذکر شده چنانچه ملزم به پرداخت هزینه‌ی SEVIS هستید و همینطور برای ورود به ایالات متحده نیازمند ویزا می‌باشید، می‌بایست هزینه‌ی SEVIS را قبل از مراجعه به سفارت و یا کنسولگری امریکا و قبل از فرا رسیدن زمان مصاحبه‌تان پرداخت نموده و رسید آن‌ را به افراد مربوطه ارائه دهید.

نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی SEVIS

برای پرداخت هزینه‌ی SEVIS می‌توانید به شخصه اقدام نمایید و یا آن‌ را به مؤسسه ای قابل اطمینان واگذار نمایید. اما در هر صورت این پرداخت می‌بایست به‌صورت آنلاین انجام پذیرد. چنانچه قصد پرداخت برای بیش از یک نفر را دارید می‌بایست فرم‌های جداگانه ای را تکیمل نمایید. در صورتی که پرداخت خود را از طریق یکی از کارت‌های اعتباری بین‌المللی انجام می‌دهید برای پرداخت بیش از یک هزینه لازم است هزینه‌ی هر کدام از افراد را کاملاً به صورت مجزا پرداخت نموده و رسید آن‌ را نزد خود نگاه دارید. در حقیقت می‌توان گفت سریع‌ترین و ایمن‌ترین راه، پرداخت از طریق یکی از کارت‌های اعتباری معتبر بین‌المللی مسترکارت یا ویزاکارت است. به منظور حصول اطمینان از پروسه‌ی پرداختی ایمن و سریع می‌توانید پرداخت هزینه‌ی SEVIS خود را به همکاران ما در تهرانیکس بسپارید.

همانطور که ذکر شد رسید پرداخت نیز مهم تلقی می‌گردد. بنابراین پس از پرداخت، رسید آن‌ را پرینت کرده و در زمان مصاحبه همراه خود داشته باشید. زیرا یکی از گام‌های مهم قبل از صدور ویزا به شمار می‌رود. رسید پرداخت، به همراه مدارک الکترونیکی شما اثبات پرداخت هزینه‌ی SEVIS هستند. در برخی از موارد ارائه‌ی رسید پرداخت به صورت الکترونیکی نیز امکان پذیر است.

مدت زمانی که برای پرداخت هزینه‌ی SEVIS و دریافت رسید آن لازم است بستگی به دو موردی که در ادامه آمده است دارد:

  • مدت زمان پر کردن فرم اطلاعات و پرداخت I-901 توسط فرد متقاضی
  • مدت زمانی که فرآیند پرداخت به طول می‌انجامد

چهار راه متفاوت برای دریافت فرم I-901 وجود دارد: اینترنت، پست، پیک و سرویس Western Union Quick Pay. میانگین مدت زمان دریافت فرم از طریق پست، دو هفته تخمین زده می‌شود. در بسیاری از نقاط نیز سرویس پیک در دسترس نیست. سریع‌ترین روش از طریق اینترنت است؛ نه تنها دریافت فرم، بلکه کل پروسه از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود. لازم به ذکر است رسید پرداخت هزینه‌ی SEVIS را به دفعات می‌توانید پرینت کنید.

برگشت (refund) هزینه‌ی SEVIS

ممکن است بعد از پرداخت هزینه‌ی SEVIS فرد متقاضی به هر دلیلی مایل به برگشت هزینه‌ی پرداخت شده باشد. در ادامه به رایج‌ترین مواردی که در این مورد وجود دارد و امکان یا عدم امکان برگشت هزینه خواهیم پرداخت.

  • تصمیم فرد برای رفتن به ایالات متحده تغییر کرده است: خیر.
  • ویزا یا تقاضای تحصیل فرد مورد قبول واقع نشده است: خیر.
  • فرد بیش از یکبار هزینه‌ی SEVIS را پرداخت نموده، در صورتی که تنها یک بار لازم بوده است: بله (در شرایط خاص).
  • فرد هزینه‌ی SEVIS را پرداخت کرده، در صورتی که اصلاً نیازی به پرداخت آن نبوده است: بله (در شرایط خاص).
  • فرد هزینه ای بیش از حد مورد نیاز پرداخت کرده است: خیر. پرداخت هزینه‌ی اضافی مشمول برگشت هزینه نخواهد شد.

باید توجه داشته باشید تنها فرد متقاضی تحصیل در ایالات متحده مجاز به درخواست refund و یا همان برگشت هزینه خواهد بود. در صورتی که هزینه‌ی SEVIS با کارت اعتباری پرداخت شده باشد، در صورت امکان برگشت هزینه، پول به همان شخص و یا مؤسسه ای که صاحب کارت اعتباری است باز گردانده خواهد شد. بنابراین ابتدا قوانین و مقررات مربوطه به پرداخت این هزینه را به دقت مطالعه کرده و سپس نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

درخواست پرداخت هزینه Sevis Fee

در صورتی که اکنون قصد پرداخت هزینه Sevis Fee را دارید می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

1) در صورت رد شدن درخواست ویزای امریکا، هزینه سویس را مجددا باید پرداخت کنیم؟

خیر. هزینه سویس فی تا 1 سال اعتبار دارد.

-2) در چه صورت هزینه سویس فی به ما باز می گردد؟

در صورتی که اصلا نیازی به پرداخت هزینه نبوده ولی شما هزینه را پرداخت کردید یا در صورتی که شما بیش از یک بار هزینه سویس فی را پرداخت کنید.

3) در صورتی که بیش از مبلغ مورد نیاز پرداخت کنیم، امکان بازگشت مبلغ اضافه وجود دارد؟

خیر. در صورتی که بیش از مبلغ مورد نیاز پرداخت کنید، مبلغ اضافه ای که پرداخت کرده باشید عودت داده نخواهد شد.

4) هزینه سویس فی برای برای همسر و یا فرزندان فرد متقاضی چقدر است؟

برای فرزندان یا همسر فرد متقاضی رایگان خواهد بود.

5) اگر اطلاعات خود را در فرم های مرتبط با پرداخت هزینه سویس فی اشتباه وارد کرده باشم، چگونه میتوانیم آن را اصلاح کنم؟

از آدرس ایمیل معتبر شخصی فعال خودتان که قبلا در سایت ثبت کرده بودید به [email protected] ایمیل بزنید و مشکل خود را با عنوان درخواست تصحیح اطلاعات اشتباه، بیان کنید.

برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.